Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر «نسرین امیری‌فرد» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: در سال‌های اخیر امکانات و تجهیزات خوبی در بخش‌های سرطان بیمارستان‌ها و مراکز درمانی دولتی و خصوصی استان کرمانشاه نصب و راه‌اندازی شده و اکنون علاوه بر بیماران سرطانی استان کرمانشاه توانایی ارایه خدمات به بیماران استان های هجوار و کشور عراق را نیز داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

او به راه‌اندازی کلینیک رادیوتراپی و انکولوژی بیمارستان بیستون در دی ماه امسال به عنوان تنها مرکز تخصصی سرطان بخش خصوصی در غرب کشور اشاره کرد و گفت: در این مرکز که درمان رادیوتراپی بیماران سرطانی را بر عهده دارد یک دستگاه از بهترین ورژن‌های شتاب دهنده‌های خارجی و شتاب دهنده هایتک از نوع الکتو به بیماران خدمات ارایه می‌دهد.

وی توضیح داد: تکنیک‌هایی که ما اینجا داریم انجام می‌دهیم یکی از با دقت‌ترین تکنیک‌ها است به دلیل اینکه برای هر مریض به صورت هر پنج روز یکبار رادیوتراپی و آزمایش انجام می‌شود که این روش صحت درمان را برای ما تضمیمن می‌کند که ممکن است جاهای دیگری این کار را انجام ندهند.

استفاده از تکنیک‌های پیشرفته برای درمان سرطان

این متخصص رادیو آنکولوژی در ادامه گفت: در درجات بعد از سیستم‌های خیلی پیشرفته‌تری به اسم «آی دی ای» که محصول کشور آلمان است برای درمان بیماران استفاده می‌کنیم و این دستگاه را مرتب هر روز همکاران فیزیک ما کنترل می‌کنند که از نوع درمان و کیفیت درمان بیماران مطمئن باشیم.

امیری‌فرد، اضافه کرد: این دستگاه قابلیت درمان «ای ام آر تی» را دارد یعنی یکی از جدیدترین تکنیک‌هایی است که تومورهایی که در منطقه خاصی از بدن قرار گرفته را بدون آسیب رساندن به ارگان‌های نزدیک به آن درمان کند.

او توضیح داد مثلا تومورهای ناحیه لگن،  سر و گردن که با دُز بسیار بالا باید درمان شود و از طرفی محدودیت داریم که به ارگان‌های سالمی که در اطرافشان قرار گرفته‌اند، آسیب نرسانیم، می‌توانیم با این تکنیک بهترین درمان را برای این تومورهای بدخیم انجام دهیم طوری که آن دُز مناسب و دلخواه به تومور برسد ولی دُز مضر به ارگان‌های حیاتی مثل نخاع و یا ارگان‌های دیگری که داخل لگن هستند، نرسد و این کار برای ما مهم است و با استفاده از دقت بالای دستگاه آن را انجام می‌دهیم.

وی تصریح کرد: ما از تکنیک‌های پیشرفته برای درمان سرطان استفاده می‌کنیم که دُز مناسب را به تومورها می رساند و در آینده خیلی نزدیک به طور قطع این تکنیک «آی ام آر تی» را شروع به کار خواهیم کرد.

ارایه خدمات رادیوتراپی بدون معطلی

مدیر کلینیک رادیوتراپی و انکولوژی بیمارستان بیستون کرمانشاه در ادامه سخنانش، حذف صف و نوبت را یکی از اولویت‌های این کلینیک دانست و گفت: خیلی از بیمارانی که به کلینیک‌های دولتی مراجعه می کنند باتوجه به اینکه یک دستگاه رادیوتراپی وجود دارد، باید در نوبت های خیلی طولانی مثلا سه ماهه منتظر شوند و مریض باید سه ماه در نوبت باشد و بعد رادیوتراپی را شروع کند که این زمان در نوبت ماندن برای بیماران سرطانی اصلا قابل قبول نیست چون زمان در درمان بیماران سرطانی بسیار مهم است.

امیری‌فرد، با بیان اینکه اکنون این کلینیک آماده ارایه خدمات به بیماران سرطانی غرب کشور است، افزود: هدف ما ارایه خدمات درمانی به موقع و تامین رفاه حال بیماران و خانواده‌های آنان است.

وی اظهار داشت: هر بیماری که به کلینیک مراجعه می‌کند بلافاصله درمان را شروع می‌کنیم و صف انتظاری برای بیماران ما وجود ندارد و به این مساله افتخار می‌کنم که هیچ بیماری در نوبت قرار نمی‌گیرد.

او با بیان اینکه حدود سه ماه از آغاز فعالیت این کلینیک می گذرد، گفت: الان ۵۵ بیمار سرطانی در این کلینیک روزانه درمان می‌شوند و بسته به نوع بیماری طول درمان هر بیمار بین ۲۴ تا ۳۵ جلسه متفاوت است.

وی با اشاره به اینکه مراکز درمانی دولتی استان کرمانشاه یک دستگاه رادیوتراپی دارند و بیمارانی از غرب کشور و کشور عراق نیز به این مراکز مراجعه می کنند، گفت: به دلیل حجم بالای بیماران مراکز درمانی مجبورند نوبت‌دهی کنند و از این رو شاهد پشت نوبتی های زیادی در مراکز دولتی هستیم.

او یادآوری کرد که با استفاده از تکنیک‌های جدیدی که در کلینیک بیستون وجود دارد می‌توانیم این ادعا را داشته باشیم که گامی در راه پیشرفت رادیوتراپی در درمان بیماران مبتلا به سرطان استان کرمانشاه و غرب کشور برداشته‌ایم.

انعقاد قرارداد با بیمه‌های پایه

مدیر کلینیک رادیوتراپی و انکولوژی بیمارستان بیستون کرمانشاه در بخش پایانی سخنانش، کاهش هزینه‌های بیماران سرطانی را از دیگر اولویت‌های این کلینیک دانست و گفت: برای اینکه بیماران هزینه‌های گزافی را متحمل نشوند با تمام بیمه‌های پایه قرارداد بستیم و اکنون ارایه خدمات در این کلینیک با دفترچه‌های بیمه‌های پایه امکان‌پذیر است و هزینه‌های درمان بیماران سرطانی طبق تعرفه هیات وزیران محاسبه می‌شود.

به گفته او، اکنون حدود ۱۰ نفر شامل متخصص، دکترای فیزیک پزشکی، کارشناسی ارشد فیزیک پزشکی و کارشناس رادیوتراپی در این کلینیک مشغول به کار هستند.

وی همچنین مراجعه زودهنگام به متخصصان و مراکز درمانی را یکی از راه های کنترل بیماری سرطان دانست و از مبتلایان خواست در صورت بروز علایم سرطان سریعتر به مراکز درمانی مراجعه کنند.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت ۲۵ بیمارستان دولتی، خصوصی و وابسته به مراکز نظامی دارد که بیش از سه هزار و ۵۰۰ تخت در این بیمارستان فعال است.

بیمارستان تخصصی بیستون بزرگترین بیمارستان خصوصی کرمانشاه سال ۱۳۷۸ در زمینی به مساحت ۲ هکتار شروع به فعالیت کرده است.

برچسب‌ها بیمه سلامت اختصاصی ایرنا سرطان کرمانشاه رادیو تراپی بیمه درمان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بیمه سلامت اختصاصی ایرنا سرطان بیمه سلامت اختصاصی ایرنا سرطان کرمانشاه رادیو تراپی بیمه درمان اخبار کنکور استان کرمانشاه بیماران سرطانی درمان بیماران مراکز درمانی غرب کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۷۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه نگهداری یک اوتیسمی در ماه چقدر است؟/ کلینیک‌های توانبخشی قصد تعطیلی این مراکز را دارند

سعیده صالح غفاری درباره هزینه نگهداری افراد دارای اوتیسم تصریح کرد: امسال با توجه به افزایش تعرفه‌ها، هزینه ماهانه نگهداری این افراد بین ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان خواهد شد و این موضوع به شدت خانواده‌ها را درگیر مشکلات بسیاری خواهد کرد. متاسفانه بسیاری از کلینیک‌های توانبخشی حاضر به همکاری و بستن قرارداد با بیمه به دلایلی که از سوی خودشان مطرح می‌شود، نیستند. این مراکز می‌گویند که وجهی که ما از بیمه‌ها باید دریافت کنیم به موقع به از سوی بیمه پرداخت نمی‌شود.

صالح غفاری با بیان اینکه یارانه سازمان بهزیستی بسیار کم است، تصریح کرد: این یارانه پاسخگوی هزینه‌های مراکز نگهداری روزانه و حتی شبانه روزی که شاید به اندازه انگشتان دست این مراکز را در کشور داریم، نیست. بسیاری از مدیران این مراکز از این وضعیت گلایه دارند و در برنامه‌هایشان قصد تعطیلی این مراکز را دارند، چراکه هزینه‌های یک فرد اوتیسم با هزینه‌هایی که دولت به صورت حمایتی پرداخت می‌کند، اصلا قابل برابری نیست و خانواده هم امکان و توان پرداخت این هزینه‌ها را ندارد.

به گفته وی ماهیانه ۱۷ میلیون تومان برای نگهداری یک فرد بزرگسال اتیسیم از طرف مراکز هزینه می‌شود در صورتی که یارانه‌ای که بهزیستی به این مراکز پرداخت می‌کند بین ۴.۵ تا ۵ میلیون در ماه است و مابه‌التفاوت این هزینه را نه مرکزدار می‌تواند پرداخت کند و نه خانواده.

مدیرعامل انجمن اوتیسم ایران تاکید کرد: درصورتی که مجتمع جامع خدماتی ساخته شود مدل مشارکتی در آن دیده شده است که تلاش می‌کنیم با کمک بخش خصوصی، خیرین و انجمن، دریافتی خانواده‌ها را کاهش دهیم.

مدیرعامل انجمن اوتیسم ایران همچنین درباره غربالگری گفت: ما تاکید داریم که غربالگری سطح یک باید با همکاری معاونت بهداشتی وزارت بهداشت انجام شود در جلسه‌ای که چهارشنبه در هیئت دولت در مرکز برنامه‌ریزی استراتژیک ریاست جمهوری خواهیم داشت، این موضوع را مطرح خواهیم کرد. یکی از نیازهای ما که نیاز جامعه اوتیسم ایران است و در برنامه و سند ملی اوتیسم دیده شده است غربال زودهنگام است و این غربال زودهنگام به این شکلی که باید در سراسر کشور انجام شود، هنوز اجرایی نمی‌شود. یک غربال سطح دو و سطح سه هم داریم که سازمان بهزیستی و آموزش و پرورش به نوعی در حال اجرای آن‌ها هستند، اما برای آن‌ها باید جدیت بیشتری داشته باشند.

صالح غفاری تصریح کرد: ما خانواده‌هایی را که از سوی روانپزشک کودک و نوجوان تشخیص گرفته‌اند و کودکان کمتر از ۷ سال دارند را در سراسر کشور سعی کرده‌ایم که در هر جا بین ۳۰ تا ۵۰ نفر باشند تحت پوشش خدمات توانبخشی انجمن قرار دهیم.

منبع: خبرگزاری ایلنا

دیگر خبرها

  • اعلام سرانه بیمه درمان پرداختی دهک‌های اول تا نهم/ فرانشیز بستری مددجویان «صفر» شد
  • بیماران سرطانی گروه هدف پویش ملی سرطان هستند
  • انجام ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تست آزمایشگاهی در کردستان
  • ارائه خدمات درمانی رایگان به بیماران هموفیلی
  • هزینه نگهداری یک اوتیسمی در ماه چقدر است؟/ کلینیک‌های توانبخشی قصد تعطیلی این مراکز را دارند
  • ضرورت جانمایی مراکز امدادی در مسیر همایش سالگرد شهدای بازی دراز
  • ۲۵۵ بیمار هموفیلی در استان کرمانشاه وجود دارد
  • خدمات درمانی به ۱۹۸ بیمار مبتلا به هموفیلی در کرمانشاه ارائه می‌شود
  • حمایت اتحادیه اروپا از بیماران سرطانی در افغانستان
  • ۱۱۰۰ بیمار هموفیلی در اصفهان از خدمات انتقال خون استفاده می‌کنند