Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، فصل جدید مسابقات باشگاهی شمشیربازی از روز گذشته آغاز شد. روز نخست این فصل از رقابت‌ها به برگزاری دیدارهای دور رفت هفت تیم شرکت کننده در اسلحه سابر اختصاص داشت.

در پایان این فصل از مسابقات تیم دانشگاه آزاد که ملی پوشانی همچون مجتبی عابدینی، علی پاکدامن و فرزاد باهر ارسباران را در اختیار دارد با ۶ برد و ۱۸ امتیاز صدرنشین شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اشتاد سازه مشهد که محمد رهبری، محمد فتوحی و نیما زاهدی را در ترکیب خود دارد هم با یک برد کمتر و ۱۶ امتیاز در رده دوم ایستاد و آکادمی شمشیربازی ساری هم با ۱۴ امتیاز سوم شد.

رقابت میان این تیم‌ها و دیگر حریفان‌شان در حالی برگزار شد که سال گذشته مسابقات باشگاهی شمشیربازی به دلیل شیوع و گستردگی کرونا پیگیری نشد و طی یک سال گذشته هم شمشیربازان همچون ورزشکاران دیگر رشته‌ها در هیچ رویداد داخلی یا خارجی شرکت نداشتند؛ با این حال رئیس فدراسیون از کیفیت مسابقات و رقابت میان برخی شرکت کنندگان ابراز رضایت دارد.

فضل الله باقرزاده در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: به خاطر کرونا مسابقات را متفاوت از همیشه برگزار کردیم. هر سال رقابت ورزشکاران و تیم‌های هر سه اسلحه هم زمان و به صورت تجمیع برگزار می‌شد و رقابت‌ها هم مثلاً برای مدت ۱۰ هفته ادامه داشت اما امسال به دلیل بحران کرونا تعداد تیم‌ها را کاهش دادیم و مسابقات هر مرحله رفت و برگشت را هم محدود به یک هفته کردیم.

وی ادامه داد: با وجود همه این تغییرات اما مسابقات دور رفت اسلحه سابر خیلی خوب و در کیفیتی بالا برگزار شد. تیم‌هایی مانند دانشگاه آزاد و اشتاد سازه ملی پوشان را در اختیار دارند. این شمشیربازان طی ۱۱ ماه گذشته از مسابقات کاملاً دور بودند. البته که با همت سرمربی تیم ملی اسلحه سابر در جریان اردوهای ملی برای آنها مسابقات درون اردویی گذاشتیم و حتی پاداش هم در نظر گرفتیم اما در مجموع شمشیربازان در یک سال گذشته هیچ رقابت رسمی نداشتند با این حال حضور قابل توجهی در لیگ داشتند.

رئیس فدراسیون شمشیربازی تاکید کرد: بیشتر دیدارها میان شمشیربازان و به خصوص ملی پوشان در سطح بالایی برگزار شد. به طور مثال رقابت علی پاکدامن و محمد رهبری واقعاً در سطح جهانی بود. در کل اینکه ملی پوشان اسلحه سابر خیلی آماده ظاهر شدند و نشان دادند همان سه مرحله اردویی که برای آنها برگزار شده تا چه حد موثر و مفید بوده است.

باقرزاده با تاکید بر اینکه هفته آینده رقابت‌های دور رفت اسلحه اپه برگزار می‌شود و یک هفته بعد از آن هم به برگزاری دیدارهای دور رفت اسلحه فلوره اختصاص دارد و سپس مسابقات وارد مرحله برگشت می‌شود، در مورد تعداد تیم‌های شرکت کننده در هر اسلحه و اینکه شرکت کنندگان در اسلحه سابر بیشتر از دو اسلحه دیگر است، توضیح داد.

وی در این زمینه گفت: به خاطر پاندمی کرونا و لزوم متمرکز برگزار شدن مسابقات، تعداد تیم‌ها را کاهش دادیم. البته در اسلحه سابر برگزاری مسابقات تیمی نسبت به دو اسلحه دیگر سریع‌تر انجام می‌شود. بعضاً در اسلحه فلوره و اپه برگزاری دیدارهای تیمی یک ساعت هم زمان می‌برد اما در اسلحه سابر شرایط اینگونه نیست. به همین دلیل در این دو اسلحه (اپه و فلوره) حضور تنها ۵ تیمی را نهایی کردیم اما در اسلحه سابر از ۷ شرکت کننده استفاده می‌کنیم.

رئیس فدراسیون شمشیربازی گفت: هر یک از تیم‌ها در هر مرحله رفت و برگشت مسابقات اسلحه خود حداقل ۶ - ۵ دیدار برگزارمی کنند. این دیدارها برای دور رفت اسلحه سابر بدون هیچ مشکل و آسیب دیدگی همراه بود. اطمینان داریم در دو اسلحه دیگر هم شرایط با کیفیتی را از تیم‌ها خواهیم دید.

کد خبر 5132055

منبع: مهر

کلیدواژه: فضل الله باقرزاده شمشیر بازی اسلحه سابر تیم فوتبال استقلال تهران لیگ برتر فوتبال ایران تیم فوتبال پرسپولیس لیگ برتر والیبال لیگ قهرمانان فوتبال آسیا کمیته ملی المپیک تکواندو کشتی آزاد تیم فوتبال سایپا تهران والیبال اردوی تدارکاتی سید رضا صالحی امیری مهدی طارمی یحیی گل محمدی اسلحه سابر برگزار شد دو اسلحه تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۶۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارسلونا جام جهانی باشگاه‌های ۲۰۲۵ را از دست داد

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، به نقل از موندو دیپورتیوو؛ با شکست بارسلونا در مقابل تیم پاری سن ژرمن و ناکامی از رسیدن به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا، آبی و اناری‌ها حضور در جام­باشگاه‌های جهان­در سال ۲۰۲۵ که برای اولین بار به شیوه جام جهانی با ۲۳ تیم برگزار می‌شود­را از دست دادند.

تیم فوتبال اتلتیکو مادرید دیگر گزینه حضور در جام جهانی باشگاه‌ها با امتیاز ۷۷ مترصد شکست بارسلونا بود چرا که بارسلونایی‌ها ۷۱ امتیازی بودند و این امتیازات میانیکن ۴ دوره لیگ قهرمانان اروپاست که مشخص می‌کند کدام تیم در جام­باشگاه‌های جهان حضور داشته باشد بنابر این بارسلونا تا سال ۲۰۲۹ حضور در این رقابت‌ها را از دست داد.

تیم اتلتیکو مادرید در جام ­باشگاه‌های جهانحضور خواهد داشت و تیم‌های حاضر در این رقابت‌ها هر کدام ۵۰ میلیون یورو دریافتی خواهند داشت.

این رقابت‌ها به میزبانی آمریکا از ۱۳ ژوئیه تا ۱۵ ژوئن سال ۲۰۲۵ برگزار می‌شود و از قاره آسیا تیم‌های اوراواردز ژاپن- الهلال عربستان و قهرمانی دوره جاری لیگ قهرمانان آسیا همچنین بهترین تیم رده بندی ۴ سال گذشته کنفدراسیون فوتبال آسیا حضور خواهند داشت.

دیگر خبرها

  • صعود تیم دونفره سبک‌وزن بانوان ایران به فینال
  • جام جهانی ژیمناستیک| کاهش بخت الفتی برای کسب سهمیه المپیک
  • رقابت کماندار کیش در مسابقات کاپ جهانی تیراندازی باکمان چین
  • ملی پوشان ریکرو فردا راهی چین می‌شوند
  • حضور تیم رباتیک دانشگاه آزاد یزد در مسابقات بین‌المللی ربوکاپ
  • جام ملت‌های فوتسال آسیا| ازبکستان برد، عربستان تحقیر شد
  • دنیا به ژیمناستیک ایران احترام می‌گذارد
  • تاکید بر دوری از حاشیه‌ها در دیدارهای لیگ برتر بسکتبال
  • بارسلونا جام جهانی باشگاه‌های ۲۰۲۵ را از دست داد
  • آغاز به کار فخری با تیم ملی اسلحه سابر در مسابقات قهرمانی آسیا