Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-03-19@06:35:46 GMT

سوئیفت ملی با عنوان سپان راه‌اندازی شد

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۱۷۸۹۲

سوئیفت ملی با عنوان سپان راه‌اندازی شد

رئیس اداره همکاری های چند جانبه تجاری مالی وزارت امور خارجه از راه اندازی سوئیفت ملی با عنوان سپان خبر داد.

 عزیز منصوری در پنل تعاملات بانکی همایش فرصت‌های اقتصادی ایران و اوراسیا با بیان اینکه تجارت آزاد نیازمند ملزوماتی در تبادلات بانکی است، گفت: در قالب سیاست‌های پولی موجود ممکن است تجارت ما نتواند پاسخگوی نیازهای پولی و بانکی باشد بنابراین می‌توانیم با انعقاد تفاهم نامه پولی و بانکی میان ایران و اوراسیا خصوصاً روسیه و ارمنستان به این نیاز تعاملات بانکی پاسخ دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منصوری افزود: در دوره تحریم‌ها تجارت ما با روسیه و ارمنستان افزایش یافت که نشان می‌دهد تحریم‌های بانکی نمی‌تواند مانعی بر سر راه تعاملات تجاری باشد.

رئیس اداره همکاری‌های چند جانبه تجاری مالی وزارت امور خارجه یادآور شد: دلار زدایی میان کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا باید از مرحله حرف زدن عبور کند و اجرایی تر شود.

به گفته این مقام مسئول در وزارت خارجه، در حال حاضر شاهد جنگ ارزی میان کشورها هستیم، گزارش‌های منتشره از اتحادیه اوراسیا نشان می‌دهد که ۴۱.۶ درصد ذخایر ارزی اوراسیا به صورت دلار است، قزاقستان بیشترین ذخیره ارزی دلاری با ۶۰ درصد را دارد و کمترین ذخیره ارزی دلاری در این اتحادیه در اختیار روسیه با ۲۲ درصد است، همچنین تنها ۳۱.۶ درصد تأمین مالی شرکت‌های عضو با روبل انجام می‌شود. همه اینها به این معنی است که در کنار شعارهای دلار زدایی، در بخش اجرا هم اعضای اتحادیه باید اقدامات جدی تری انجام دهند.

منصوری درباره پیمان‌های بانکی گفت: بسیاری از کشورها به دنبال سوئیفت های ملی هستند، FBSS به عنوان سوئیفت روسیه، سپان به عنوان سوئیفت ایرانی و بریکس به عنوان سوئیفت مشترک میان کشورهای همکار با روسیه راه اندازی شدند. همچنین در مطالعه‌ای که یکی از پژوهشکده‌های داخلی انجام داده سوئیفت چینی یکی از گزینه‌ها مناسب برای تبادلات بانکی معرفی شده که در آن ۱۲ بانک چینی که حتی در شرایط تحریم هم امکان مبادلات بانکی و تجاری ما از طریق آن وجود دارد شناسایی شده است. در این بانک‌ها نه سهامدار آمریکایی وجود دارد و نه شعبه‌ای در آمریکا دارند.

رئیس اداره همکاری‌های چند جانبه تجاری مالی وزارت امور خارجه بانک توسعه اوراسیا EBD با حضور ۵ کشور عضو اتحادیه اوراسیا و تاجیکستان به عنوان یکی از سهامداران این بانک تأسیس شده که بانک توسعه‌ای بوده و به پروژه‌های عمرانی که امکان تأمین مالی از طریق منابع بین المللی را ندارند کمک می‌کند.

وی از دیگر گزینه‌های جایگزین دلار را طلا در تبادلات ایران با اتحادیه اوراسیا عنوان کرد و گفت: روسیه رتبه چهارم در ذخایر طلا در دنیا را دارد، قزاقستان نیز از کشورهای دارای ذخایر طلای بالاست که می‌توانند در مبادلات تجاری با ایران از این فلز ارزشمند به جای دلار استفاده کنند.

به گفته منصوری رمز ارزها از ابزار نوین تبادلات بانکی تجاری است که می‌تواند جایگزین دلار شود.

/مهر

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: اتحادیه اوراسیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۷۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملکرد یکساله شهرداری کرمانشاه

شهردار کرمانشاه در نشست خبری با بیان دستاورد‌های سفر چین و فعالیت‌های صورت گرفته در شهرداری کرمانشاه در جمع خبرنگاران گفت : اولین موضوع این هست که در شهرداری ما کارمان را با یک برنامه مدون شروع کرده و در هر حوزه اهداف خاصی را مشخص کردیم و به سمت آنها حرکت کردیم.

وی افزود: بخشی از برنامه‌های سال ۱۴۰۲ محقق شده و قابل‌مشاهده همشهریان عزیز و شما اصحاب محترم رسانه هست، بخشی از برنامه‌ها در سال ۱۴۰۳ محقق خواهد شد.

شهردار کرمانشاه تصریح کرد: سفری که به چین انجام شد در ارتباط با ثبت شهر کرمانشاه به‌عنوان شهر خلاق غذا بود. شهر خلاق در دنیا زنجیره‌ای از حوزه‌های مختلف را شامل می‌شود و مفهومش این است که آن شهر دارای یک ویژگی و توانایی‌های است که منحصربه‌فرد بوده و دارای خلاقیت محسوب می‌شود، به عبارتی یعنی در آن حوزه‌ای که یونسکو تشخیص داده که به‌عنوان شهر خلاق ثبت گردد، در دنیا نظیرش نیست ویژگی منحصر آن شهر است و درواقع آن شهر خلاق یک ویژگی دارد که دیگران ندارند، لذا آن شهر، شهر خلاق نامیده می‌شود.

وی ادامه داد: الآن در ایران ما شهر خلاق هستیم، البته شهر‌های دیگر هم هستند برای شهر‌های خلاق، اما آنچه مهم است ما باید هم فعالیت داخلی داشته باشیم بعد از ثبت در یونسکو هم فعالیت خارجی داشته باشیم در همین راستا ما سال گذشته چند فعالیت داخلی داشتیم و مراسم مختلفی در ارتباط با شهر خلاق انجام دادیم که سازمان فرهنگی متولی‌اش بود. مراسم صبحانه مختص برای کودکان انجام شد یک مراسم برای معرفی آش‌های کرمانشاه برگزار شد.

نوروزی خاطرنشان کرد: در فعالیت خارجی ۵ بار ما را دعوت کردند در شهر‌های مختلف که به دلیل تقارن زمانی‌اش باکار‌های که در ایران در حال انجام بود و موضوعاتی که داشتیم شرکت نکردیم و در اینجا هم اگر شرکت نمی‌کردیم امکان داشت که امتیاز منفی محسوب شود و باعث می‌شد که بحث ثبت ما را دچار مشکل کرده و درجایی که شرکت کردیم در شهر دوانگو چین و شهر شونگوی چین ۳ تا مراسم بود شرکت کردیم.

 شهردار کرمانشاه افزود: کل هزینه سفر اعم از هتل و بلیط و بر عهده میزبان بود.

 نوروزی درباره شهربازی گفت: کار‌هایی که ما باید انجام بدیم برای توسعه شهر توسعه اقتصادی است شهربازی را سپرده بودن به شخصی که در عرض ۳ سال اینجا را بسازد و فعال کند که متأسفانه هیچ اقدامی را انجام نداد و ما مجبور شدیم با او شخص درواقع یک دعوا حقوقی طرح کنیم.

وی در خصوص مشکلات دیگر در بازسازی شهربازی کرمانشاه گفت: از مشکلات دیگر این شهربازی به مشکلات اراضی سند شهربازی، یکسری مشکل با اداره آب داشت می‌توان اشاره کرد. همین محل شهربازی شهر کرمانشاه که دوستان اطلاع دارند ۱۳/۵ هکتار وسعتش هست و یک‌بخشی از آن با اداره آب مشکل سند نداشت و آن فرد هم درواقع معارض بود و تصرفش کند.

وی علاوه بر مشکلت تعارض با اداره آب، به تدوین طرح تصویب‌شده در شورای شهر اشاره‌کرده و بیان داشت: ما این مشکلات را حل کردیم بعد یک طرحی روی شهربازی تهیه کردیم بعد رفتیم در فضا‌های که مشمول شهربازی‌ها است مطالعه کردیم با سرمایه‌گذار‌ها ثبت کردیم و الآن چند سرمایه‌گذار داوطلب شدند برای شهربازی کرمانشاه و طرح دادن که در مرحله فراخوان هست و ما مصوبه گرفتیم از شورای اسلامی شهر در طرحی که در کمسیون اقتصادی مطرح شد و از موافقت دوستانی که در شورا بودند مطابق قانون این طرح را به فراخوان گذاشتیم، طرح مبنی بر این بود که سرمایه‌گذارانی که در این میان برنده شدند، بیایند طرحی را که مطابق شهربازی‌های مدرن هست و هم بخش آبی، هم بخش سرپوشیده و هم بخش روباز دارد را اجرا کند. ما امیدواریم در سال آینده عملیات عمرانی بتوانیم شروع کنیم در مورد زمان ساختش طبق فازبندی صورت گرفته گفتیم سریع‌تر بخشی از آن راه‌اندازی شود و هم‌زمان با کار کردن بخشی که راه‌اندازی شده سایر بخش‌ها تکمیل شود؛ که ان‌شاءالله قراردادش هم بسته خواهد شد.

نادر نوروزی اشاره‌ای به مرکز خرید بزرگ تجاری در حال احداث داشت اذعان کرد: مستحضرید که در شهر کرمانشاه یک سنتر بزرگ تجاری، یک مرکز خرید بزرگ تجاری نداشتیم و برای ایجاد آن‌یک زمین که مربوط به شهرداری بود و کار‌های اداری آن را انجام دادیم، مسئله حقوقی صنعت کمسیون ماده ۵ حل کرده و مطالعه‌های روی آن انجام دادیم. این بنا که ۸۴ هزار متر ساخت‌وساز دارد یکی از بزرگ‌ترین مرز تجاری واداری در غرب کشور خواهد بود، یعنی در شهر‌های استان‌های هم‌جوار بی‌نظیر خواهد بود این هم سرمایه‌گذار داخلی و خارجی داوطلب دارد و در فراخوان شرکت کردند.

شهردار کرمانشاه در سخنانش به مشکل ۲۰ ساله تله‌کابین اشاره‌ای داشت و مطرح کرد: بیش از ۲۰ سال است که این تله‌کابین مطالبه مردم بوده و به علت نظریه‌ی منفی میراث فرهنگی، به دلیل این‌که احتمال می‌رفت مشکلی در ثبت جامع طاق‌بستان ایجاد شود، مجوز صادر نمی‌کردند که ما ملاقاتی با وزیر داشتیم به همراه آقای استاندار ویکی از نمایندگان محترم و این کار را پیگیری کردیم درنهایت قول گرفتیم که و در ۳ بار جلسه با وزیر گردشگری خودم مشکل برطرف شد و الآن مجوز تله‌کابین از طرف وزارت در حال صدور است و اگر صادر شود ما می‌توانیم در مدت نه‌چندان دوری راه‌اندازی کنیم.

وی این نوید را دارد که اگر این شهربازی و تله‌کابین و مجموعه تجاری راه‌اندازی شود، حتماً در اشتغال، اقتصاد، در چهره شهر و مردم می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • عملکرد یکساله شهرداری کرمانشاه
  • ۱۷۰ میلیون دلار تخم‌مرغ در سال ۱۴۰۲ صادر شد
  • سفیر پاکستان در تهران: حجم تبادلات تجاری میان ایران و پاکستان باید به ۵ میلیارد دلار برسد
  • سفیر پاکستان در تهران: حجم تبادلات تجاری میان ایران و پاکستان باید به 5 میلیارد دلار برسد
  • برنده مچ‌اندازی بازار‌ها
  • نمایشگاه ایران اکسپو
  • ثبت شرکت در کشورهای عربی
  • صادرات ۴۵ میلیون دلاری غیرنفتی/ چین و امارات اولین شرکای تجاری ایران
  • مدودف خطاب به اتحادیه اروپا: خفه شوید!
  • مرز تجاری مهران باز شد