Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، احمد اسکندری نسب صبح چهارشنبه در نشست جمع‌بندی رصد فعالیت‌های آموزشی و پرورشی مدارس استان کرمان که با حضور ارزیابان کشوری وزارت و آموزش و پرورش برگزار شد بیان داشت: حضور ارزیابان کشوری در مدارس استان کرمان باعث به وجود آمدن شور و نشاط، تحرک و پویایی شده است.

وی با بیان اینکه در شرایطی که درگیر ویروس کرونا هستیم حتی یک دانش‌آموز هم نباید از چرخه آموزش باز بماند، افزود: از جمله وظایف مهم مدیران آموزشی نظارت و کنترل است که می‌تواند میزان پیشرفت در راستای این هدف‌ها را اندازه‌گیری کند و موجب تشخیص به موقع انحرافات و همچنین اقدامات اصلاحی و تغییرات در سازمان شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: از دغدغه‌های جدی مقام عالی وزارت پوشش و نظارت حداکثری است بنابراین باید در این رابطه به گونه‌ای عمل شود تا دانش‌آموزان در هر شرایطی بتوانند از خدمات با کیفیت آموزشی در مدارس استفاده کنند و از تحصیل باز نمانند.

اسکندری‌نسب تصریح کرد: نظارت دقیق می‌تواند نقش مهم و مؤثری در ارتقای کیفیت فعالیت‌های آموزشی داشته باشد فرصت‌ها، تهدیدها و نقاط ضعف و قوت را مشخص کند.

وی اظهار کرد: مدارس باید تحت هر شرایطی فعال باشند برای اینکه آموزش و یادگیری جزئی از زندگی دانش آموزان است.

وی ادامه داد: تیم‌های ارزیابی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان در راستای نظارت حداکثری از روزهای نخست بازگشایی مدارس از روند آموزش و یادگیری در مناطق مختلف بازدید به عمل آوردند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: همه مدارس استان طی چند ماه اخیر مورد بازدید و ارزیابی قرار گرفته‌اند و واقعیت‌های آموزشی را دنبال می‌کنیم.

وی گفت: هر هفته بیش از یک نشست تخصصی مجازی با رؤسای ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق مختلف استان برگزار می‌کنیم زیرا آموزش و پرورش تک تک دانش‌آموزان وظیفه ما است و اگر دانش‌آموزی از تحصیل باز بماند مسئول و مدیون هستیم.

شایان ذکر است رصد فعالیت‌های آموزشی و پرورشی مدارس استان کرمان با حضور ارزیابان کشوری به مدت سه روز در تمامی شهرستان‌ها و مناطق انجام شد.

کد خبر 5132099

منبع: مهر

کلیدواژه: دانش آموزان ویروس کرونا آموزش و پرورش کرمان شیوع کرونا آموزش مجازی ویروس کرونا دهه فجر آمار کرونا خطبه های نماز جمعه گرگان بوشهر شیراز کرمانشاه شهرستان کرج شهرکرد شیوع کرونا آلودگی هوا مشهد اردبیل آموزش و پرورش مدارس استان استان کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۶۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۸ درصد مدارس کشور ناایمن است

علی تیرگیر، مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش گفت: رویکرد آموزش و پرورش این است که فضای آموزشی و یادگیری دانش‌آموزان با کیفیت باشد.

وی با بیان این که در برخی نقاط کشور مدارس کانکسی وجود دارد؛ افزود: ما در تلاشیم مدارس کانکسی و کپری که شرایط مناسب فضای آموزشی را ندارند به یک محیط آموزشی ایمن و با کیفیت تبدیل کنیم.

او ادامه داد: اواخر سال گذشته و اوایل سال جاری وزیر آموزش و پرورش توجه ویژه به بهسازی، مقاوم‌سازی و احداث مدارس در مناطق کم برخوردار و عشایری داشته‌اند.

تیرگیر با بیان این که در دو سال گذشته برخی از مدارس عشایری و مرزی را بازسازی نوسازی و احداث کرده‌ایم، اظهار کرد: ما برخی از مدارس کانکسی را به مدارس ثابت تبدیل کرده‌ایم.

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر اعلام کرد: در حال حاضر بیش از ۱۴۰۰ مدرسه سیار و کوچ رو داریم که تعدادی از این مدارس کانکسی هستند. در تلاشیم کانکس‌ها جمع آوری شده و یا به کانکس‌های با کیفیت تبدیل شوند.

گفتنی است که.

 در مهر پارسال ۵۰ هزار کلاس در مناطق روستایی و کم برخوردار در طرح شهید عجمیان ساخته شد و بیش از ۳.۵ میلیون متر مربع فضای مدرسه نیز ساخته‌ شده است. در پویش همه حاضر ۱۵۰۰ میلیارد توسط ۱۸ نهاد جمع آوری و به دست دانش آموزان رسیده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر خبرها

  • تقویم آموزشی مدارس تغییر می‌کند
  • ارائه آموزش‌های ایمنی و ترافیک به ۱۸۰ دانش‌آموز در نظرآباد
  • ارائه آموزش‌های ایمنی و ترافیک به ۱۸۰ دانش‌آموز نظر آبادی
  • طرح شهاب آموزش و پرورش بعد از ۱۲ سال چه دستاوردی داشت؟
  • طرح شهاب آموزش و پرورش بعد از ۱۲ سال چه دستاوردی داشت؟ / استعدادیابی تنها روی کاغذ
  • اصلاح قانون تأسیس مدارس غیر دولتی ابلاغ شد
  • عملیات سخت شناور‌کردن تقویم آموزشی
  • ایجاد مدارس وابسته به حوزه علمیه در استان هرمزگان از ابتدای مهرماه
  • جمع‌آوری مدارس کانکسی بالای ۱۰ دانش‌آموز در استان مرکزی
  • ۱۸ درصد مدارس کشور ناایمن است