Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر بهداشت گفت: در ایران متاسفانه استان های شمالی ما به خصوص مازندران استان ملتهبی است و بیش از 1100 بستری در استان مازندران داریم که گرچه با همکاری همه دستگاه ها و ارگان ها به حداقل ممکن رسیده است، اما باز هم زیاد است.

 دکتر سعید نمکی گفت: متاسفانه در 24 ساعت گذشته در کشورهای مختلف جهان حدود 15 هزار 879 نفر به دلیل ابتلا به کرونا جانشان را از دست دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بین این کشورها آمریکا با چهار هزار و 45 مرگ، انگلیس با 1631 فوتی، برزیل با 1206 مورد، آلمان با 988، آفریقای جنوبی 680، مکزیک 659، اسپانیا 591، روسیه 564، ایتالیا 541، فرانسه 417 و ایران هم متاسفانه با 91 مورد مرگ و میر داشتیم که گرچه این رقم در مقایسه با کشورهای پیشرفته جهان رقم کمتری است، اما باز هم مایه تاسف است.

وی افزود: در ایران متاسفانه استان های شمالی ما به خصوص مازندران استان ملتهبی است و بیش از 1100 بستری در استان مازندران داریم که گرچه با همکاری همه دستگاه ها و ارگان ها به حداقل ممکن رسیده است، اما باز هم زیاد است. ما موارد فوتی مان در استان های شمالی باز هم رقم های غیرقابل قبولی است و در استان گلستان و گیلان باز هم نگران خیز بیماری هستیم. گرچه همکاران ما با همیاری منسجم تلاش بی وقفه دارند.

نمکی ادامه داد: در استان های جنوبی هم شاهد یک مختصر افزایشی در استان هایی مانند هرمزگان با توجه به افزایش سفرها به جزایر جنوبی هستیم که امیدوارم این سفرهای بی رویه کام هم مسافرین و هم میزبانان آنها را در این استان ها تلخ نکند.

بیشتر بخوانید: کرونای انگلیسی در ایران کشف شد/ وزیر بهداشت: مردم وحشت نکنند

نمکی درباره اقدامات انجام شده برای واکسن وارداتی کرونا گفت: در ثبت واکسن، چهار منبع مهم جهان پیگیری می شود که یک منبع اروپایی است، یک منبع معبتر در کشور چین و یک سازنده در کشور روسیه و همچنین دو شرکت تولید کننده در کشور هندوستان هستند.

وی در این باره افزود: خوشبختانه پرونده ها رسیدگی شده و کار دارد به اتمام می رسد. این اقدامات علاوه بر آنچه که در سبد کووکس سازمان جهانی بهداشت داریم، است و امیدواریم بزودی بتوانیم اولین محموله ها برای واکسیناسیون گروه های آسیب پذیر را وارد کشور کنیم.

وی گفت: در زمینه ساخت داخل هم واکسنی که در انستیتو پاستور با انتقال دانش فنی کشور کوبا پیگیری می کردیم، خوشبختانه به نهایت رسیده است. یک مجموعه ای را در کشور با همکاری غیر از کشور کوبا در مجموعه ای از بخش خصوصی برای ساخت یک واکسن مشترک با یکی از کمپانی های آسیایی دیگر داریم که ان‌شاءالله پیشرفت آن را هم به استحضار مردم می‌رسانیم. کار کارآزمایی بالینی در زمینه واکسن مجموعه برکت به خوبی دارد پیش می‌رود و انستیتو رازی هم اجازه تست بالینی واکسن خود را گرفته و به زودی این اقدام هم شروع خواهد شد. مجموعه دیگری هم در کشور داریم که امیدواریم تا هفته آینده بتواند برای کارآزمای بالینی اجازه را بگیرد.

/ایسنا 

بیشتربخوانید: جزئیات تست رایگان کرونا در ایستگاه مترو

اخبار ویروس کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: استان ها باز هم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۷۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لغو دیدار آتالانتا و فیورنتینا به دلیل بیماری ناگهانی مدیر فیورنتینا

مدیر 58 ساله فیورنتینا در حالتی نگران کننده راهی بیمارستان شد.

آتالانتا و فیورنتینا در دیداری مهم از هفته 29 سری آ قرار بود طبق برنامه قبلی از ساعت 20:30 به مصاف یکدیگر بروند اما این دیدار لغو و به زمان دیگری موکول شده است.

به نقل از اسکای ایتالیا؛ جو بارونه مدیر فیورنتینا در هتل محل اقامت فیورنتینا در شهر میلان هنگام عزیمت به سمت ورزشگاه از حال رفته است. هنوز بیماری دقیق او مشخص نیست اما وضعیت این مدیر ایتالیایی-آمریکایی هنگام ورود به بیمارستان، نگران کننده گزارش شده است. به دنبال این اتفاق و برهم خوردن تمرکز بازیکنان فیورنتینا، این بازی با تصمیم سازمان لیگ سری آ لغو شد. وینچنزو ایتالیانو و برخی از بازیکنان فیورنتینا برای پیگیری وضعیت بارونه راهی بیمارستان شدند.

از دست ندهید ????????????????????????

سوارز، فازت چی بود؟! (شوخی با ورزشکاران) سرمربی لیگ برتری به بازیکنش سیلی زد! خطر در کمین فوتبالیست‌های قمارباز! جرائم انضباطی بیشتر شده چون تورم بالا رفته! آردا گولر و بدشانسی بزرگی که مانع یک سوپرگل شد (فیلم)

دیگر خبرها

  • آخرین آمار کرونا در جهان ۲۹ اسفند؛ ۱۳ فوتی و یک هزار ابتلای جدید
  • معاون وزیر کشور : داعش دستورالعمل داده بود که به رأی‌دهنده‌ها در ایران حمله کنند؛ ما پیش از انتخابات اعلام نکردیم تا مردم نگران نشوند
  • افشاگری مقام عالیرتبه امنیتی؛ آنچه از اهداف داعش نگفتند تا مردم نگران نشوند | جزئیات نقشه ضدانقلاب برای انفجار در روز انتخابات | وضعیت ۲۷ شهرستان...
  • لغو دیدار آتالانتا و فیورنتینا به دلیل بیماری ناگهانی مدیر فیورنتینا
  • آخرین آمار کرونا در جهان ۲۷ اسفند؛ ۱۰ فوتی و یک هزار ابتلای جدید
  • وضعیت ترافیک جاده های پر ترافیک نوروزی در کشور | ترافیک سنگین در محور چالوس | برف و باران در محورهای شمالی وجود دارد؟
  • افزایش فقر و وضعیت نگران‌کننده ترک تحصیل دانش‌آموزان
  • افزایش فقر وضعیت ترک تحصیل دانش‌آموزان را نگران‌کننده کرده است
  • آخرین آمار کرونا در جهان ۲۶ اسفند؛ ۶۰ فوتی و ۵ هزار ابتلای جدید
  • ایران دارای بالاترین تراز مبادلات برق در خاورمیانه