Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-03-19@07:32:55 GMT

آهک پاشی در سمنان برای مقابله با کرونا

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۱۷۸۳۱

آهک پاشی در سمنان برای مقابله با کرونا

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند سمنان از آهک پاشی ۴۰ تن و ۳۱۰ کیلوگرم آهک در ۱۰ ماه سال ۹۹ در محوطه ریل و کاورها به منظور مقابله با ویروس کرونا خبر داد.

به گزارش ایمنا، حمیدرضا پیوندی اظهار کرد: از ابتدای سال تا دی ماه سال جاری به علت سیر صعودی شیوع ویروس کرونا واحد فنی اجرایی سازمان پسماند طی یک عملیات به مدت ۱۰ ماه به صورت روزانه در دو شیفت با اعتباری بالغ بر حدود ۵۰۰ میلیون ریال، اقدام به آهک پاشی ریل، کاورها و محوطه اطراف ۱۷۵۰ سطل زباله با مصرف ماهانه چهار تن و ۳۱۰ کیلوگرم آهک و فعالیت یک دستگاه نیسان و دو نیرو ۱۰ هزار و ۷۱۰ ریل و محوطه اطراف آن؛ در حال حاضر ۱۰۰ درصد ضدعفونی و آهک‌پاشی انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص دیگر اقدامات پیشگیرانه این سازمان در مقابله با این ویروس ادامه داد: شستشو و گندزدایی مکانیزه سطل‌های زباله و ریل و کاورها، غربالگری روزانه متصدیان پسماند خشک و توزیع ماسک و دستکش به صورت روزانه و ضدعفونی خودروها و چرخ دستی‌های آنان در دو نوبت، تخلیه روزانه انبارها و شستشو و گندزدایی غرفه بازیافت و توزیع ماسک و دستکش به غرفه داران و پاکبانان همچنان ادامه دارد.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری سمنان هدف از پاشیدن آهک در محوطه اطراف ریل و کاورها و سطل‌های زباله را جلوگیری از انتشار آلودگی در محیط زیست شهری برشمرد و افزود: جهت گندزدایی، مبارزه با حشرات و پیشگیری از انتشار بیماری‌ها، تمامی ریل‌ها و کاورها و محوطه اطراف آنها در اجرای عملیات جهادی آهک پاشی شد البته این پروتکل فقط در این مکان استفاده نمی‌شود بلکه در مورد امحاء و دفن زباله‌های عفونی خطرناک با هدف جلوگیری از انتشار آلودگی و بیماری‌ها انجام می‌پذیرد.

پیوندی اضافه کرد: آهک پاشی موجب حذف عوامل بیماری‌زا و ضدعفونی محیط، خنثی کردن آب‌های اسیدی، حذف جلب و گیاهان آبزی و باکتری‌ها از طریق تبدیل مواد آلی به معدنی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در روزهای پایانی سال مجدداً عملیات آهک‌پاشی انجام می‌شود امید است با مشارکت و همکاری شهروندان در رعایت پروتکل‌های بهداشتی فردی و عمومی که ضامن سلامت همه به ویژه پاکبانان شهر است؛ شاهد ریشه کن شدن این ویروس باشیم.

کد خبر 471208

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرداری سمنان شهر سمنان شهردار سمنان ویروس کرونا کرونا ویروس کرونا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق محوطه اطراف آهک پاشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۷۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانە پاشی برای پرندگان در روستای گلاز اشنویە

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اشنویه گفت: در   حمایت و حفاظت از حیات وحش و تنوع زیستی شهرستان و با همکاری دوستداران محیط زیست مقدار ۲۵۰ کیلوگرم گندم در زیستگاه‌های اصلی پرندگان در منطقه گلاز شهرستان‌ اشنویه دانه پاشی شد.

کریم خضری افزود: این میزان گندم از محل احکام جایگزین و سبز تهیه و در اختیار اداره حفاظت محیط زیست اشنویه قرار گرفته شده است.

دیگر خبرها

  • پهپاد یکی از روش‌های نوین در سم‌پاشی مزارع کشاورزی است
  • شهروندان ابتلا به بیماری‌های حاد تنفسی، کرونا و آنفلوآنزا را شوخی نگیرند
  • بیانیه سازمان نظام پرستاری درباره خواسته‌های جامعه‌پرستاری
  • خسارت ۸۷ هزار میلیارد تومانی مدیریت غیرعلمی زباله‌ها به محیط زیست/ پسماند؛ معضل یا فرصت برای کسب ثروت؟
  • اعلام موضع سازمان نظام پرستاری در واپسین روزهای سال ۱۴۰۲ پیرامون خواسته های جامعه خدوم پرستاری
  • ◄ تسهیل مجوز شرکت‌ های حمل و نقل کالا؛ ضرورتی برای مقابله با انحصار
  • میزان شیوع آنفلوانزا و کرونا در کشور / از مصرف خودسرانه دارو و آنتی‌بیوتیک خودداری کنید
  • آماده باش دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با بحران‌های احتمالی
  • دانە پاشی برای پرندگان در روستای گلاز اشنویە
  • در روزهای پایانی سال ۲ برابر زباله تولید می شود