Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی گفت: اصرار دولت بر تصدی گری در ساخت مسکن اشتباه است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، محمدصالح جوکار صبح امروز در نشست بررسی مسائل و مشکلات استان یزد در حوزه آب، سلامت، راه، مسکن و اقتصاد دانش بنیان اظهار داشت: شرایطی که برای بحث مسکن ملی در نظر گرفته شده واقعا در توان مردم نیست و هیچ کسی جرات نمی کند اقدام به تکمیل پرونده در این زمینه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: با بیان اینکه شرایط در نظر گرفته شده برای بحث مسکن ملی عجیب و عریب است گفت: مردم نه توان پرداخت وجه اولیه و نه توان پرداخت اقساط زیاد آن را ندارند.

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: یزد چند منطقه حاشیه‌نشین دارد که زمین‌خواران زمین‌های دولتی را به مردم فروخته‌اند و مردم هم اقدام به ساخت کرده‌اند.

جوکار افزود: الان دولت حکم تخلیه و تخریب برای این افراد گرفته و پس از جلسات متعددی که برای رفع این مشکل برگزار شد، مبلغی در نظر گرفته شد تا ساکنین این محلات پرداخت کنند و سند زمین به آنها واگذار شود.

پیش بینی وضعیت بازار مسکن تا پایان سال/ عرضه مسکن به بازار 30 درصد افزایش یافترئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره): 100هزار واحد مسکن ویژه نیازمندان در کشور احداث می‌شودآغاز عملیات ساخت 190 مسکن برای محرومان شهرستان بهارستان

وی ادامه داد: با توجه به مشکلات بسیار زیاد اقتصادی و قدرت مالی پایین ساکنین این محلات، مردم توان پرداخت همین پول را هم ندارند و حداقل باید اقدام به تقسیط این پرداختی کند.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مشکل دیگر بحث عدم بهره‌مندی از اشتراکات از جمله آب، برق و گاز است و دستگاه‌های خدمات رسان به این منازل هیچ‌گونه خدماتی نمی‌دهند.

جوکار افزود: نمی‌توان این افراد را به دلیل نبود مجوز رها کرد و هیچ گونه خدماتی به آنها ارائه نکرد، الان که این خانه‌ها ساخته شده باید حداقل‌های زندگی را داشته باشند.

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: الان بخش‌های خصوصی اعلام آمادگی کردند که اگر دولت به آنها زمین واگذار کند، آنها خودشان اقدام به ساخت مسکن می‌کنند ولی عجیب است که دولت اجبار بر این دارد که حتما ساخت و ساز توسط خودش انجام شود.

انتهای پیام/781/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۶۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر رئیس‌جمهور به پاکستان موانع توسعه روابط را از بین می‌برد

محمود عباس‌زاده مشکینی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره سفر رئیس‌جمهور به پاکستان گفت: ایران و پاکستان دو قدرت مطرح منطقه و دو قدرت جهانی به حساب می‌آیند.

وی اظهار کرد: پاکستان ظرفیت‌های خوبی دارد که ایران می‌تواند از آن استفاده کند همچنین ایران یکسری ظرفیت‌هایی دارد که پاکستان می‌تواند استفاده کند لذا همکاری دو کشور یک فرصت هم‌افزا ایجاد می‌کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: زمینه‌های مشترک زیادی بین ایران و پاکستان وجود دارد؛ علامه اقبال لاهوری در ایران شناخته شده‌تر و محبوب‌تر است تا در پاکستان همچنین حافظ و سعدی هم در پاکستان خیلی شناخته شده هستند.

وی گفت: در طول تاریخ معاصر با پاکستان تنش جدی نداشتیم، اما یکسری سوءتفاهماتی بوده که باید رفع شود. 

عباس‌زاده مشکینی تصریح کرد: تروریست‌ها از خاک پاکستان استفاده می‌کنند و به امنیت ما آسیب می‌زنند و شهروندان ما قربانی اقدامات تروریستی می‌شوند لذا پاکستان نباید از تروریست‌ها میزبانی کند کمااینکه ما اجازه نمی‌دهیم از خاکمان علیه پاکستان استفاده شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد: سفر رئیس‌جمهور می‌تواند در رفع سوءتفاهمات در شکل‌گیری توافقات جدید و عملیاتی کمک کند و موانع توسعه روابط را بردارد، چون حیف است دو کشور از ظرفیت‌های خود استفاده نکنند و در این راستا ایران هم حسن‌نیت و هم جدیت دارد و امیدواریم پاکستان هم جدیت و حسن‌نیت داشته باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس: برای اتفاق اصفهان نمی‌توان عنوان «حمله» را به کار برد/ اردن باید پاسخگو باشد/ در دفاع از منافع ملی با هیچ کشوری تعارف نداریم
  • سفر رئیس‌جمهور به پاکستان موانع توسعه روابط را از بین می‌برد
  • حسینی، نماینده مجلس: به جای تغییر در تیم اقتصادی دولت باید به دنبال بهبود سیاست‌ها بود/ اتفاقات بین‌المللی در قیمت ارز به شدت تاثیرگذار است
  • کاهش تصدی‌ دولت در اقتصاد، زمینه‌ای برای رشد مشارکت مردم در تولید
  • کاهش تصدی‌گری دولت در اقتصاد، زمینه‌ای برای رشد مشارکت مردم در تولید
  • دولت و مجلس در موضوعات مرتبط با ارز اتفاق نظر داشته باشند
  • تاکید رئیس مجلس بر لزوم اتفاق نظر دولت و مجلس برای مقابله با مشکلات ارزی
  • قالیباف: دولت و مجلس در موضوعات مرتبط با ارز اتفاق نظر داشته باشند
  • قیمت دلار؛ محور جلسه امروز دولت و مجلس /قالیباف: از دو قوه باید یک حرف شنیده شود
  • وزیر راه‌ و رئیس بانک مرکزی مسئول اجرای تعهدات دولت در عرضه زمین و تسهیلات مسکن هستند