Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک رسانه غربی فاش کرد که آمریکا به دنبال احداث پایگاه‌های نظامی جدید در عربستان به همراه دو فرودگاه نظامی است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از عربی 21، خبرگزاری «آسوشیتدپرس» در گزارشی اعلام کرد که آمریکا برای ایجاد پایگاه‌های نظامی جدید در طول دریای سرخ عربستان به همراه دو فرودگاه نظامی برنامه‌ریزی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

در این گزارش ادعا شده است که این طرح یک گام « فوق العاده » است که ارتش آمریکا از آزمایشی برای انداختن محموله‌ها در بندر «ینبع »عربستان صحبت کرده که خط مهم انتقال نفت محسوب می‌شود.

بر اساس گزارش «آسوشیتدپرس» استفاده از بندر ینبع و پایگاه نظامی در «تبوک» و «الطائف» در طول دریای سرخ به ارتش آمریکا گزینه‌هایی را در طول گذرگاه دریایی که مورد حملات مداوم جنبش «انصارالله» یمن قرار می‌گیرد،ارائه می‌دهد.

این خبر در حالی منتشر شده است که روابط واشنگتن و ریاض در آغاز ورود «جو بایدن» رئیس جمهور جدید آمریکا به کاخ سفید به دلیل قتل «جمال خاشقجی»، روزنامه‌نگار منتقد سعودی در کنسولگری عربستان در استانبول در سال 2018 و همچنین به دلیل جنگ علیه یمن دچار آشفتگی شده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری مذکور استقرار نیروهای آمریکایی در عربستان حتی اگر به طور موقت باشد منجر به خشم سعودی‌ها می‌شود به خصوص که عربستان مرکز ظهور اسلام در مکه و مدینه است.

عربستان|حکومت سعودی توان مالی برای اجرای پروژه‌های بن سلمان را نداردعربستان|خشم سعودی‌ها از کُت چند هزاریورویی بن سلمان در بحبوحه بحران اقتصادی+عکس

کاپیتان «بیل اربان»، سخنگوی فرماندهی مرکزی آمریکا مدعی شد: این طرح‌های نظامی حکیمانه است که امکان دسترسی مشروط به گذرگاه‌ها را فراهم می‌کند و به هیچ وجه تحریک‌آمیز نیستند و همچنین نشانه گسترش حضور آمریکا در منطقه یا در عربستان نبوده است.

ژنرال « کنت مک‌کنزی»، فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا در منطقه روز دوشنبه به ینبع سفر کرد .روزنامه « وال استریت ژورنال» اولین روزنامه‌ای بود که این خبر را منتشر کرد.اما مقامات سعودی از اظهارنظر درباره گزارش‌های منتشر شده در این باره خودداری کرده‌اند.

به گفته اربان، عربستان برای بازسازی این مواضع متحمل هزینه‌هایی شده است. این در حالی است که در تبوک پایگاه هوایی «ملک فیصل» و در الطائف پایگاه «ملک فهد» قرار دارند.

در ادامه این گزارش آمده است که کشورهای عربی حوزه خلیج فارس مقر چندین پایگاه‌های نظامی آمریکا هستند و این موضوع در نتیجه اولین خلیج فارس در سال 1991 اتفاق افتاد که نیروهای آمریکایی در آن جنگ در اخراج نیروهای عراقی از کویت نقش داشتند و سپس در جنگ افغانستان در سال 2001 و جنگ عراق در سال 2003 ایفای نقش کردند.

فرماندهی مرکزی آمریکا مقرهایی نیز در قطر دارد و ناوگان دریایی پنجم آمریکا نیز در بحرین مستقر است و کویت میزبان نیروهای فرماندهی مرکزی آمریکا ست . درحالی‌که امارات متحده عربی پذیرای خلبانان و ملوانان آمریکایی می‌باشد. این مقرها به جز مقرهای ارتش آمریکا در عراق، سوریه و افغانستان هستند.

«بکا واسر » یکی از اعضای مرکز امنیت جدید آمریکای مستقر در واشنگتن گفت که این مواضع جدید علاوه بر آنچه ژنرال مک‌کنزی در برابر کنگره از آن به عنوان «شبکه پایداری غرب» توصیف کرد ، یک سیستم جدید لجستیکی است که برای جلوگیری از تنش‌هایی دریایی طراحی شده است.

این طرح‌های موجود در خاورمیانه مثل توافقی است که به نیروهای آمریکایی اجازه می‌دهد تا از پایگاه‌های نظامی در امان در شرایط مشخص استفاده کند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس فرماندهی مرکزی آمریکا پایگاه های نظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۶۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفیر روسیه کمک تسلیحاتی آمریکا به اوکراین را مضحک خواند

آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا وعده‌های کی یف به واشنگتن مبنی بر عدم استفاده از موشک‌های ATACMS برای حمله به خاک روسیه را نادرست توصیف کرد.

براساس گزارش آرتی، سفیر به خبرنگاران گفت: مضحک است که مشتریان اوکراینی قول داده‌اند که از موشک‌ها علیه اهدافی در خاک روسیه استفاده نکنند 

روزنامه پولیتیکو پیشتر به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داده بود که دولت آمریکا در ماه مارس گذشته برای اولین بار از زمان آغاز درگیری در سال ۲۰۲۲، مخفیانه موشک‌های تاکتیکی ATACMS را به اوکراین عرضه کرده است.

پس از تصویب مجلس نمایندگان و سنای  آمریکا، جو بایدن، رئیس جمهور این کشور، بسته‌ای از قوانین را برای کمک نظامی به اوکراین، اسرائیل و تایوان امضا کرد.

 در این بسته ۶۰.۸۴ میلیارد دلار برای کمک به اوکراین اختصاص یافت. از این مبلغ ۲۳.۲ میلیارد دلار برای تکمیل تسلیحات ارسال شده از انبار‌های پنتاگون، ۱۳.۸ میلیارد دلار برای خرید نظامی برای نیرو‌های اوکراینی در بازار آزاد، ۱۱.۳ میلیارد دلار برای حمایت از عملیات نظامی آمریکا در منطقه استفاده خواهد شد و ۲۶ میلیون دلار برای حسابرسی اختصاص داده شده است.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه تاکید کرد که تحویل محموله‌های تسلیحاتی آمریکا وضعیت را در میدان جنگ به نفع کی‌یف تغییر نخواهد داد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • سفیر روسیه کمک تسلیحاتی آمریکا به اوکراین را مضحک خواند
  • پنتاگون: مذاکرات بر سر خروج نظامی از نیجر آغاز شد
  • بازبینی گزارش میدانی خبرنگار بی‌بی‌سی!
  • هشدار درباره خطر حملات پهپادی برای امنیت ملی آمریکا
  • حمله پهپادی به پایگاه نظامی عین‌الاسد
  • حمله پهپادی به عین الاسد
  • حمله پهپادی به پایگاه نظامی «عین الاسد»
  • تکذیب بیانیه منسوب به حزب‌الله عراق درمورد ازسرگیری حملات علیه پایگاه‌های نظامی آمریکا
  • خروج نظامیان آمریکایی از نیجر
  • واکنش آنکارا به خبر رهگیری موشک های ایران توسط ترکیه/ هدف قرار دادن ۲ پایگاه نظامی آمریکا در شرق سوریه/  رایزنی شورای اروپا برای تشدید تحریم‌ ها علیه ایران‌/ افزایش بی‌سابقه هزینه‌های نظامی در جهان