Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، شرایط کرونایی و تعطیلی و دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، در ابتدای امر این نگرانی را به وجود آورد که در این شرایط حساس، ما شاهد کم کاری جنبش‌ها و تشکل‌های دانشجویی باشیم و نتوان از ظرفیت بالقوه آنان با توجه به نقش و اهمیتی که دارند استفاده کرد.

اما خوشبختانه واقعیت خلاف این را ثابت کرد، در این دوران بیش از پیش شاهد فعالیت تشکل‌ها و نقش آفرینی آنان حتی در راستای کمک‌های جهادی و مومنانه در راستای مبارزه با کرونا و دیگر مسائل بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر پژوهش و فناوری ناحیه بسیج دانشجویی استان همدان گفت: در دوران کرونا مهم‌ترین مسئله‌ای که ما در تشکل‌ها مخصوصاً بسیج دانشجویی شاهد آن بودیم، این است که شکل و ساختارِ برنامه‌ها تغییر کرده و با مجازی برگزار شدن برنامه‌ها توانستیم که تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم‌

بهنام محمدی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به ارائه طرح راه مهندسی از جانب مدیریت پژوهش و فناوری بسیج دانشجویی همدان، ادامه داد: بحث نقشه راه ِ مهندسی بود که با شکل و ساختاری که انجام شد، بازخوردهای خوبی از آن گرفته شد و طی مدت کوتاهی تبدیل به نمونه‌ای موفق در سطح کشوری شود.

وی با بیان اینکه برنامه‌هایی که طبق این طرح انجام شد؛ باعث شد که مخاطبینی در قالب بسیج دانشجویی در قالب قشر خاکستری وارد بدنه بسیج شوند که تأثیرات بسیار خوبی بر جای گذاشت‌، ادامه داد: با توجه به اینکه ما در دوران کرونا قرار داریم بالتبع انتظار برای نقش آفرینی در زمینه مبارزه با آن بیش از پیش آشکار می‌شود.

مسئول بسیج دانشجویی بسیج علوم پزشکی همدان نیز معتقد است: در ابتدای کار نقد بسیار جدی و کلانی که به تشکیلات دانشجویی کل کشور وارد است این است که برنامه‌ای وجود نداشت که بتواند دانشجویان را برای حضور و فعالیت در این شرایط آماده کند، افزود: به همین خاطر شاهد آن بودیم که در کل کشور به صورت آتش به اختیار عمل شد و توانستیم که تهدید را به فرصت تبدیل کنیم.

رضا حیدری خواه در گفت و گو با خبرنگار مهر افزود: در مسئله کرونا اولین کاری که از طرف مجموعه بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی همدان انجام شد، اردوهای جهادی در منطقه دیزج و منوچهری همدان در عرصه غربالگری و معاینات پزشکی بود که در زمینه شناسایی علائم کرونا و معرفی آنان به دیگر مراکز درمانی فعالیت می‌کرد.

وی خاطر نشان کرد: درمان و معاینه کودکان زیر ۱۵ سال و توزیع بسته‌های بهداشتی و حضور جدی و پررنگ بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی همدان در راستای انجام کارکردهای سامانه سیب در زمینه غربالگری از جمله فعالیت‌های بسیج دانشجویی در دوران کرونا باشیم.

حیدری خواه در پایان اضافه کرد: بسیج دانشجویی دانشکده داروسازی در زمینه ساخت الکل به دلیل تناسب آن با رشته تحصیلی که داشتند؛ حضور فعالی داشت.

درست است شرایط غافل گیرانه ای در اوایل دوران کرونا به وجود آمد و عملاً پیش بینی و برنامه ریزی دقیق و عملیاتی صورت نگرفته بود؛ بیم آن می‌رفت که ما در این دوران شاهد رکود تشکل‌ها و جنبش‌های دانشجویی باشیم.

اما با همت و حضور دغدغه مندانه و جهادی و آتش به اختیار، تهدیدهایی که وجود داشت تبدیل به فرصت شد الگوهای موفقی از فعالیت‌های جهادی و مومنانه چه در زمینه کرونا و غیر کرونا به وجود آمد که از دستاوردهای آنان حتی در دوران پسا کرونا می‌توان بهره برد.

کد خبر 5131358

منبع: مهر

کلیدواژه: بسیج دانشجویی همدان همدان دانشجویان ویروس کرونا دهه فجر آمار کرونا خطبه های نماز جمعه گرگان بوشهر شیراز کرمانشاه شهرستان کرج شهرکرد شیوع کرونا آلودگی هوا مشهد اردبیل بسیج دانشجویی دوران کرونا تشکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۶۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئول بسیج دانشگاه تهران : حمله سپاه پاسداران به رژیم صهیونیستی ، معجزه انقلاب است

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران گفت: حمله سپاه پاسداران به رژیم صهیونیستی معجزه انقلاب اسلامی بود و بررسی تاریخ ایران پیش از قاجار تاکنون نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی نقطه پاسخگویی به استکبار بوده و این موضوع قطعاً شایسته تقدیر است.   علیرضا صفری، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با ایسنا، در واکنش به حمله نظامی ایران علیه رژیم صهیونیستی اظهار کرد: حمله سپاه پاسداران به رژیم صهیونیستی معجزه انقلاب اسلامی بوده و بررسی تاریخ ایران پیش از قاجار تاکنون نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی نقطه پاسخگویی به استکبار بوده و این موضوع قطعاً شایسته تقدیر است.   وی افزود: به تعبیر مقام معظم رهبری حاج‌قاسم امتی‌ترین چهره و ملی‌ترین چهره کشور است که نشان می‌دهد که مفهوم امت با ملت منافاتی ندارد.   مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران بیان کرد: حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران برخلاف قوانین بین‌المللی بود و پاسخ ایران نیز یک اقدام مشروع در جهت حفظ منافع ملی است و البته باید گفت انتقام از رژیم صهیونیستی باید به نابودی این رژیم منجر شود؛ اما همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمود این یک تنبیه و سیلی به رژیم صهیونیستی بود.   به گفته وی؛ این حمله مقدمه‌ای برای تسریع زوال رژیم صهیونیستی است، طی ۶ ماه اخیر ما شاهد جنایت‌های فراوانی از سوی رژیم صهیونیستی بودیم و هیچ پاسخی نمی‌تواند پاسخ گونه جنایات این رژیم در کشتار بیش از ۳۳ هزار نفر از مردم غزه را بدهد مگر با نابودی این رژیم غاصب.   صفری عنوان کرد: شب حمله ایران به رژیم صهیونیستی یک تجمع دانشجویی و مردمی برگزار شد، با وجود دیروقت بودن زمان حمل، در این تجمع شاهد حضور پرشور مردم بودیم و پس از تجمیع مردم حرکت به سمت سفارت انگلیس را آغاز کردیم دلیل تجمع دانشجویان و مردم در مقابل سفارت انگلیس، حمایت‌های این کشور از رژیم صهیونیستی و وتو قطعنامه‌های در خصوص توقف جنایات رژیم صهیونیستی بود.   مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران بیان کرد: تجمعات فراوانی با حضور دانشجویان و اساتید در ۸ دانشگاه در سطح تهران صورت‌گرفته است و امیدواریم این جریان اجتماعی در راستای حمایت از نظامیان و رزمندگان اسلام ادامه یابد. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • نکات مهم درباره استقبال چشمگیر از «زندگی با آیه‌ها»
  • مسئول بسیج دانشگاه تهران : حمله سپاه پاسداران به رژیم صهیونیستی ، معجزه انقلاب است
  • فعالیت ۴۲ گروه جهادی تویسرکان در سال جدید
  • رمز پیروزی و حفظ انقلاب اسلامی روحیه جهادی است
  • عملیات وعده صادق گوشه‌ای از توانمندی‌های سپاه پاسداران بود
  • بسیج سازندگی روزنه امید مردم برای حل مشکلات است
  • عملیات «وعده صادق» هیمنه استکبار را به هم ریخت
  • خدمت‌رسانی بیش از ۴۵۰ جهادگر به مناطق محروم آذربایجان غربی در ایام نوروز
  • جمهوری اسلامی ایران صلح طلب، اما جنگ بلد
  • ارائه خدمات علمی به مردم بهمئی توسط دانشجویان پیام نور