Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: مادران عزیز و همسران امین و استوار شهدا رهروان صدیق سیره و سنت جاودانه قهرمان بی‌بدیل کربلا، حضرت زینب (س) هستند.

سعید اوحدی روز چهارشنبه در یادداشتی بمناسبت فرارسیدن ۱۳ جمادی الثانی سالروز وفات خانم ام البنین(س) مادر گرامی حضرت ابوالفضل العباس(ع) و روز گرامیداشت مادران و همسران شهدا تصریح کرد: بی‌گمان جایگاه رفیع و شأن بی‌بدیل شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس پیش و بیش از هر امری مرهون نظام تربیتی، فرهنگ متعالی و مبانی استوار ایمانی ساری و جاری در خاستگاه خانوادگی و به ویژه معنویت نهادینه شده از سوی مادران والا مقام و بزرگوار شهدای عزیز و همدلی، همگامی و صبر و ایثار بی‌نظیر همسران بزرگوار شهیدان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: عظمت صبر، استواری و پایداری مادران و همسران معزز شهدا، بصیرت دینی و توکل بی‌تزلزل این اسطوره‌های صبر و ایثار، سرمایه عظیم معنوی و پایه و ‌مبنای اساسی ایفای نقش تاریخ‌ساز شهدای گرانقدر اسلام و انقلاب اسلامی بوده و هست و از این رو گرامیداشت و پاسداشت این سیره و میراث گران‌سنگ و بسیار ارزشمند رسالت آحاد جامعه است.
معاون رییس جمهوری افزود: این حقیقتی است که مادران عزیز و همسران امین و استوار شهدا رهروان صدیق سیره و سنت جاودانه قهرمان بی‌بدیل کربلا، حضرت زینب (س) هستند. آن‌ها به عالی‌ترین شکل، در عمل به تکلیف شرعی و ایمانی و اعتقادی و رسالت‌های اجتماعی خود، با الهام از بزرگ بانوی کربلا، استوار و افتخارآمیز درخشیدند. اسوه و الگوی ناب، تام و تمام مقاومت و صبر و استواری گردیدند و برای همیشه‌ی تاریخ، الهام‌بخش رهروان مؤمن و انقلابی و مجاهدان اصیل آرمان اسلام و انقلاب اسلامی شدند.

اوحدی ادامه داد: با عنایت به این شأن و جایگاه رفیع و بی‌بدیل است که مقام معظم رهبری در وصف مادران معزز شهدا فرمودند: «اگر مادران و همسران شهدا بی‌صبری نشان می‌دادند، شوق جهاد در راه خدا و شهادت در دل مردها می‌خشکید؛ این گونه نمی‌جوشید؛ این گونه به جامعه طراوت نمی‌داد.... امروز در هیچ جای دنیا زنانی که مثل این مادران شهدای ما، مادر دو شهید، مادر سه شهید، مادر چهار شهید باشند، نیستند.»

بی‌گمان در نسل‌های امروز، همین فرهنگ و بصیرت متعالی بانوان شهید پرور، از بزرگترین پشتوانه‌های اقتدار، مقاومت و پیروزی ملت شریف ایران و همه ملل مؤمن و انقلابی جهان اسلام و حتی ملل آزاده جهان خواهد بود. این نیروهای ایمانی و معنوی، تضمین کننده استمرار صراط مستقیم الهی و فتح و ظفر انقلاب اسلامی هستند. ضمن گرامیداشت شأن والا و مقام معنوی و بی هماورد مادران معزز و همسران صبور و بزرگوار شهدا، از درگاه پروردگار متعال سلامتی و مزید توفیقات این بزرگواران را مسألت دارم.

/ایرنا 

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: مادران و همسران انقلاب اسلامی بی بدیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۶۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورزش ایران ۵ هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است/ لزوم شناخت سیره و منش شهدا

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان با بیان اینکه ورزش ایران ۵ هزار شهید در دوران دفاع مقدس و ۷۳۵ ورزشکار را نیز به‌عنوان شهدای مدافع حرم تقدیم انقلاب کرده است، افزود: این تعداد شهید ورزشکار برای ما فرصت و غنیمت است تا منش و کردار آن‌ها را سرلوحه زندگی و کار قرار دهیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد صیرفی‌نژاد با حضور در منزل شهید «مهدی لب‌سنگی» و تجلیل از خانواده این فرمانده شهید همزمان با سالروز شهدای ورزشکار اظهار کرد: مقام شامخ شهدا ستودنی است؛ آن‌هایی که جان و مالشان را در طبق اخلاص گذاشتند و برای دفاع از مرز و بوم راهی جبهه‌های نبرد شدند.

وی با بیان اینکه ورزش ایران ۵ هزار شهید در دوران دفاع مقدس و ۷۳۵ ورزشکار را نیز به‌عنوان شهدای مدافع حرم تقدیم انقلاب کرده است، افزود: این تعداد شهید ورزشکار برای ما فرصت و غنیمت است تا منش و کردارشان را سرلوحه زندگی و کار قرار دهیم.

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان تصریح کرد: هدف از این دیدار آشنایی قهرمانان امروز با قهرمانان دیروز است تا سیره و منش شهدا را به خوبی بشناسند و آن را در زندگی خود جاری کنند.

صیرفی‌نژاد با اشاره به اینکه باید فرصت را غنیمت شمرد و با زندگی، مسلک و مرام شهدا آشنا شد، تصریح کرد: واجب دانستیم که از یک خانواده شهید ورزشکار بازدید کنیم و قرعه به نام فرمانده سپاه سراوان شهید ورزشکار نخبه مهدی لب سنگی افتاد.

وی خاطرنشان کرد: این شهید والامقام در عملیات سیستان و بلوچستان هنگام مقابله با اشرار به درجه رفیع شهادت نائل آمد. مقام والای این شهید گرانقدر را ارج می نهیم. امیدوارم با تزکیه نفس بتوانیم راه شهدا را ادامه دهیم.

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان گفت: فرمانده شهید لب‌سنگی یکم خرداد ۱۳۴۰ متولد شد و بصیرت و مهربانی، کم گویی و تواضع از ویژگی‌های شاخص او بود.

وی ادامه داد: این شهید جان برکف در رشته‌های ورزشی تکواندو، کونگ‌فو و کوهنوردی گوی سبقت را از دیگران ربود و خوش درخشید.

صیرفی‌نژاد افزود: شهید لب‌سنگی پس از پیروزی انقلاب اسلامی برای مبارزه با اشرار و تحقق اهداف انقلاب راهی منطقه سیستان و بلوچستان شد و به مردم آن دیار خدمات فراوانی ارائه داد به طوری که یاد و خاطره اقدامات انجام شده او در اذهان مردم آن خطه ثبت شده است و هنوز از او به نیکی یاد می‌کنند.

وی تصریح کرد: فرمانده شهید مهدی لب سنگی ۱۵ مهرماه ۱۳۶۸ به دست اشرار و منافقان در عملیات سیستان و بلوچستان شهید شد و برای تحقق اهداف نظام و انقلاب اسلامی جانش را فدا کرد.

در ادامه این دیدار همسر فرمانده شهید لب سنگی گفت: در استان سیستان و بلوچستان با فقر و محرومیت زندگی کردیم و همواره راضی به رضای خداوند بودیم؛ فرزند سوم ما در آستانه تولد بود که خبر شهادت مهدی را به من اعلام کردند و من پس از تولد فرزندم او را «مهدی» هم‌نام پدرش نام نهادم تا یادش همیشه زنده بماند.

او ادامه داد: پس از شهادت مهدی با فرزندانم به اصفهان برگشتیم و تنها در آن زمان بود که به اندازه قطره‌ای از دریا مصیبت حضرت زینب (س) را درک کردم.

به گزارش ایمنا، اول اردیبهشت سالروز تولد شهید ابراهیم هادی در تقویم رسمی کشور به عنوان روز «شهدای ورزشکار» نام‌گذاری شده است؛ به همین مناسبت مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان همزمان با فرارسیدن سالروز شهدای ورزشکار ضمن دیدار با خانواده فرمانده شهید مهدی لب سنگی، مقام شامخ این شهید را ستود و از خانواده اش تجلیل کرد.

کد خبر 746669

دیگر خبرها

  • ایثارگری‌های جبهه مقاومت ‌برای نسل جدید بازگو شود
  • شهدای عرصه هویت ملی استان سیستان و بلوچستان
  • شناسایی ۱۴ شهید غریب اسارت در خراسان شمالی
  • یادمان پدران و مادران آسمانی شهدای خضرآباد
  • گرامیداشت یادوخاطره شهدای عرصه هویت ملی سیستان وبلوچستان
  • ورزش ایران ۵ هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است/ لزوم شناخت سیره و منش شهدا
  • افزایش حقوق ایثارگران و خانواده شهدا
  • تجلیل از خانواده شهدای ورزشکار فارس
  • ۹۵ درصد مزارهای شهدا در زنجان ساماندهی شد
  • انتقال نخستین سری از تابلو عکس آماده شده شهدا به شهر گچساران