Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، «عبداللطیف القانوع»، سخنگوی جنبش حماس با صدور بیانیه‌ای سیاست اهمال کاری رژیم صهیونیستی را که عامدانه علیه اسیران فلسطینی اجرا می‌شود و ابزار شکنجه این رژیم است، محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: سیاست سهل‌انگاری و اهمال پزشکی در حق اسرای فلسطینی از سوی اداره زندان‌های رژیم صهیونیستی ادامه دارد و در حال افزایش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبداللطیف القانوع همچنین اعلام کرد: اشغالگران صهیونیستی درد و رنج و بیماری‌های اسرای فلسطینی را نادیده می‌گیرند و شیوع ویروس کرونا در میان آنها، جنایتی در حق اسرای فلسطینی است که باید با آن مقابله کرد.

سخنگوی جنبش حماس در ادامه افزود: درد و رنج روزانه اسرای فلسطینی نیازمند یک اقدام جدی جهت توقف رفتار‌های خصمانه اشغالگران در حق آنها، حفاظت و حمایت از اسرای فلسطینی و نجات جان آن‌ها است.

طبق بیانیه‌های رسمی فلسطین، حدود ۴۵۰۰ اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی هستند که حدود ۷۰۰ اسیر بیمار هستند که نیمی از آنان بیماری مزمن دارند و ده مورد نیز به سرطان مبتلا شده اند. همچنین ۴۱ اسیر زن و ۱۷۰ کودک و نوجوان در زندان‌های این رژیم بازداشت شده‌اند.

بر اساس گزارش‌های باشگاه اسرای فلسطین، از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون از ۷۰۰ اسیر فلسطینی در بند رژیم صهیونیستی ۳۰۰ اسیر طبق اعلام صهیونیست‌ها به ویروس کرونا مبتلا شده اند و ۲۸۰ اسیر نیز به بیماری مزمن و سرطان مبتلا شده‌اند.

باشگاه اسرای فلسطینی اعلام کرد که شماری از اسیران در زندان النقب و ریمون رژیم صهیونیستی به کرونا مبتلا شده اند، اما این رژیم از ویروس کرونا نیز به عنوان ابزاری برای سرکوب و شکنجه فلسطینیان استفاده می‌کند و از ارائه خدمات پیشگیرانه خود داری می‌کند و این به معنای اجرای سیاست‌های نژادپرستانه این رژیم است.


انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جنبش حماس رژیم صهیونیستی مسئله فلسطین رژیم صهیونیستی اسرای فلسطینی مبتلا شده اند ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۶۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عربستان تداوم جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه را محکوم کرد

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، وزارت خارجه عربستان در بیانیه‌ای اعلام کرد که ناکامی و ناتوانی جامعه جهانی در بکارگیری ابزارهای تنبیهی برای مقابله با جنایت‌های رژیم صهیونیستی، به ارتکاب جنایت‌های بیشتر و افزایش رنج ملت فلسطین و ویرانی بیشتر منجر می‌شود.

این وزارتخانه این جنایت‌ها که جدیدترین آنها کشف گورهای دسته جمعی در مجتمع بهداشتی درمانی «ناصر» خان یونس بود را محکوم کرد.

وزارت خارجه عربستان بار دیگر از جامعه جهانی خواست به وظیفه خود برای پایان دادن به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه عمل و این رژیم را به خاطر جنایت‌های انجام شده، مجازات کند.

دیده بان حقوق بشر اروپا - مدیترانه روز سه‌شنبه در گزارشی اعلام کرد که بیش از ۱۴۰ گور دسته جمعی ایجاد شده توسط نظامیان اسرائیلی در نوار غزه شناسایی شده است.

این نهاد حقوق بشری در این گزارش، افزود: نظامیان اسرائیلی، فلسطینی‌هایی را که به صورت میدانی اعدام کرده‌اند را در این گورها دفن کرده‌اند.

رسانه‌های فلسطینی پیش تر اعلام کردند که با خروج شماری دیگر از اجساد شهدای فلسطینی از گورهای دسته جمعی در محوطه بیمارستان «ناصر» خان یونس، شمار اجساد خارج شده به ۳۱۰ جسد رسیده است.

این رسانه‌ها به نقل از مسئولان فلسطینی اعلام کردند که پیش بینی می‌شود صدها جنازه دیگر از افراد مفقود، در این گورها باشد.

پیش تر جمعیت هلال احمر فلسطین نیز اعلام کرده بود که در پی عقب‌نشینی ارتش رژیم صهیونیستی، تعداد پیکرهای یافت شده در گور دسته‌جمعی که شنبه گذشته در مجتمع پزشکی ناصر در شهر خان‌ یونس در جنوب نوار غزه کشف شد، به ۲۸۳ نفر افزایش یافت.

«استفان دوجاریک» سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد نیز در یک کنفرانس مطبوعاتی گزارش‌های مربوط به کشف یک گور دسته‌جمعی در نوار غزه را بسیار نگران‌کننده توصیف کرد.

وی خواهان برقراری آتش‌بس فوری در نوار غزه شد و افزود: برقراری آتش بس، به کسانی که در زمینه کارهای بشردوستانه فعالیت می کنند این امکان را می‌دهد تا دسترسی بیشتری به نوار غزه داشته باشند و از بیمارستان‌ها محافظت کنند.

دوجاریک خواهان تحقیقات موثق، کامل و مستقل درباره گور دسته جمعی کشف شده در مجتمع پزشکی «ناصر» در شهر خان یونس در جنوب نوار غزه شده بود.

 انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیام تحقیرآمیز اسیر اسرائیلی برای نتانیاهو: خجالت بکش
  • پیام هشدارآمیز القسام: زمان برای آزادی اسرای صهیونیست رو به پایان است + فیلم
  • حماس: تعداد اسیران فلسطینی را به ازای هر سرباز اسرائیلی از ۵۰۰ به ۵۰ کاهش دادیم
  • منبع حماس: ۳۰ افسر شاباک اسیر حماس هستند
  • کنعانی ادعا‌های بی‌اساس دولت آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی را محکوم کرد
  • ۳۰ژنرال و افسر اسرائیلی در اسارت حماس/حضور سنوار در مناطق عملیاتی
  • عربستان تداوم جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه را محکوم کرد
  • تظاهرات گسترده در تل‌آویو علیه دولت نتانیاهو
  • ادامه تظاهرات علیه نتانیاهو در دویستمین روز جنگ علیه غزه
  • تظاهرات خانواده‌های اسرای اسرائیلی در دویستمین روز جنگ+ تصاویر