Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@03:41:36 GMT

مشخصات و ویژگی های چک های جدید

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۱۶۴۴۰

مشخصات و ویژگی های چک های جدید

خبرگزاری آریا - سخنگوی اجرای قانون جدید چک در مصاحبه‌ای تلویزیونی، ویژگی‌‌های ظاهری چک‌های جدید و لزوم ثبت آنها در سامانه صیاد بانک مرکزی را تشریح کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا ، اهم نکات مطرح شده در مصاحبه تلویزیونی آمنه نادعلی زاده، معاون اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی و سخنگوی اجرای قانون چک به شرح زیر است:
- چک‌های جدید رنگشان متمایز با چک‌های قدیم خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چک‌های فعلی صورتی و سبز رنگ هستند، درحالی که چک‌های جدید صورتی و بنفش رنگ خواهد بود.
- چک‌های جدید با لوگوی بانک‌ها چاپ می‌شوند، ولی به لحاظ رنگ و محتوا یکسان‌سازی شده‌اند.
- چک‌های جدید همچون چک‌های سابق دارای شناسه 16‌ رقمی هستند، و همچنین یک عبارت تاکیدی مبنی بر اینکه فعال‌سازی چک منوط به ثبت آن در سامان صیاد است بر روی چک‌های جدید درج شده است.
- چک‌های جدید یک بارکد دو بعدی دارند که گیرنده می‌تواند با اسکن بارکد، وضعیت اعتباری صادرکننده را استعلام کند.
- چک‌های جدید که از سال 1400 چاپ می‌شوند، باید توسط صادرکنندگان در سامانه صیاد ثبت شوند و گیرنده چک باید از صادرکننده چک بخواهد که چک در سامانه صیاد حتما ثبت‌شده باشد و اگر چک در سامانه صیاد ثبت نشود بانک نمی‌تواند مبلغ آن را پرداخت کند.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سامانه صیاد چک های جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۶۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معدوم سازی بیش از یک تن مواد غذایی فاسد در شهرستان فیروزه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، سرپرست شبکه بهداشت و درمان فیروزه گفت: در بازدید کارشناسان بهداشت محیط در طرح سلامت نوروزی از واحد‌های صنفی تهیه و توزیع مواد غذایی شهرستان مقدار یک تن مواد غذایی فاسد و غیر مجاز، جمع آوری شد و همزمان با هفته زمین پاک با همکاری شهرداری فیروزه در جایگاه دفن زباله معدوم سازی شد.

محبوبه مهماندوست افزود: این مواد فاسد و تاریخ مصرف گذشته شامل انواع بیسکویت و کیک، نوشابه و نوشیدنی‌های گازدار، انواع شیرینی، شکلات و تنقلات فاقد مشخصات بهداشتی بوده است.

وی حفظ ایمنی غذایی مردم و ارتقای بهداشت عمومی جامعه را از اهداف اجرای طرح کنترل و نظارت بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی عنوان کرد گفت: با واحد‌های صنفی متخلف برخورد جدی، قاطع و قانونی می‌شود.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان فیروزه  تاریخ تولید وانقضا، مجوز و پروانه ساخت وزارت بهداشت، آدرس کارخانه، نام محصول و مواد تشکیل‌دهنده، رعایت شرایط نگه داری بهداشتی را به‌عنوان شش مشخصه اصلی مواد غذایی برشمرد وافزود: مردم هنگام خرید مواد غذایی به این مشخصات دقت کرده و تخلفات احتمالی را به بازرسان شبکه بهداشت و درمان فیروزه و یا به شماره ۱۹۰ سامانه ارتباط مردمی وزارت بهداشت گزارش دهند.

دیگر خبرها

  • بسترسازی برای پرداخت کلیه تسهیلات خرد بانک توسعه تعاون از طریق تی تی پلاس
  • هرآنچه باید از مشخصات و امکانات قطار میلاد بدانید
  • اولین عرضه خودرو‌های برقی در روز‌های آینده
  • پیگیری مهم‌ترین خواسته تهرانی ها | آن ۷۹۲ واگن چینی کی به متروی تهران می رسد؟
  • انجام بیش از 36هزار و 500 استعلام بانک و دفتر خانه در سال 1402 توسط دفاتر پیشخوان دولت
  • معدوم سازی بیش از یک تن مواد غذایی فاسد در شهرستان فیروزه
  • قیمت، مشخصات و خرید انواع لوستر چوبی و فلزی نیکان لوستر
  • مشخصات اصلی اوپو پد ۳ لو رفت
  • روایت فرزند صیاد شیرازی از علت اختلافش با بنی‌صدر
  • جلوگیری از تحمیل هزینه‌های بسیار زیاد به صنعت توزیع برق