Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلسه ستاد تنظیم بازار استان هرمزگان، به ریاست حیدری معاون امور هماهنگی استاندار ی هرمزگان و با حضور اعضاءستاد تنظیم بازار استان در سالن جلسات استانداری برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ، ایرج حیدری در جلسه ستاد تنظیم بازار استان هرمزگان ، با اشاره به اهمیت تامین معیشت مردم، عنوان کرد: دستگاه های اجرای در توزیع اقلام ضروری توجه ویژه ای به مناطق دوره افتاده استان به ویژه روستاها داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی نظارت بر عاملین توزیع سیمان در هرمزگان ضروری است و تصریح کرد: فرمانداران با کنترل مبادی خروجی شهرستان ها از خروج احتمالی سیمان از استان جلوگیری بعمل آورند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه دستگاه های اجرایی ذیربط برنامه ریزی مدون و هدفمندی برای سازماندهی کشتارگاه مرغ در استان دارند تصریح کرد: قیمت مرغ در هرمزگان متناسب با نرخ مصوب کشوری باشد و عرضه آن بالاتراز نرخ مصوب پذیرفته نیست.

وی ادامه داد: از بابت توزیع گاز مایع برای شهروندان مشکل خاصی وجود ندارد و دستگاه های نظارتی و شرکت توزیع پخش و فرآورده های نفتی استان موظف شده اند از بدو خروج کپسول های گاز مایع ازکارخانه نسبت به روند توزیع عادلانه و همچنین نرخ مصوب آن نظارت بشتری داشته باشند.

در ادامه رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت با بیان اینکه هیچ‌گونه کمبودی در توزیع کالاهای اساسی در سطح استان هرمزگان نیست، افزود: هم استانی‌ها می‌توانند با پرهیز از خرید مازاد بر مصرف یا گزارش موارد خاص از احتکار خانگی جلوگیری کنند.

خلیل قاسمی با بیان اینکه نظارت و بازرسی از واحدهای توزیع‌کننده کالاهای اساسی و واحدهای صنفی انجام می‌شود، در ادامه تصریح کرد: با هرگونه تخلف گران‌فروشی و امتناع از فروش و عرضه کالا در سطح استان هرمزگان به شدت برخورد خواهد شد.

وی افزود: شهروندان درصورت مشاهده هرگونه تخلف می توانند به سامانه 124 موارد را اطلاع دهند.

قاسمی اظهار داشت: طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار استان نرخ تصویبی خدمات در اسکله بندرپل برای تردد سواری 55 هزار تومان ، وانت 50 هزار تومان ، خاور شش چرخ 60 هزار تومان ، مینی بوس 70 هزار تومان ، ده چرخ 90هزارتومان، تریلی 160هزار تومان و اتوبوس 170هزار تومان می باشد.

وی افزود در این جلسه مقرر گردید ماشین های حمل و نقل آرد و همچنین مرغ طبق نرخ نامه قبلی ترددکنند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: توزیع کالاهای اساسی تنظیم بازار استان استان هرمزگان هزار تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۷۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۲۶ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱

امتداد - بانک مرکزی بنابر ثبت سفارش‌ها و اعلام اولویت‌ها و نظر وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو، در طول سال ۱۴۰۲ برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی مجموعا بیش از ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار ارز تامین و پرداخت کرد که از رشد ۲۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ برخوردار است. همچنین تامین ارز کالاهای اساسی و دارو در ۳۴ روز گذشته از مرز ۶۳۶ میلیون دلار گذشت.

 به گزارش پایگاه خبری امتداد ، میزان ارز تامین شده برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی سال ۱۴۰۱ حدود  ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار بود که این رقم از ابتدای فروردین تا پایان اسفند ۱۴۰۲ به بیش از  ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار رسید.

تامین ارز سال ۱۴۰۲ بانک مرکزی برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی در مقایسه با سال گذشته آن ( ۱۴۰۱ ) از رشد ۲۶ درصدی برخوردار بوده است.

بر اساس این گزارش، بانک مرکزی از ابتدای فروردین تا دیروز سوم اردیبهشت ۱۴۰۳ نیز بیش از ۳ میلیارد و ۱۴۳ میلیون دلار ارز برای چهار گروه کالاهای اساسی و دارو، تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین کرده است.

کالاهای تجاری و بازرگانی با یک میلیارد و ۸۵۴ میلیون دلار بیشترین حجم را با میانگین نرخ ۴۱ هزار تومان به خود اختصاص داده است. 

کالاهای اساسی و دارو با ۶۳۶ میلیون دلار در رتبه بعدی قرار دارد؛ ۵۶۱ میلیون دلار از این گروه به کالاهای اساسی و کشاورزی شامل گندم، دانه های روغنی و نهاده های دامی و ۷۵ میلیون دلار دیگر نیز به دارو، مواد اولیه دارو و تجهیزات پزشکی تخصیص داده شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • رشد ۲۶ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱
  • بانک مرکزی اعلام کرد: تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • خبر‌هایی از عرضه کالاهای تنظیم بازار در بیارجمند
  • نظارت مستمر بر تامین کالاهای اساسی انجام می‌شود
  • تامین ۳ میلیارد دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی و صنایع
  • قیمت کالاهای اساسی افزایش نیافته است
  • بانک مرکزی : توقف تخصیص ارز برای واردات کالاهای اساسی کذب است
  • اعلام میزان تخصیص ارز برای واردات کالاهای اساسی
  • تخصیص ۶۲۱ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی و دارو