Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس سازمان بهزیستی کشور گفت: در ۹ سال اخیر بیش از ۱۰ هزار فرزند به عنوان فرزندخوانده به خانواده‌های ذی صلاح واگذار شده است.

خبرگزاری میزان- وحید قبادی‌دانا در مراسم هم اندیشی با معاون توسعه روستایی و عشایری رئیس جمهور با اشاره به فعالیت‌های سازمان بهزیستی در حوزه توانبخشی گفت: بهزیستی علاوه بر پوشش جامعه هدف در مناطق روستایی و محروم، فعالیت‌هایی را نیز در حوزه توانبخشی مناطق یاد شده دارد به طوریکه توانمندسازی اجتماع محور مددجویان و محرومان تحت پوشش نیز در مناطق روستایی و عشایری صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، علاوه بر تامین اقلام توانبخشی و وسایل بهداشتی مددجویان محروم مناطق روستایی و عشایری، یک میلیون و ۶۰۰ هزار فرد دارای معلولیت و حدود ۲۴۰ هزار زن سرپرست خانوار نیز تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار دارند.

قبادی دانا افزود: همچنین یک میلیون و ۸۰ هزار خانوار مستمری بگیر سازمان بهزیستی هستند و حدود ۲۷ هزار فرد ضایعه نخاعی از سازمان بهزیستی خدمات دریافت می‌کنند.

پوشش ۲۶۰۰۰ فرزند بی سرپرست و بدسرپرست توسط بهزیستی

به گفته وی این در حالیست که حدود ۲۶ هزار فرزند بی سرپرست، بدسرپرست و دارای سرپرست غیر موثر تحت پوشش سازمان مذکور است که ۱۰ هزار نفر آن‌ها در مراکز شبه خانواده و شیرخوارگاه‌ها نگهداری می‌شوند و حدود ۱۶ هزار نفر نیز در خانواده‌های جایگزین زندگی می‌کنند.

رییس سازمان بهزیستی کشور در ادامه تاکید کرد: البته سیاست اصلی ما فرزندخواندگی و حضانت فرزندان توسط خانواده‌هاست به طوری که در ۹ سال اخیر بیش از ۱۰ هزار فرزند به عنوان فرزندخوانده به خانواده‌های ذیصلاح واگذار شده است.

بیشتر بخوانید: دستور فوری رییس سازمان بهزیستی برای کمک به افراد بی سرپناه در معرض آسیب و سرمازدگی

قبادی دانا در ادامه به فعالیت‌های اورژانس اجتماعی اشاره داشت و گفت: بیش از ۴۰۰۰ پرسنل قهار در مراکز مداخله و پایگاه‌های اورژانس اجتماعی و فعالیت‌های ثابت و سیار اورژانس اجتماعی سراسر کشور خدمات رسانی می‌کنند.

وی تصریح کرد: بیش از ۹۰۰۰ خیریه و موسسه غیردولتی تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور فعالیت می‌کنند.

زنان سرپرست خانوار و معلولان روستایی و عشایر تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی قرار گرفتند

قبادی دانا در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه باتوجه به این موضوعات در حوزه‌های مختلف، در جمعیت روستایی فعالیت‌هایی در حال انجام است، گفت: جمعیت شهری و روستایی در ۲۰ سال اخیر تفاوت‌هایی داشته، اما تاکید ما بر مناطق کمتر برخوردار و مناطق روستایی و محروم بیشتر بوده است. اقدام خوبی که دولت در ماه‌های اخیر انجام داد بحث بیمه روستایی و عشایری برای مددجویان سازمان بهزیستی در حوزه توانبخشی و اجتماعی بود که تحول جدی برای این افراد ایجاد کرد و قبل از انجام این طرح حدود ۵۰ هزار نفر از زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بیمه اجتماعی بودند که با این اقدام بیش از ۳۰۰ هزار نفر در حوزه افراد دارای معلولیت، ۵۰ هزار نفر در حوزه زنان سرپرست خانوار در روستا‌ها و زنان روستایی و عشایر و معلولان مناطق روستایی و عشایر تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار گرفتند.

وی در ادامه با بیان اینکه در حوزه توانمندسازی یکی از فعالیت‌هایی که تاکید ویژه داشتیم بخش مسکن بوده است ادامه داد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همکار‌های بسیار خوبی را در حوزه مسکن روستایی و شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر برای ما داشته است.

پرداخت شهریه دانشجویان دانشگاه‌های غیردولتی

رییس سازمان بهزیستی کشور در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه در حوزه توانمندسازی حمایت‌هایی از دانش‌آموزان و دانشجویان تحت پوشش سازمان شده است گفت: حدود ۲۲ هزار نفر از دانشجویان تحت پوشش از سوی بهزیستی حمایت مالی می‌شوند به طوریکه شهریه مددجویان در دانشگاه‌های غیردولتی هستند به طور کامل پرداخت می‌شود.

به گفته قبادی دانا، حمایت مالی از دانشجویان تحت پوشش در دانشگاه‌های دولتی در قالب کمک هزینه تحصیلی تشویقی است.

انتهای پیام/

برچسب ها: بهزیستی مددجویان بهزیستی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: بهزیستی مددجویان بهزیستی رییس سازمان بهزیستی سازمان بهزیستی کشور روستایی و عشایری مناطق روستایی تحت پوشش سازمان سرپرست خانوار قبادی دانا هزار فرزند هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۶۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای ۱۴ سری جهیزیه به ۱۴ زوج زیر پوشش بهزیستی در اصفهان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛  مدیرکل بهزیستی استان اصفهان گفت: در مرحله دوم آیین واگذاری جهیزیه به مددجویان بهزیستی، ۱۴سری جهیزیه به ۱۴ نوعروس استان بـا حضور مهدی کرباسیان عضو انجمن حامی معلولان کشور برگزار شد.
ناصر چاووشی افزود: هر سری جهیزیه شامل ۱۴ قلم کالای ضروری زندگی شامل؛ یخچال فریزر، ماشین لباسشویی، اجاق گاز، جارو برقی، فرش، بخاری، سرویس قابلمه، سرویس آرکوپال، سرویس قاشق چنگال، اتوبخار، پتو، آبمیوه‌گیری، کالای خواب، کتری برقی است.
وی یادآور شد: در مرحله اول این طرح طی یک سال گذشته ۱۸۰ سری جهیزیه با مشارکت و همراهی خیران نیک‌اندیش توزیع شد.

دیگر خبرها

  • اهدای ۱۴ سری جهیزیه به ۱۴ زوج زیر پوشش بهزیستی در اصفهان
  • ۵ هزار و ۷۸۰ زن سرپرست خانوار در کرمانشاه تحت پوشش بهزیستی است
  • چتر حمایت بهزیستی آذربایجان غربی بر سر بیش از ۹۰۰۰ زن سرپرست خانوار
  • خبر خوش به بانوان بهزیستی | فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • پوشش بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و پنج دهک درآمدی به صورت سیستمی تمدید می‌شود
  • هیچ معلولی پشت نوبت مستمری نیست
  • فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • «صفر» شدن تعداد زنان سرپرست خانوار پشت نوبت حمایت بهزیستی
  • یکی از فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار از سربازی معاف می شوند
  • معافیت یکی از فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار از خدمت سربازی