Web Analytics Made Easy - Statcounter

تحلیلگران معتقدند با لغو قانون تحریم رژیم صهیونیستی در سودان، توافق عادی‌سازی روابط میان دو طرف تقویت می‌شود.

 معز حضرة، از رهبران ائتلاف حاکم گروه‌های آزادی و تغییر به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: قانون تحریم اسرائیل تنها در سودان تدوین نشده بلکه این قانون در تمام کشورهای عربی بوده است. اگر سودان بخواهد روابطی با اسرائیل داشته باشد باید اصلاحاتی در این قانون انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در حال حاضر با توجه به اقدامات عملی که دولت انتقالی اتخاذ کرده به ویژه دیدارهای عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای حاکمیتی سودان با مسئولان اسرائیلی اهمیت خود را از دست داده است. واقعیت کنونی درباره عادی‌سازی و توافق‌هایی که امضا شده و دیدارهایی که صورت گرفته، صحبت می‌کند.

حضرة گفت: این اقدامات در انتظار تشکیل پارلمان سودان است که براساس سند قانون اساسی قوانین را لغو یا اصلاح می‌کند. اما اگر دولت بخواهد سریع‌تر قانون را لغو کند باید به شورای حاکمیتی و کابینه رجوع کند چراکه درحال حاضر جایگزین شورای قانونگذاری انتقالی هستند.

وی گفت: قانون تحریم اسرائیل از قوانین فراموش شده در سودان است و عملا وجود ندارد. گروه‌های سیاسی دیگر در سودان معتقدند که مسئله عادی‌سازی روابط با اسرائیل مسئله‌ای است که دولت کنونی نباید وارد آن شود چراکه دولت انتقالی است.

محمود الجمل، سخنگوی جبهه ملی تغییر در سودان نیز گفت: صدور قانون جدید برای لغو قانون تحریم اسرائیل باید از طریق پارلمانی که نماینده واقعی مردم باشد صورت گیرد برای همین دولت حق اتخاذ چنین تصمیماتی را ندارد. تسریع در روند عادی‌سازی با کنار گذاشتن چارچوب‌های طبیعی برای اتخاذ چنین تصمیمات سرنوشت‌سازی چه فایده‌ای دارد؟

از سوی دیگر، عبدالجلیل عجبین، استاد حقوق دانشگاه خارطوم گفت: پایبندی سودان به منشور اتحادیه عرب و حمایت از اصول جهان عربی چه مسئله هویت و چه مسئله فلسطین و اسلام و ارزش‌های جوامع و توافق‌ها و پروتکل‌های اقتصادی باعث نشده مشکلات اقتصادی که آن را وارد باتلاقی از دودستگی کرده، حل شود. جامعه سودان شامل میلیون‌ها مسلمان، مسیحی و یهودی است.

قانون تحریم رژیم صهیونیستی در سودان که سال ۱۹۵۸ صادر شده، هرگونه تجارت، سفر یا تماس یا امضای قرارداد بین سودان و این رژیم و هرگونه تعامل با شرکت‌های سودانی یا خارجی که در اراضی اشغالی فعالیت می‌کنند و ورود کالاهای ساخت اسرائیل را منع می‌کند.

دوشنبه یک هیئت اسرائیلی با ریاست الی کوهن، وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی به خارطوم سفر و با مسئولان سودانی دیدار کرد./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی قانون تحریم عادی سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۶۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقف عادی سازی روابط کشور‌ها با اسرائیل، مهمترین دستاورد طوفان الاقصی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، حجت الاسلام والمسلمین شیخ حسن البغدادی در نشست تجلیل تحولات خاورمیانه از طوفان الاقصی تا وعده صادق که سالن همایش‌های شهید احمدی روشن دانشگاه قم برگزار شد، با اشاره به توقف روند عادی سازی روابط کشور‌های عربی با رژیم صهیونیستی گفت: اگر عملیات طوفان الاقصی نبود، اهداف اسرائیل و حامیانش در زمینه عادی سازی روابط محقق می‌شد.

وی با اشاره به درگیری‌های اخیر حزب الله لبنان با رژیم غاصب صهیونیستی گفت: سران کشور‌های غربی حامی اسرائیل بدانند هنوز حزب الله وارد جنگ نشده و صرفا این تحرکات و اقداماتش یک بازی و (شوخی) است نه جنگ!

عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان با بیان اینکه اصلی‌ترین و بهترین موشک‌های حزب الله در انبار آماده شلیک است و هنوز وارد میدان نشده گفت: در عین حال این را هم باید در نظر گرفت که پاسخ اخیر ایران در عملیات وعده صادق نیز بیشتر جنبه تادیب داشت و شروعی برای جنگ نبود.

وی گفت: گستره حمله پهپادی و موشکی ایران، از نظر سیاسی دارای پیام‌های فراوانی بود که معادلات آمریکا و غرب در حمایت از رژیم صهیونیستی را تغییر داد.

شیخ حسن البغدادی با اشاره به اتفاقات اخیر در اصفهان، به فرافکنی‌های رسانه‌های عربی در این خصوص اشاره کرد و گفت: در حالی رسانه‌های عربی از حمله گسترده موشکی به اصفهان خبر می‌دادند و تیترهایشان را می‌زدند که خود اسرائیل تاکید میکرد من حمله موشکی به ایران نکرده ام!

وی با بیان اینکه محور مقاومت همچنان محکم و استوار، هیچ ترسی از مقابله با رژیم غاصب صهونیستی ندارد گفت: در راه مقابله با اقدامات و فعالیت‌های این رژیم کودک کش بر اساس تکلیف عمل خواهیم کرد.

دیگر خبرها

  • مهمترین دستاورد طوفان الاقصی توقف عادی سازی روابط کشور‌ها با اسرائیل است
  • توقف عادی سازی روابط کشور‌ها با اسرائیل، مهمترین دستاورد طوفان الاقصی
  • امیرعبداللهیان: اروپا نباید از توصیه واشنگتن پیروی کند
  • اروپا ایران را در پی حمله به اسرائیل تحریم می کند؟ | اقدام اتحادیه اروپا علیه تولید و صادرات پهپادها و موشکی‌های ایرانی
  • ویلیام برنز: اگر ما نبودیم‌، اسرائیل در مقابل ایران قادر به دفاع از خود نبود/ رسانه‌های صهیونیستی: سکوت کامل نتانیاهو نشان دهنده دردسری استراتژیک است که حمله ایران برای او ایجاد کرده است/ کمبود آب شرب غزه را در آستانه فاجعه قرار داده است +عکس و فیلم
  • یو اسرائیل
  • آسوشییتدپرس: ایران و اسرائیل از آستانه یک جنگ تمام عیار بازگشتند
  • نتانیاهو خطاب به آمریکا: با هر طرفی که درصدد تحریم ارتش اسرائیل باشد، می‌جنگم
  • نتانیاهو: تحریم ارتش اسرائیل تصمیمی پوچ است
  • لاپید: سیاست‌های کابینه نتانیاهو بیش از همه، به ارتش آسیب می‌زند