Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- سید مهدی طباطبایی نژاد گفت: امسال به لحاظ کیفی یکی از بهترین دوره‌های جشنواره فیلم فجر است.
به گزارش آریا، سید مهدی طباطبایی نژاد در برنامه «شب های هنر» شبکه چهار سیما حاضر شد و درباره این رویداد فرهنگی و تصمیم گیری برای برگزاری آن توضیحاتی داد.
طباطبایی‌نژاد با اشاره به تصمیم ابتدایی برای به تعویق انداختن برگزاری جشنواره فیلم فجر به دلیل شیوع کرونا، گفت: شورای سیاست‌گذاری جشنواره در ابتدا تصمیم داشت برگزاری این رویداد هنری را به دلیل شرایط کرونایی کشور به بهار سال آینده موکول کند؛ اما در نهایت و با توجه به بهبود نسبی اوضاع، سه سطح پیشنهادی برای برگزاری جشنواره فیلم فجر در نظر گرفته شد؛ سطح اول نمایش فیلم ها برای داوران، سطح دوم نمایش آثار برای داوران و اهالی رسانه و سطح سوم نمایش آثار برای داوران، اهالی رسانه و مردم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خوشبختانه با بهتر شدن اوضاع کرونا در کشور، در حال حاضر شرایط برگزاری این رویداد در هر سه سطح فراهم است.
وی در ادامه به حضور قابل توجه فیلم اولی‌ها در جشنواره فیلم فجر اشاره و اظهار کرد: خوشبختانه جشنواره فیلم فجر بستر خوبی برای معرفی فیلمسازان و استعدادهای جوان است و امسال 32 فیلم اولی داشتیم که از این تعداد 7 نفر با آثارشان در بخش‌های مختلف جشنواره رقابت می‌کنند.
طباطبایی نژاد در پایان صحبت‌های خود از سی و نهمین جشنواره فیلم فجر دفاع کرد و گفت: به شما قول می دهم که امسال مخاطبان به لحاظ کیفی، بهترین آثار را در جشنواره خواهند دید. امسال به لحاظ کیفی یکی از بهترین دوره هاست. نمی دانم چگونه است که برخی هنوز آثار جشنواره را ندیده اند؛ اما فیلم ها را ضعیف ارزیابی می کنند و معتقدند آثار درخور توجهی به بخش مسابقه این رویداد نرسیده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کیفی بهترین دوره های جشنواره فیلم فجر جشنواره فیلم فجر طباطبایی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۷۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال بیش از ۱۵۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره شعر رضوی

مدیر شعر و ادبیات بنیاد امام رضا(ع) از ارسال بیش از ۱۵۰۰ اثر به دبیرخانه شعر رضوی در سال جاری خبر داد. 

به گزارش ایسنا به نقل از ستاد خبری بیست و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع)،  سیدحسین سیدی اظهار کرد: با برگزاری جشنواره‌های رضوی درصدد هستیم در راستای ترویج سیره رضوی گام کوچکی برداریم. 

او با بیان اینکه در قالب شعر، چهار جشنواره شعر عربی، جشنواره شعر ترکی، جشنواره شعر فارسی و جشنواره شعر کودک و نوجوان را در در برنامه داریم، گفت: درصدد ارتقای سطح این جشنواره‌ها از نظر کمی و کیفی هستیم.

مدیر شعر و ادبیات بنیاد امام رضا (ع) به استقبال شایان توجه شاعران از این بخش جشنواره اشاره کرد و رغبت حضور شاعران نامی و حتی نوپا را برای تولید اثر در حوزه رضوی چشمگیر قلمداد کرد.

به گفته سیدی، طی دو سال گذشته، تعداد آثار رسیده به این جشنواره از ۴۰۰ اثر به ۱۰۱۰ اثر در سال گذشته رسیده و امسال نیز بیش از ۱۵۰۰ اثر به دبیر خانه جشنواره ارسال شده است.

او بر اهمیت توجه به امر کیفیت‌بخشی به محتوای آثار رضوی نیز صحه گذاشت و به اهمیت در تراز ملی بودن  اشعار در این زمینه اشاره کرد.

او با بیان اینکه نباید درگیر کمیت و تعداد صرف آثار شد بیان کرد: در راستای توجه نکردن به موضوع کمیت آثار، برای جشنواره شعر فارسی شعار ملی تعریف کردیم تا همگی شعرها در تراز ملی و استانی باشند.

به گفته سیدی، در این صورت است که شاهد مجموعه شعر ناب در حوزه شعر فارسی رضوی خواهیم بود.

مدیر شعر و ادبیات بنیاد امام رضا(ع) با بیان اینکه امسال شعر رضوی در ابعاد بین‌المللی برگزار می‌شود، اظهار کرد: در این راستا محافل شعرخوانی در شهر کوفه عراق، در شهر استانبول ترکیه و همچنین در افغانستان برگزار خواهد شد.

به گفته سیدی، علاوه بر محافل شعری خارج از کشور در خلال جشنواره شعر رضوی، جشنواره شعر کودک رضوی هم در داخل کشور برگزار خواهد شد.

او همچنین از برگزاری کارگاه‌های آموزشی و شب شعر در قم، شیراز و خراسان رضوی خبر داد و هدف از برگزاری این برنامه‌ها را توجه به عمق و معرفت‌شناسی امام رضا(ع) در اشعار قلمداد کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • موزه تخصصی ایلخانی کشور در مراغه میزبان ۴ هزار گردشگر
  • زیبایی و طنین صدای تاریخ در پشت قلعه آبدانان
  • نحوه برگزاری کلاس‌های دانشگاه علامه طباطبایی پس از تعطیلات نوروز اعلام شد
  • ثبت سه اثر تاریخی منطقه ۵ در فهرست ثبت آثار ملی/ برگزاری چهار جشنواره در سال جاری
  • آثار برگزیده اولین جشنواره ملی راوی خورشید اعلام شد
  • ارسال ۱۵۰۰ اثر به دبیر خانه جشنواره شعر رضوی
  • جوایز جشنواره شعر «طوفان القوافی» به ۴ میلیون دینار عراق رسید
  • ارسال بیش از ۱۵۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره شعر رضوی
  • ارسال ۱۵۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره رضوی
  • برگزاری دهمین دوره جشنواره سبزه‌آرایی، سفره هفت‌سین و پخت شیرینی و کلوچه محلی در ملایر