Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- ایران صدا از اکبر زنجانپور بازیگر پیشکسوت تئاتر و تلویزیون و همچنین کارگردان نمایش های رادیویی تجلیل کرد.
به گزارش آریا، در آستانه 76 سالگی اکبر زنجانپور و به پاس یک عمر گویندگی وی، مراسم تجلیل و بزرگداشت این بازیگر پیشکسوت در مجموعه ایران صدا برگزار شد.
 اکبر زنجانپور این روزها مشغول روایت و ضبط کتاب گویای «تاریکی در نیمروز» است که داستان زندگی یکی از بزرگترین چهره های انقلاب کومونیستی شوروی را روایت می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این کتاب گویا با روایت اکبر زنجانپور به زودی روی پایگاه کتاب گویای ایران صدا قرار خواهد گرفت و علاقه مندان می توانند به صورت رایگان آن را تهیه کرده و بشنوند.
کتاب های گویای «مرگ ایلوان ایلیچ»، «سرود کریسمس» و «دفتر خاطرات» از دیگر آثار اکبر زنجانپور است که روی پایگاه کتاب گویای ایران صدا منتشر شده است.   

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تجلیل اکبر زنجانپور ایران صدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۷۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از تفتیش عقاید تا روایت شیطان از گوته | چرا هایدگر مدافع هیتلر بود؟

همشهری آنلاین- گروه فرهنگی: «تبارشناسی حِسبَه» با زیرعنوان «بنیان تفتیش عقاید در خلافت عباسی» نوشته احمد صبحی منصور با ترجمه عدنان فلاحی،«غائله هایدگر» نوشته «ریچار ولین» با ترجمه فرهاد سلیمان‌نژاد و «شرح حال گوته به سعی مفیستو» نوشته «کریستیان موزر» با برگردان ناصر غیاثی، سه کتاب جدید منتشر شده از سوی نشر نو هستند.

تبارشناسی حِسبَه

کتاب «تبارشناسی حِسبَه» با زیرعنوان «بنیان تفتیش عقاید در خلافت عباسی» نوشته احمد صبحی منصور است که عدنان فلاحی آن را به فارسی برگردانده و به تازگی از سوی نشر

عباسیان وظایف دینی‌ای را برای تحکیم سلطه‌شان به وجود آوردند که از جمله آنها شغل حِسبَه و مُحتسِب بود.

«حِسبَه» در لفظ شرعی به این معناست که یکی از مسلمانان برای دخالت در زندگی دیگران داوطلب شود و این دخالت وقتی رخ دهد که آنها مرتکب گناهی در حق خدا یا نوع بشر شده باشند. در مورد کسی که مرتکب گناهانی چون قتل، سرقت، قَذف یا زنا می‌شود اتفاق نظر هست که مستحق مجازات یا به تعبیر فقهی مستحق «حدود» است. این حالتی است که شخص به حقوق بندگان تجاوز می‌کند. آیا درست است که حاکم چنین شخصی را مجازات کند؟ اما موارد اختلاف در مورد کسی است که با ارتکاب به کفر یا ارتداد یا کوتاهی در اجرای فرایضی مثل نماز و زکات به حقی از حقوق خداوند تجاوز می‌کند. آیا دیگران حق دخالت در زندگی او را با اجبارکردنش به ایمان یا تهدیدش به مجازات دارند؟ و اگر حِسبَه شرعاً به‌معنای دخالت در زندگی دیگران است، این دخالت تنها محدود به نصیحت و توصیه است یا با اکراه و اجبار و مجازات مادی و معنوی نیز همراه است؟ نویسنده در این کتاب، با ذکر روایت‌هایی تاریخی و معتبر به این موضوع پرداخته است.

احمد صبحی منصور، نویسنده این کتاب، محقّق، اسلام‌شناس معاصر، رهبر معنوی قرآنیان در مصر، فعال حقوق بشر و رئیس مرکز جهانی قرآن (IQC) است. منصور سال‌ها در زمینه حقوق بشر و دموکراسی در مصر فعالیت می‌کرد تا اینکه پس از طرد از سوی فقهای اصول‌گرای مصری مورد پیگرد حکومت نیز قرار گرفت.

نشر نو کتاب «تبارشناسی حِسبَه» با زیرعنوان «بنیان تفتیش عقاید در خلافت عباسی» نوشته احمد صبحی منصور را با برگردان عدنان فلاحی در 143 صفحه، به بهای 150 هزار تومان منتشر کرده است.

غائله هایدگر و دفاع از هیتلر فاشیست

کتاب «غائله هایدگر» دربرگیرنده خطابه‌ها، نامه‌ها، مصاحبه‌ها و مقالاتی از مارتین هایدگر کارل یاسپرس، هربرت مارکوزه، کارل لوویت، یورگن هابرماس، پیر بوردیو، ریچارد ولین و امانوئل فای است.

غائله هایدگر به مناقشه پرشور و مجادله‌انگیزی اطلاق می‌شود که از دهه۱۹۵۰ بر سر حمایت مارتین هایدگر از رژیم هیتلر درگرفت و تا امروز ادامه یافته است و احتمالاً تا آینده‌ای نامعلوم ادامه خواهد یافت. صرف‌نظر از جایگاه هایدگر در تاریخ فلسفه که عده‌ای آن را با جایگاه افلاطون و ارسطو و کانت و هگل هم‌تراز دانسته‌اند، اهمیت غائله هایدگر به وزن و اعتبار علمی بالای کسانی بازمی‌گردد که در آن حضور داشته‌اند. یورگن هابرماس، هانس گئورگ گادامر، کارل لوویت، هربرت مارکوزه، هانا آرنت، تئودور آدورنو، و هانس یوناس تنها فهرست کوتاهی از اسامی این چهره‌ها است.

ویراستار کتاب حاضر، ریچارد ولین، که خود به اعتبار نگارش آثار متعددی همچون سیاست هستی: اندیشه سیاسی مارتین هایدگر در دهه ۱۹۹۰ از چهره‌های متأخر حاضر در غائله هایدگر است، تصویری کلی از روند این مناقشه به دست داده است.

نشر نو کتاب «غائله هایدگر» ویراسته «ریچار ولین» را با ترجمه فرهاد سلیمان‌نژاد در 382 صفحه، به بهای 380 هزار تومان روانه بازار نشر کرده است.

گوته به روایت شیطان

کتاب « شرح حال گوته به سعی مفیستو» اثری است کوتاه، موجز و جذاب و خواندنی برای مخاطبان آثار تفننی، آنهایی که دنبال اندیشه و فکر هستند و اهل مطالعه‌ای که می‌خواهد از خواندن یک کتاب کم‌حجم لذت ببرد.

مفیستوفلس، یا مخفف آن مفیستو، اسم شیطان یا یکی از شیطان‌ها و نیز نام شخصیتی اهریمنی در ادبیات آلمان است. مفیستو اولین بار در افسانه فاوست، به‌عنوان نماینده شیطان ظاهر شد. طبق پیمانی که بستند، مفیستو متعهد شد تا زمانی در خدمت فاوست باشد که یا او یک جمله خاص را بر زبان بیاورد یا مهلت مقرر به سر برسد. از آن زمان به بعد نقش‌ها عوض می‌شد و فاوست می‌بایست کمر به خدمت مفیستو ببندد. از قرار معلوم، دکتر فاوست به علت وقوع انفجار هنگام انجام یک آزمایش شیمیایی در هتلی کشته شد. وقتی جسدش را که به طرز فجیعی از شکل افتاده بود یافتند، نتیجه گرفتند که چون با شیطان پیمان بسته، او شخصاً قبض روحش کرده است.

حالا این شما و این شرح حال گوته به نقل از یادداشت‌های روزانه مفیستو!

نشر نو کتاب «شرح حال گوته به سعی مفیستو» با زیر عنوان «یادداشت‌های روزانه مفیستو» نوشته «کریستیان موزر» را با برگردان ناصر غیاثی در 150 صفحه، به بهای 150 هزار تومان منتشر کرده است.

کد خبر 844747 برچسب‌ها فلسفه کتاب - نمایشگاه داخلی کتاب - تاریخ کتاب - نویسندگان و پدید آورندگان کتاب - داستان و رمان اندیشه دین

دیگر خبرها

  • «تاریخ سازی» با «تاریخ شفاهی»
  • روایت یک استاد تاریخ از فرمان پیامبر(ص) به جهاد با یهودیان جنایتکار
  • رمان قتل داریوش مهرجویی به کجا رسید؟
  • «تاریخ طب در ایران» بررسی می‌شود
  • تجلیل از استادکار پیشکسوت حوزه میراث فرهنگی قزوین
  • دیدار احمدوند و سفیر هند در آستانه نمایشگاه کتاب تهران
  • از تفتیش عقاید تا روایت شیطان از گوته | چرا هایدگر مدافع هیتلر بود؟
  • عیادت وزیر ورزش و جوانان از پیشکسوت داوری کشتی
  • کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس به روایت عبدالله حاجی صادقی منتشر شد
  • شنیدن رنج‌ مردم برایم عادی نشده!