Web Analytics Made Easy - Statcounter

فردین آقابزرگی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،در رابطه با تائید شورای پول و اعتبار با تاسیس شرکت تامین سرمایه توسط بانک ها، اظهار کرد: ماده ۱۶ و ۱۷ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر حکم به ممانعت از تصدی‌گری و افزایش سرمایه بانک‌ها در نهاد‌های مالی و شرکت‌ها را داده بود، اما قانونگذاران همین دوبند را به منظور حمایت از بازار سرمایه مستثنا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: این امر یک مسئله قانونی به حساب می‌آید هرچند که با سیاست‌های کلی مشابه اصل ۴۴ که در رابطه با واگذاری است، منافات داشت.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: مناسب‌ترین روش برخورد به منظور ایجاد تعادل در بازار سرمایه گذاری، چابک‌سازی و انعطاف به موقع سازمان بورس، شورای عالی بورس و شورای پول و اعتبار  به منظور اتخاذ یک تصمیم است.

آقا بزرگی بیان کرد:در حال حاضر در یک بازه زمانی هستیم که مسئولان باید سرعت لازم را  به منظور اخذ تصمیم  به خصوص  برای نهاد‌های مالی داشته باشند ، اگر تصمیم های اتخاذ شده توسط شورای پول و اعتبار  زودتر محقق می‌شد، نتایج بهتری را به دنبال خود می آورد.

بیشتر بخوانید

کلید رشد بورس در دست کیست؟/دلیل استعفای روسای بورس مشخص شد

او تاکید کرد: اگر تصمیماتی که در شورای عالی بورس، شورای پول و اعتبار  و سازمان بورس گرفته می‌شود به تاخیر نیافتد تعادل به بازار سرمایه باز می‌گردد،در اصل می‌توان گفت عامل آشفتگی های  این روزهای  بازار همین محقق نشدن بعضی از تصمیمات است.

آقا بزرگی در رابطه با صحبت‌هایی که اخیرا در رابطه کاهش دامنه نوسان صورت گرفته، تصریح کرد: با توجه به حساسیت‌هایی که در شش ماه دوم سال در بازار سرمایه اتفاق افتاد حتی اگر تصمیمی هم گرفته شود که به نفع بازار باشد ممکن است جو  روانی بازار  را متشنج کند.

او بیان کرد: در رابطه با کاهش دامنه نوسان می توان  به دوران شاپور محمدی رئیس اسبق سازمان بورس و اقداماتی که قرار بود در این رابطه انجام دهد اشاره کرد که این تصمیم  سرانجام نه  تنها  محقق نشد  بلکه  به بدنه بازار  نیز آسیب رساند.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: دامنه نوسان هرچه بزرگ‌تر باشد سبب به تعادل رسیدن بیشتر  بازار سرمایه خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بازار سرمایه بورس ایران دامنه نوسان شورای پول و اعتبار بازار سرمایه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۷۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی بورس در روزهای پایانی سال ۱۴۰۲/ پیشتازی دارویی‌ها و انبوه سازان در این هفته

یک کارشناس بازار سرمایه روند این بازار در روز‌های پایانی سال ۱۴۰۲را متعادل دانست و نماد‌های دارویی، انبوه ساز را به عنوان گروه‌های پیشتاز این روز‌های بورس پیش‌بینی کرد.

گروه بانک و بورس بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛«بهمن فلاح» کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بازارنیوز پیرامون روند این بازار در روز‌های منتهی به سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: بازار سهام طی این روز‌ها همچنان روند هفته‌های قبل خود را سپری می‌کند، یعنی بورس در چند روز مانده به پایان سال هم شرایط متعادلی را پشت سر‌خواهد گذاشت.


این کارشناس بازار سرمایه همچنین درباره نماد‌های پیشتاز بورس در این روز‌ها هم گفت: قاعدتاً زمانی که ارزش معاملات کاهش پیدا می‌کند، شرکت‌های کوچک از جذابیت بیشتری برای نقدشوندگی برخوردار می‌شوند. با توجه به چنین نکته‌ای، پیشبینی می‌شود که تک سهم‌ها و برخی دیگر از نماد‌ها مانند انبوه‌سازان و دارویی در این هفته بازدهی خوبی را داشته باشند.


وی همچنین درباره چالش‌های بازار سرمایه در سال ۱۴۰۲ هم گفت: بازار بورس تهران در این سال عملکرد ضعیفی را به ثبت رساند و در مقایسه با سایر بازار‌های موازی هم بازده پایینی داشته است. بورس در این سال نتوانست انتظارات سرمایه‌گذاران خرد و کلان را به خوبی برآورده سازد.


فلاح تصریح کرد: علت وقوع این مسئله به دو عامل تداوم بی‌اعتمادی مردم به بورس به دلیل اتفاقات سال ۹۹ و همچنین تعدد ریسک‌های سیستماتیک ناشی از درگیری‌های سیاسی منطقه بازمی‌گردد.


این کارشناس بازار سرمایه در پایان ابلاغ بخشنامه‌های مختلف و همچنین اظهارنظر‌های ضد و نقیض مسئولان اقتصادی کشور درباره آنها را به عنوان یکی دیگر از ریسک‌های بورس در سال ۱۴۰۲ برشمرد و گفت: این عامل باعث شد که بازار در سال جاری شرایط فرسایشی را به خود بگیرد.


پایان پیام//

نام نویسنده: برچسب ها: بازار سرمایه ، بازار سهام ، بورس ، شرکت‌های بورسی ، بخشنامه بورسی ، نمادهای بورس لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000T7w

دیگر خبرها

  • رشد بیش از ۳۴ هزار واحدی شاخص کل بورس در آخرین روز کاری سال ۱۴۰۲
  • رشد چشمگیر بورس حُسن ختام سال ۱۴۰۲ بازار سهام
  • تولیدات سیستان و بلوچستان باید به سمت صادرات پیش برود
  • در تصمیمات نباید نگاهمان به یک بخش خاص معطوف باشد
  • دورنمای بورس در سال جدید
  • افزایش بیش از ۱۱ هزار واحدی شاخص کل بورس/ نقدینگی به بازار سهام تزریق شد
  • بورس به کام سهامداران شیرین شد
  • بازار سرمایه منفی شد
  • بورس همچنان تلخ به کام سهامداران
  • پیش‌بینی بورس در روزهای پایانی سال ۱۴۰۲/ پیشتازی دارویی‌ها و انبوه سازان در این هفته