Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخستین مسافران تجاری اسپیس ایکس سال آینده همراه با یک فضانورد کهنه‌کار ناسا به ایستگاه فضایی بین‌المللی سفر می‌کنند. به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو، قرار است ژانویه سال آینده ۳ توریست فضایی همراه یک فضانورد کهنه کار ناسا با کپسول اسپیس ایکس به فضا سفر کنند. نخستین فضانوردان توریستی ایستگاه فضایی بین المللی روز گذشته معرفی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن‌ها ۳ مرد هستند که هرکدام برای سفر با کپسول اسپیس ایکس ۵۵ میلیون دلار پرداخت می‌کنند.

رهبری آن‌ها بر عهده یکی از فضانوردان ناسا است که برای شرکت «آکسیوم اسپیس» (Axiom Space) کار می‌کند. این شرکت برنامه سفر تجاری مذکور را برای ژانویه سال آینده میلادی تنظیم کرده است.

مایک سافردینی مدیر ارشد اجرایی آکسیوم در این باره می‌گوید: این نخستین پرواز تجاری به ایستگاه فضایی بین المللی به شمار می‌رود که تاکنون انجام نشده است. رهبری این مأموریت برعهده مایکل لوپز آلگریا است که در صنعت فضانوردی نامی شناخته شده است. اما سه توریست فضایی همراه او فقط می‌خواهند به فضا سفر کنند.

این توریست‌های فضانورد ۸ روز در ایستگاه فضایی بین المللی می‌مانند و احتمالاً یک یا دو روز طول می‌کشد تا همراه کپسول دراگون به مقصد خود برسند. هریک از این سه مسافر تصمیم دارند یک تحقیق علمی در مدار زمین انجام دهند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ایستگاه فضایی بین المللی ناسا اسپیس ایکس ایستگاه فضایی بین المللی اسپیس ایکس سال آینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۷۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در فضا غذا بخورید!

ایتنا - شرکت گردشگری فضایی «اسپیس وی‌آی‌پی» با همکاری یک شرکت فضایی دیگر و یک سرآشپز دانمارکی قصد دارد غذاخوردن در فضا را برای برخی از مردم امکان‌پذیر کند.
تجربه رفتن به یک رستوران فضایی دلچسب اما قطعا پرهزینه خواهد بود.

شرکت «اسپیس‌وی‌آی‌پی» می‌خواهد در یک رستوران معلق در فضا با «راسموس مونک»، سرآشپز دانمارکی، تجربه‌ای خاص را بسازد. این بسته گردشگری فضایی شامل یک سفر ۶ ساعته و صرف یک وعده غذایی، برای هر نفر ۴۹۵ هزار دلار هزینه خواهد داشت.

رومن چیپوروخا، مؤسس اسپیس‌وی‌آی‌پی در این خصوص می‌گوید: «این نخستین مورد از یک مجموعه اکتشافات با مشارکت هنرمندان برجسته خواهد بود که به‌منظور استفاده کردن از سفر فضایی برای ارتقای آگاهی انسان و ترویج سواد فضایی جهان طراحی شده است.»

قرار است وعده غذایی در ماموریتی که به‌احتمال فراوان اواخر سال ۲۰۲۵ از مرکز فضایی کندی در فلوریدا به فضا پرتاب می‌شود، در فضاپیمای «نپتون» شرکت «اسپیس پرسپکتیو» سرو شود.

منبع: همشهری آنلاین

دیگر خبرها

  • واکنش چین به ساخت ماهواره‌های جاسوسی برای آمریکا
  • اسپیس‌ایکس ماهواره‌های جاسوسی را به مدار می‌فرستد
  • در فضا غذا بخورید!
  • ایستگاه فضایی بین المللی: زندگی در مدار
  • اسپیس‌ایکس ماهواره‌های جاسوسی محرمانه برای ایالات متحده می‌سازد
  • اسپیس ایکس جاسوس سازمان های اطلاعاتی آمریکا شد
  • شبکه ماهواره‌های جاسوسی ایلان ماسک؛ استارشیلد چیست؟
  • اسپیس‌ایکس برای آمریکا ماهواره‌های جاسوسی می‌سازد
  • رویترز: ایلان ماسک در حال ساخت صدها ماهواره جاسوسی است
  • رویترز از قرارداد مخفی «اسپیس ایکس» با آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا خبر داد