Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، مسعود مردانی، فوق تخصص بیماری‌های عفونی در گفت و گوی زنده تلویزیونی درباره آخرین وضعیت جسمانی مهرداد میناوند، اظهار کرد: در حال حاضر مهرداد میناوند به دستگاه تنفس مصنوعی متصل است.

او افزود: علائم حیاتی مانند نبض، فشار خون و درجه حرارت بدن این پیشکسوت فوتبال کاملا پایدار و طبیعی است، اما هنوز شرایط جدا شدن از دستگاه تنفس مصنوعی را ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همکارانمان در بخش ICU بیمارستان از امروز مداخلاتی را انجام خواهند داد تا مشخص شود امکان جداسازی بیمار از دستگاه وجود دارد یا خیر.

مردانی تصریح کرد: باید توجه داشت مشکلی که کرونا برای ریه افراد ایجاد می‌کند تا مقدار زیادی معده را هم درگیر خواهد کرد. در بیماران کرونایی تبادل اکسیژن در ریه دچار اشکال می‌شود و به همین علت احتمال دارد ارگان‌های حیاتی از جمله مغز، قلب و کلیه‌ها دچار کمبود اکسیژن شوند.

او ادامه داد: فرد به علت التهابات ریه ممکن است به فیبروز ریوی دچار شود که در صورت بروز چنین شرایطی فعالیت طبیعی ریه دچار اشکال خواهد شد؛ بنابراین اگر شانس داشته باشیم و بتوانیم با مداخلات همکاران بخش بیهوشی و ICU وضعیت مهرداد میناوند را به گونه‌ای پایدار نگهداریم تا از دستگاه جدا شود شرایط او بهتر خواهد شد.

بیشتربخوانید

بهبودی نسبی وضعیت جسمانی مهرداد میناوند

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا مهرداد میناوند مهرداد میناوند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۷۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آلاینده های سمی هوا عامل تحریک حملات آسم در کودکان

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از هلث دی نیوز، گروهی از محققان دانشگاه ایالتی واشنگتن گزارش می‌دهند که محل زندگی کودک- به عنوان مثال، نزدیک کارخانه‌ها یا بزرگراه‌ها- تأثیر زیادی بر میزان قرار گرفتن آنها در معرض این سموم دارد.

«سولماز امیری»، سرپرست این مطالعه و محقق کالج پزشکی دانشگاه واشنگتن، گفت: «این تنها یک آلاینده نیست که می‌تواند با پیامدهای آسم مرتبط باشد. این مطالعه انواع و ترکیبات سموم هوا را که ممکن است با علائم آسم مرتبط باشد، بررسی کرد.»

مطالعات قبلی در مورد این موضوع فقط بر روی چند عنصر سمی هوای آلوده متمرکز شده بودند، اما امیری گفت که تیم او از قدرت هوش مصنوعی برای بررسی طیف وسیعی از سمومی که توسط کودکان در محله‌های مختلف تنفس می‌شود، استفاده کردند.

در مجموع، اثرات ۱۰۹ آلاینده هوا بر کودکان مبتلا به آسم مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نمونه‌ها توسط آژانس حفاظت از محیط زیست در محله‌های اطراف ۱۰ مدرسه ابتدایی جمع آوری شد.

داده‌های این نمونه‌ها با داده‌های بهداشتی هر یک از مدارس در مورد علائم آسم مانند سرفه، خس‌خس سینه، مشکل در تنفس و نیاز به استفاده از دستگاه تنفسی مقایسه شد. داده‌ها در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰، قبل از شروع قرنطینه‌های دوران همه‌گیری کووید گرفته شده است.

سه آلاینده به ویژه برای تحریک علائم آسم در کودکان کلیدی به نظر می‌رسد: تری کلرواتان ۱،۱،۱، ۲- نیتروپروپان و ۲، ۴، ۶ تری کلروفنل.

به عنوان مثال، تری کلرواتان ۱،۱،۱ حلالی است که اکنون در صنعت استفاده می‌شود، اما قبلاً در پاک کننده ها و چسب‌های خانگی یافت می‌شد. ماده شیمیایی دوم یک افزودنی به رنگ‌ها و سایر پرداخت‌ها است و سومی یک عامل ضد عفونی کننده و ضد کپک است که در دهه ۱۹۸۰ ممنوع شد اما ممکن است هنوز در محیط وجود داشته باشد.

کد خبر 6056806

دیگر خبرها

  • برندگان دنیای فناوری در سالی که گذشت
  • استفاده متفاوت عربستانی ها از هوش مصنوعی
  • استفاده عجیب از هوش مصنوعی در عربستان
  • هوش مصنوعی عربستان سعودی اظهارات متهمان را ترجمه می‌کند!
  • وضعیت هوای تهران ۱۴۰۲/۱۲/۲۷؛ تداوم تنفس هوای مطلوب
  • آلاینده‌های سمی هوا عامل تحریک حملات آسم در کودکان
  • آلاینده های سمی هوا عامل تحریک حملات آسم در کودکان
  • دچار تغییر نگرش و باور فرهنگی در بحث فرزند آوری شده‌ایم
  • صحبت بدون تارهای صوتی با برچسب هوش مصنوعی
  • صحبت کردن بدون تارهای صوتی با برچسب هوش مصنوعی