Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، میثم پاریزی صبح امروز در شورای عالی ورزش استان کرمان در سالن پیامبر اعظم(ع) استانداری با اشاره به اینکه در سطح استان کرمان یک‌هزار هیأت ورزشی وجود دارد، اظهار داشت: 41 تیم ورزشی استان در سطح لیگ‌های برتر کشور در حال رقابت با سایر تیم‌ها هستند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان عنوان کرد: با افتتاح 160 هزار متر فضای ورزشی  طی دو سال اخیر در سطح استان  سرانه ورزشی استان کرمان منطبق با سرانه ورزشی کشور شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پاریزی بیان داشت: با توجه به شیوع کرونا بازی‌های المپیک و پارا المپیک 2020 ژاپن قرار بود سال گذشته برگزار شود که لغو شد و قرار است این بازی‌ها در سال میلادی جدید برگزار شود و امیدواریم که شرکت‌های بزرگ صنعتی از نمایندگان استان در این بازی‌ها حمایت کنند.

راه‌اندازی و تجهیز 221 خانه ورزش روستایی در کرمان

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: شرکت‌های بزرگ صنعتی و معدنی استان باید  نگاه توسعه متوازن به ورزش کل استان داشته باشند که برخی از این شرکت‌ها در این راستا گام برداشته‌اند و اکنون دو تیم فوتبال در سطح لیگ برتر کشور در حال رقابت با سایر تیم‌ها هستند.

وی بیان کرد: در راستای ترویج ورزش در روستاها  221 خانه ورزشی روستایی را در سطح استان تجهیز کرده‌ایم.

پاریزی تاکید کرد: ورزش در پیشگیری از وقوع جرم و کاهش آسیب‌های اجتماعی بسیار تاثیرگذار است و  اگر جوانان به میادین ورزشی کشانده شوند در جلوگیری از ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی می‌توان گام‌های ارزنده‌ای برداشت.

پاریزی افزود: در این جلسه تفاهمنامه‌ای بین اداره کل ورزش و جوانان و شهرداری کرمان منعقد می‌‌شود تا بتوانیم از ظرفیت شهرداری‌ها  برای افزایش ترویج نشاط  و شادابی در  جامعه استفاده کنیم.

علی زینی‌وند استاندار کرمان با اشاره به اینکه استان کرمان به لحاظ ورزش جزو استان‌های پیشرو است، اظهار داشت: وضعیت خوب ورزشی استان نباید ما را دچار غرور یا روزمرگی کند.

وی با اشاره به اینکه ورزش مانند صنعت یا کارگاه تولیدی است، عنوان کرد: اگر خود را به روز و  به مخاطب خود نگاه نکنید از لیگ و تیم‌های برتر کشور عقب خواهید ماند.

زینی‌وند بیان داشت: رشته‌های تخصصی دیگر را در کنار سایر رشته‌های موجود اضافه کنید تا  روزبه‌روز جایگاه ورزش استان در سطح کشور ارتقاء پیدا کند و دچار حاشیه نشوید. 

وی تصریح کرد: ورزش همگانی به مراتب اهمیت بیشتری نسبت به سایر ورزش‌های تخصصی دارد و به سلامت جامعه کمک می‌کند.

استاندار کرمان گفت: ورزش همگانی یکی از تخصصی‌ترین ورزش‌ها است به‌دلیل اینکه همه افراد در هر سنی در این ورزش فعالیت می‌کنند و باید در این زمینه برنامه دقیق و مدونی وجود داشته باشد.

زینی‌وند افزود: وقت گذاشتن برای ورزش آثار اجتماعی، روانی و حتی اقتصادی بسیار ارزشمندی دارد و باید به‌صورت جدی روی آن وقت بگذارید.

وی گفت: زنان در تربیت نسل جامعه نقش بسیار مهمی دارند و باید به سلامت آنها توجه ویژه‌ای صورت گیرد و همچنین باید  به ورزش زنان روستایی توجه شود زیرا زنان نیمی از جمعیت فعال جامعه هستند و در کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش بسیار موثری ایفا می‌کنند.

وی افزود: اگر به روستاها توجه می‌کردیم روستاها تخلیه نمی‌شدند. روستاییان در حاشیه شهرها مستقر می‌شوند و ما در این زمینه غفلت کرده‌ایم.

زینی‌وند بیان کرد: متاسفانه در حوزه کارهای تخصصی خودمان تصمیم‌گیری می‌کنیم که این یکی از مشکلات است در حالی که عقل سلیم حکم می‌کند از افراد متخصص استفاده کرد.

استاندار کرمان خاطرنشان کرد: اولویت کار در اداره کل ورزش و جوانان ایجاد امکانات و تجهیزات لازم برای کودکان و جوانانی  که در کوچه‌های خاکی بازی می‌کنند، باید باشد.

وی  بیان داشت: باید ورزش‌های همگانی را در نقاطی ایجاد کنید تا مردم مرفه شهر با مردم حاشیه شهر آشنا و با هم ارتباط برقرار کنند و این کار  آسیب‌های اجتماعی را کنترل و نشاط اجتماعی را افزایش می‌دهد.

زینی‌وند ابراز داشت: باید  توسعه متوازن ورزش در سطح استان به وجود آید و همه شرکت‌های صنعتی و معدنی که قصد انجام مسئولیت اجتماعی دارند باید اقدامات را با همفکری فرمانداران و شهرداران انجام دهند.

فعالیت 1400 مربی تربیت‌بدنی در کرمان/افزایش 16 درصدی اضافه وزن دانش‌آموزان در دوران کرونا

 احمد اسکندری‌نسب مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان اظهار داشت: در سطح استان کرمان ۶۷۰ هزار دانش‌آموز در ۷ هزار و ۸۰۰ مدرسه در حال تحصصیل هستند و یک‌هزار و ۴۰۰ مربی تربیت‌بدنی در سطح مدارس استان داریم.

وی گفت:  در دوران کرونا  برنامه‌های ورزشی در بستر شبکه شاد  انجام می‌شوند و یک طرح کوچ را برای  کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان در حال اجرا داریم.

اسکندری‌نسب تصریح کرد: طبق تحقیقی که قبل از کرونا صورت گرفته بود، ۲۰.۶ درصد دانش‌آموزان دار اضافه وزن و چاقی بودند و طبق بررسی که یک ماه گذشته صورت گرفت به دلیل شیوع ویروس کرونا و کم‌تحرکی دانش‌آموزان این آمار به ۳۶ درصد رسیده است.

در ادامه سید مهران عالم‌زاده شهردار کرمان با اشاره به اینکه شهرداری 6 هزار متر مربع فضای ورزشی اختصاصی دارد، اظهار داشت: حدود 80 درصد آن در اختیار بخش خصوصی است و همچنین ۵ پیاده‌راه به طول ۷ کیلومتر در سطح شهر کرمان احداث و به بهره‌برداری رسیده است.

به گزارش فارس، در این جلسه تفاهم‌نامه همکاری مشترک ترویج و توسعه ورزش همگانی شهر کرمان به‌منظور تقویت ورزش همگانی، افزایش شادابی و نشاط اجتماعی، تامین سلامتی و تندرستی آحاد جامعه و کاهش آسیب‌های اجتماعی بین شهرداری و اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان منعقد شد.

انتهای پیام/۸۰۰۱۸/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: علی زینی وند استاندار کرمان توسعه متوازن ورزشی کرمان آسیب های اجتماعی کل ورزش و جوانان استاندار کرمان سطح استان ورزش همگانی دانش آموزان استان کرمان زینی وند شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۷۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث کارخانه فرآوری شرط واگذاری معادن جدید استان کرمان

استاندار کرمان، گفت: معادن جدید در استان کرمان به شرطی واگذار می‌شود که کارخانه فرآوری کنار آن احداث و در کنار تمام معادن باید صنایع پایین دستی ایجاد شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، محمدمهدی فداکار شامگاه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به شعار سال جهش تولید با مشارکت مردم، اظهار داشت: در راستای تحقق شعار رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان کرمان باید همه ظرفیت‌های استان به‌کار گرفته شود.

وی با بیان اینکه در حوزه برق، گاز و مجموعه انرژی در استان کرمان با کمبودهایی روبه‌رو هستیم که باید توسعه داده شود، گفت: در واقع برق و گاز نیاز اولیه هر تولیدی است و در راستای جهش تولید نیاز است که در گام اول زیرساخت‌های آن فراهم باشد.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از 80 واحد تولیدی راکد در استان فعال شده است که امسال این تعداد باید بیشتر و مشکلات آنها پیگیری شود، افزود: تولید کارخانه‌های استان کرمان باید به ظرفیت اسمی برسد و طرح‌های توسعه در خطوط تولید جدید لازم است.

وی با بیان اینکه معرفی فرصت‌های جدید سرمایه‌گذاری در استان اهمیت زیادی دارد و حتماً این مهم را پیگیری خواهیم کرد، ادامه داد: دومین همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان کرمان در اردیبهشت‌ماه امسال برگزار می‌شود.

فداکار با اشاره به اینکه مرکز سرمایه‌گذاری خارجی استان در ساختمان قدیم فرمانداری کرمان راه‌اندازی می‌شود، بیان کرد: در حال حاضر کار بازسازی ساختمان که یک بنای تاریخی است در حال انجام است.

ورود اطلاعات استان کرمان به مناقصات شرکت‌های شبه دولتی استانساختمان قدیم فرمانداری کرمان مرکز سرمایه‌گذاری خارجی می‌شود

وی با بیان اینکه تقویت و ایجاد واحدها و صنایع کوچک بسیار مهم است و اشتغال‌زایی خوبی ایجاد می‌کند، گفت: اگر بتوانیم صنایع پایین دستی را احداث کنیم، زنجیره تولید در استان کرمان تکمیل می‌شود و ارزش افزوده ایجاد می‌کند.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه مصوبه شورای تامین است که شرکت‌های بزرگ اقتصادی استان کرمان باید کالاهای مورد نیاز خود را از داخل استان و از تولیدات داخلی تهیه و خریداری کنند، افزود: معادن جدید در استان به شرطی واگذار می‌شود که کارخانه فرآوری کنار آن احداث شود.

وی با اشاره به اینکه در کنار تمام معادن باید صنایع پایین دستی ایجاد شود، گفت: معادن کوچک مقیاس استان به مردم واگذار می‌شود که ظرفیت خوبی است، استان کرمان یک استان معدنی است و باید این ظرفیت فوق‌العاده را توسعه داد.

فداکار با بیان اینکه متاسفانه با تمام ظرفیت‌های معدنی موجود اکتشافات خیلی کم بوده که نیاز است توسعه داده شود، چرا که تنوع مواد معدنی در استان زیاد است، ادامه داد: معادنی که روی آنها کار نشود اعمال ماده 200 می‌شود و آنها را پس می‌گیریم و به افرادی واگذار می‌کنیم که توانایی کار داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه استفاده از منابع مالی شرکت‌های بزرگ اقتصادی که در بانک‌ها است نیز یک ظرفیت خوب است، بیان کرد: از این محل می‌توان به سایر صنایع و تولیدکنندگان با مرکز سرمایه‌گذاری خارجی استان در ساختمان قدیم فرمانداری کرمان راه‌اندازی می‌شود و در حال حاضر کار بازسازی ساختمان که یک بنای تاریخی است در حال انجام استان تسهیلات پرداخت کرد.

استاندار کرمان با بیان اینکه استان کرمان یک استان تاریخی است و ظرفیت‌های زیادی در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری استان وجود دارد، گفت: توسعه گردشگری در استان نیز ضرورت دارد و حتماً این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه رصد پروژه‌های بزرگ در دست اقدام است و مشکلات و موانع آن پیگیری و برطرف می‌شود، افزود: سه ورزشگاه در استان کرمان توسط شرکت مس در حال ساخت است و ورزشگاه مس رفسنجان تا آخر هفته افتتاح می‌شود.

فداکار با بیان اینکه ورزشگاه مس شهدای کرمان نیز تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد، ادامه داد: پیمانکار این پروژه تغییر کرده و شرکت ملی مس تامین مالی آن را انجام داده و امیدواریم امسال با پیگیری انجام شده این ورزشگاه که در مرکز استان است به نتیجه برسد.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • شورای اسلامی شهر قزوین به دنبال توسعه ورزش محلات است
  • شورای شهر قزوین به دنبال توسعه ورزش محلات است
  • ۳۰ طرح ورزشی استان زنجان در دست احداث است
  • زیرساخت‌های ورزش چوگان در تبریز توسعه پیدا می‌کند
  • کلانتری: اقدامات انجام شده در حوزه همگانی خانواده محور است
  • احداث کارخانه فرآوری شرط واگذاری معادن جدید استان کرمان
  • ضرورت ایجاد تحولی در عملکرد ستاد مبارزه با مواد مخدر
  • ضرورت ایجاد تحولی جدی در رویکردها، مسئولیت‌ها و عملکرد ستاد مبارزه با مواد مخدر
  • استاندار البرز: در طرح توسعه سواحل جنوبی مکران حضور می‌یابیم
  • استان قم ظرفیت خوبی در حوزه ورزش دارد