Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  فرشاد مقیمی مدیر عامل ایران خودرو در نمایشگاه قطعات پیشرانه سه استوانه ملی در خصوص موتور سه استوانه ملی که به تازگی رونمایی شده است، با بیان اینکه این موتور از ویژگی‌های خیلی خوبی برخوردار است و وارد مرحله صنعتی سازی می‌شود، گفت: از مهمترین ویژگی‌های فنی این پروژه می‌توان به کاهش مصرف سوخت و ارتقا استاندارد آلایندگی، اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این موتور ملی باعث توسعه پنج نوع موتور با توان ۷۲ تا ۱۵۰ اسب بخار و گشتاور‌های متفاوت از ۹۸ تا ۲۴۰ نیوتون بر متر می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: از دیگر ویژگی‌های این موتور می‌توان به مصرف سوخت پایین، قابلیت کسب استاندارد‌های یورو ۶، قابلیت استفاده از سوخت بنزین و CNG اشاره کرد.

او بیان کرد: این موتور کاملا مناسب برای مدل‌های هیبریدی و بهره‌مندی از سطح تکنولوژی‌های روز الکتریکی و قابلیت اشتراک‌گذاری با سایر خودروسازان داخلی است.

بیشتر بخوانید

کوییک ارزان شد/ کاهش اختلاف قیمت خودرو بین بازار و کارخانه

مدیر عامل ایران خودرو در خصوص ویژگی‌ها و قابلیت‌های این موتور گفت: این موتور بستگی به پلتفرم مورد استفاده، باعث کاهش مصرف حدود ۳.۵ لیتری میانگین مصرف سوخت می‌شود. تولید موتور در کشور از دهه ٧٠ با مصرف ١٢ لیتر کار آغاز شد و سپس به هشت لیتر و اکنون به عدد ٧.٨ لیتر رسیده است که نشان از عملکرد خوب ایران‌خودرو دارد.

مدیرعامل ایران‌خودرو با بیان اینکه بعضا گفته می‌شود که سه سیلندر، از توان موتور‌ها می‌کاهد، گفت: این موضوع ادعای درستی نیست. شاخص مهم این طرح در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری و حرکت در راستای شعار اقتصاد مقاومتی است. از ۲۵۰ قطعه استفاده شده در این موتور هشت قطعه وارداتی و باقی قطعات داخلی سازی شده است.

مقیمی با بیان اینکه بر اساس نقشه راه تدوین شده برای خانواده موتور‌های ایران‌خودرو، در نقشه راه موتور‌ها صنعتی‌سازی موتور، گیربکس و پلتفرم از دی ماه سال گذشته مصوب شد که نخستین قله، موتور سه استوانه‌ای بود، گفت: در برنامه‌ریزی انجام شده افزایش برقی‌سازی موتور‌ها با هدف سبک‌سازی مدنظر قرار گرفته است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنعت خودرو تولید خودرو ایران خودرو سه استوانه موتور ها ویژگی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۷۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بومی سازی تولید شیرهای صنعتی ضد اسیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، از این محصولات برای هدایت سیالات اسیدی با دمای بالا در صنایع استفاده می‌شود. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

این شیرآلات در اندازه‌های مختلف در صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، نیروگاهی، دارویی و غذایی کاربرد دارد.

دیگر خبرها

  • سورپرایز ترامپ در فاکس نیوز: عادی سازی روابط ایران و اسرائیل!
  • بومی سازی تولید شیرهای صنعتی ضد اسیدی
  • ادعای ترامپ : اگر رییس جمهور بودم, بی تردید ایران را وارد توافق ابراهیمی می کردم
  • حریق مغازه موتور سازی در فریمان ۲ مصدوم برجای گذاشت
  • حذف قطعات یدکی نقلبی با اجرای کامل ایران کد
  • اجازه واردات نامحدود لوازم جانبی خودرو‌های برقی صادر شود
  • اجازه واردات شارژر خودرو‌های برقی به صورت نامحدود صادر شود
  • «کبوتر خانه میبد» شاهکاری مفید در معماری ایران
  • ایران به جمع 3 سازنده نوعی موتور پیوست/ ساخت نیروگاه کوچک تولید برق فضاپیما
  • ایران به جمع سه سازنده نوعی موتور پیوست/ ساخت نیروگاه کوچک تولید برق فضاپیما