Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- دستیار ویژه رئیس مجلس با اشاره به نقش محوری و سازنده جمهوری ایران در منطقه گفت: ایران همواره دست دوستی و همکاری به سوی کشورهای دوست و همه همسایگان دراز کرده است.
به گزارش خبرگزاری آریا، گددام دارمندرا، سفیر جمهوری هند در تهران با دستیار ویژه رئیس مجلس و مدیرکل امور بین الملل دیدار و گفتگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امیرعبداللهیان در ابتدای این دیدار، روابط دو کشور را تاریخی و نشان از اشتراکات دیرینه فرهنگی ـ اجتماعی دو ملت دانست و افزود: مناسبات تهران و دهلی نو  همواره روند دوستانه و رو به رشدی دارد و انتظار می رود شاهد توسعه هر چه بیشتر روابط ، بدون اعتنا به رفتار غیرسازنده دیگران باشیم.
امیرعبداللهیان همچنین به ارتقاء روابط فیمابین از گذرگاه‌های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی اشاره کرد و توجه ویژه به تعاملات کمیسیون های تخصصی مجالس دو کشور و همکاری گروه‌های دوستی پارلمانی را رهیافتی مهم برشمرد.
دستیار ویژه رئیس مجلس، با مروری بر همکاری‌ پارلمانی، سیاسی و اقتصادی دو کشور  آینده همکاری ها را رو به رشد خواند.
امیرعبداللهیان با اشاره به نقش محوری و سازنده جمهوری ایران در منطقه تصریح کرد: ایران همواره دست دوستی و همکاری به سوی کشورهای دوست و همه همسایگان دراز کرده است.
گددام دارمندرا، سفیر جمهوری هند نیز در این دیدار، ایران را کشوری دارای ثبات سیاسی ـ اجتماعی دانست و گفت: ایران بر امنیت پایدار در منطقه تاکید دارد و نقش مهمی در این مسیر ایفا می کند.
وی اظهار داشت: همکاری بین ایران و هندوستان در سطح منطقه و بین المللی بیانگر اشتراک دو کشور در حوزه های منطقه ای و جهانی است.
دارمندرا افزود: گفتگوهای پارلمانی بین دو کشور به ویژه در سطح رؤسای مجالس در روابط فیمابین تأثیرگذار و پر اهمیت است.
بحث و تبادل نظر در خصوص تحولات منطقه، دوران پسا ترامپ و همچنین آینده روابط  جمهوری اسلامی ایران و هند  از اهم گفتگوی طرفین در این نشست بود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سفیر جمهوری هند امیرعبداللهیان دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۷۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید بر گشودن فصل جدید در روابط ایران و آذربایجان

آخرین تحولات قفقاز و روابط دوجانبه ایران و جمهوری آذربایجان در دیدار سفیر ایران با دستیار رئیس‌جمهور این کشور مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، «سید عباس موسوی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو در توییتی نوشت: «در دیدار اخیرم با حکمت حاجی‌اف، دستیار رئیس‌جمهور آذربایجان، آخرین تحولات منطقه قفقاز و روابط دوجانبه ایران و آذربایجان را بررسی کردیم». 

موسوی همچنین نوشت: «ما بر ضرورت افتتاح فصل جدید در روابط دو همسایه تاکید کردیم».

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سفیر ایران در مسکو با همتایان سعودی و لبنانی خود رایزنی کرد
  • رایزنی سفیر ایران در مسکو با همتایان سعودی و لبنانی خود درباره غزه
  • تاکید سفیر پاکستان بر گسترش روابط با ایران
  • روابط اقتصادی با پاکستان افزایش خواهد یافت
  • دیدار سفیر جدید ایران در نیجر با امیرعبداللهیان
  • رایزنی سفیر جدید ایران در نیجر با وزیر امور خارجه
  • دیدار سفیر ایران در یک کشور حساس آفریقایی با وزیر خارجه/ توضیح علی تیزتک به امیرعبداللهیان در مورد برنامه هایش
  • سفیر جدید ایران در نیجر با امیرعبداللهیان دیدار کرد
  • رایزنی سفیر ایران و رئیس پارلمان پاکستان درباره همکاری‌های مشترک
  • تاکید بر گشودن فصل جدید در روابط ایران و آذربایجان