Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-03-19@05:44:46 GMT

توزیع 17 هزار تن نهاده دامی میان عشایر لرستان

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۱۷۸۲۱

توزیع 17 هزار تن نهاده دامی میان عشایر لرستان

سید ضیا موسوی نیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد، اظهار داشت: در لرستان بیش از ۱۴ هزار و ۶۰۰ خانوار عشایری زندگی می‌کنند که جمعیت آنان حدود ۸۴ هزار نفر است.

وی بابیان اینکه عشایر لرستان ۱۳۰ هزار تن انواع محصولات لبنی و دامی تولید می‌کنند، افزود: این میزان تولید معادل ۲۵ درصد پروتئین استان است و درمجموع سهم آن‌ها در تولید ناخالص ملی با احتساب سایر محصولات زراعی، دامی و صنایع‌دستی بیش از ۹۰۰ میلیارد تومان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل امور عشایر لرستان بیان کرد: عشایر سالانه مقداری از علوفه موردنیاز دام خود را از بازار تأمین می‌کنند، افزود: دولت در راستای حمایت از این قشر زحمت‌کش سالانه حدود ۳۰ درصد از نهاده جو و کنسانتره موردنیاز آنان را با نرخ دولتی در اختیارشان قرار می‌دهد.

موسوی نیا با اشاره به اینکه در این راستا یک هزار و ۲۵۰ تن جو و یک هزار و ۲۵۰ تن کنسانتره خریداری‌شده است، تصریح کرد: پس از خارج شدن این محصولات از گمرک آن‌ها را میان عشایر استان توزیع می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری تا به امروز حدود ۱۷ هزار تن جو و کنسانتره با نرخ دولتی در اختیار عشایر لرستان قرار گرفته است.

انتهای پیام/۸۵۰۲۰

منبع: فارس

کلیدواژه: لرستان جو عشایر پروتئین عشایر لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۷۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت تسهیلات و مطالبات کشاورزان لالی و هندیجان

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان ، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لالی گفت: ۸۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات کشاورزی و خسارت خشکسالی طی سال جاری در شهر‌ لالی پرداخت شد.

مهرداد هزاریان بیان کرد: با همکاری بانک کشاورزی شهرستان لالی ۳۲میلیارد و۴۰۰ میلیون ریال خسارت ناشی از خشکسالی مربوط به سال ۹۹ پرداخت شد.

وی افزود: بیمه کردن محصولات کشاورزی و دامی توسط کشاورزان و دامداران باعث می‌شود بخشی از خسارات مالی حوادث هنگام خشکسالی، سیل، بیماری و سایر حوادث غیرمترقبه که به محصولات کشاورزی و دامی خسارت وارد می‌کنند جبران شود.

هزاریان به کشاورزان و دامداران شهرستان توصیه کرد: با مراجعه به دفتر بیمه محصولات کشاورزی و دامی شهرستان لالی محصولات خود را بیمه کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هندیجان نیز گفت: مبلغ ۵۷ میلیارد ریال تسهیلات از محل خط اعتباری مکانیزاسیون در زیر بخش زراعت شهرستان توزیع شده است.

علی شکاری بیان کرد: این تسهیلات با کارمزد ۲۳ درصد و بازپرداخت چهار ساله، جهت خرید انواع دستگاه‌های کاشت و داشت محصولات زراعی، به متقاضیان در شهرستان پرداخت شده است.

دیگر خبرها

  • بازار آرام شب عید از تامین اقلام اساسی تا نهاده دامی
  • تلاش اسرائیل برای نفوذ در میان سران قبایل نوار غزه
  • حال‌ و هوای بازار لرستان در روزهای پایانی سال + فیلم
  • ۱۸۰ هزار تن نهاده دامی در لرستان توزیع شد
  • حدود ۲ تن فرآورده خام دامی در جویبار معدوم شد
  • پرداخت تسهیلات و مطالبات کشاورزان لالی و هندیجان
  • دامداران اصلاح نژادی دام سبک در قم حمایت می‌شوند
  • راه‌اندازی نمایشگاه عرضه محصولات کشاورزی با نرخ مصوب در لرستان
  • تولید بیش از ۱۵۰ میلیون گلدان گل‌های زینتی، آپارتمانی و نشائی در اصفهان
  • تولید بیش از ۱۵۰ میلیون گل‌های زینتی، آپارتمانی و نشائی در اصفهان