Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-19@03:34:42 GMT

امام جمعه شاهرود: نظارت بر بازار کافی نیست

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۱۷۸۹۳

امام جمعه شاهرود: نظارت بر بازار کافی نیست

حجت الاسلام والمسلمین عباس امینی چهارشنبه در نشست شورای اداری شهرستان شاهرود در سرسرای ولایت فرمانداری این شهرستان افزود: برای کنترل و نظارت بر بازار چند بار به مسوولان شهرستان گوشزد شد .

وی ادامه داد : آنچه که در داخل شهرستان تولید می شود به تحریم ها مرتبط نیست برای راحتی بیشتر مردم  برنامه ریزی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امینی با اشاره به اینکه برخی کمبود ها ، گرانی ها و صف ها در زمان شیوع بیماری کرونا تصنعی و ساختگی است ، ادامه داد: با توجه به نزدیکی نوروز مسوولان اجرایی با همت و تلاش بیشتر خود برای مردم امید آفرینی کنند.

وی اظهار امیدواری کرد: مطالبات قضایی و اجرایی مردم شهرستان شاهرود در سفر رئیس قوه قضاییه به این شهر در نشستی  با حضور مسوولان و نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی  بیان شد که باید سریعتر حل و فصل شود.

امینی با تقدیر از زحمات شبانه روزی کادر درمان و اجرایی ستاد مقابله با ویروس کرونا و دانشگاه علوم پزشکی شهرستان شاهرود  از مردم و مسوولان خواست تا ریشه کنی  این ویروس منحوس با جدیت دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی  را رعایت و پیگیری نمایند.

به گفته وی ، در اسلام، مسایل دینی و مذهبی تعطیل بردار نیست ولی با رعایت همه موارد بهداشتی و استفاده از ظرفیت های فضای مجازی بر طبق فرمایشات مقام معظم رهبری و شیوه عملی ایشان باید الگو باشد.

امام جمعه شاهرود از مسوولان دستگاههای اجرایی خواست با احساس مسئولیت و حساسیت بیشتری   نسبت به سال های گذشته جشن ها ی دهه مبارک فجر و پیروزی انقلاب اسلامی را پیگیر باشند.

امینی به تفسیر و تحلیل نامه پنجاه و سوم نهج‌البلاغه امیر المومنین (ع) پرداخت و برخی  خصوصیات و ویژگی های   مسوولان نظام اسلامی را برشمرد.

برچسب‌ها شاهرود جلسه شورای اداری شورای سیاست گذاری ائمه جمعه مشارکت سیاسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شاهرود جلسه شورای اداری شورای سیاست گذاری ائمه جمعه شاهرود جلسه شورای اداری شورای سیاست گذاری ائمه جمعه مشارکت سیاسی اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۷۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوابیه مجلس به امام جمعه مشهد

حضرت آیت‌الله علم‌الهدی نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه مشهد مقدس در خطبه‌های نمازجمعه این شهر در روز جمعه ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ نکاتی را درباره لایحه عفاف و حجاب مطرح کرده‌اند که متأسفانه به‌دلیل اطلاعات نادرستی که به ایشان داده شده است، منطبق بر واقعیت نیست که در همین رابطه نکات ذیل جهت استحضار ایشان و عموم مردم شریف و متدین تأکید می‌شود:

۱- برخلاف آن‌چه مطرح شده این لایحه در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس تنظیم شده نه کمیسیون فرهنگی.

۲. برخلاف آن‌چه در نماز جمعه مشهد مطرح شده در لایحه عفاف و حجاب هیچ‌گونه دستکاری اتفاق نیفتاده و این شایعه، بارها از سوی مجلس به‌خصوص رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی تکذیب شده است. جستجویی در فضای مجازی این واقعیت را روشن می‌کند.

۳. این لایحه خلاف آن‌چه ذکر شده برای تصویب نهایی به شورای نگهبان ارسال شده و هم‌اکنون درانتظار اعلام‌نظر شورای نگهبان است.

۳- دلیل اصلی تأخیر نهایی‌شدن این لایحه برخلاف آنچه در خطبه‌های نمازجمعه مطرح شده، نه تأخیر مجلس بلکه تأخیر دولت در ارسال نامه مربوط به پذیرش بخش‌های ایجابی این قانون است که شامل اصل ۷۵ قانون اساسی می‌شود و قانوناً دولت باید هزینه‌های آن را متقبل شود و رئیس جمهور محترم نیز وعده ارسال نامه را داده‌بودند.

۴- این لایحه در جلسات متعدد با حضور صاحب‌نظران و کارشناسان این حوزه و بسیاری از منتقدان و متخصصان حوزه خانواده و عفاف و حجاب در شهرهای مختلف به خصوص قم و مشهد با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی مورد بحث و بررسی قرار گرفته و یک لایحه مترقی و جامع و مانع محسوب می‌شود و علی‌رغم تأکید بر بحث‌های ایجابی و بازدارندگی مؤثر در حوزه‌های سلبی‌، بسیاری از اقدامات سلیقه‌ای فعلی که باعث کشمکش میان مردم یا اشتباهات ضابطان مانند گشت ارشاد یا تشکیل حجاب‌بان می‌شود را به حداقل می‌رساند. البته براساس قانون اساسی، مجلس باید در بخش سلبی نظرات خود را متناسب با نظر قوه قضائیه تطبیق دهد؛ همچنین بدیهی است که اجرای درست قانون برای رسیدن به نتایج مدنظر قانون ضروری است.

۵- موارد مذکور گویای این است که همان‌طور که امام جمعه محترم مشهد تأکید دارند، مجلس به وظیفه تاریخی خود در این موضوع مهم عمل کرده و انتظار این است که بزرگان قبل از این‌که در خطبه‌های نماز جمعه آن هم در ماه مبارک رمضان‌، مسئله ای را مطرح کنند، صرفاً به اطلاعاتی که به آنها داده می‌شود بسنده نکنند و اطلاعات را از رسانه‌ها و منابع معتبر و طرف‌های مختلف موضوع تکمیل کنند تا دچار خطای خود و  مؤمنین روزه‌دار نشوند.

منبع: خانه ملت

دیگر خبرها

  • ظرفیت‌های گردشگری اندیمشک فراموش شده است
  • مسافران از توقف در کنار رودخانه های آستارا خودداری کنند
  • ان‌شاءالله با همت همه مسوولان، شاهد پیشرفت سریع‌تر کشور باشیم
  • امام جمعه موقت اهل سنت کرمانشاه منصوب شد
  • بازداشت دو نفر از کارمندان رسمی یکی از ادارات ورامین به اتهام اخذ رشوه
  • عیدی مسئولان آبفای صومعه سرا به شهروندان این شهرستان
  • «دشمن شکنی یا جمعه‌بازار خرید و فروش رای»؛ آیا کد ملی زمینه ساز تخلف انتخاباتی شد؟
  • آغاز به‌کار ستاد سفر در شهرستان شیراز
  • جوابیه مجلس به امام جمعه مشهد
  • ستاد اجرایی خدمات سفر شیراز افتتاح شد