Web Analytics Made Easy - Statcounter

گزافه‌گویی و تهدیداتی از این دست از سوی مقامات رژیم صهیونیستی علیه ایران در حالی است که اساسا این رژیم در شرایطی نیست که بتواند علیه ایران اقدامی داشته باشد و چنین بلوف‌هایی عموما مصرف داخلی برای دولت ضعیف، فاسد و در آستانه سرنگونی نتانیاهو دارد. - اخبار بین الملل -

«آویو کوخاوی» رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی در اظهاراتی کاملا نمایشی به دولت «جو بایدن» در خصوص پیامدهای بازگشت احتمالی آمریکا به برجام هشدار داده و گفته به ارتش دستور داده‌ام علاوه بر طرح‌های قبلی چند طرح عملیاتی جدید علیه ایران آماده کنند!

وی افزوده؛ بازگشت به برجام حتی با برخی اصلاحات، هم از نظر عملیاتی و هم از نظر راهبردی بد است زیرا با توجه به سانتریفیوژهای پیشرفته ایران و ذخیره اورانیوم غنی شده موجود در این کشور، ایران فقط «چند ماه یا حتی چند هفته» با دستیابی به ظرفیت‌های ساخت سلاح هسته‌ای فاصله دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هشدار رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی به بایدن درباره ایرانچه سناریویی اسرائیل را به‌شدت به وحشت انداخته است؟

 

این اظهارات تهدیدآمیز در حالی است که روز پنج‌شنبه 25 دی‌ماه نیز، «اسرائیل‌ هیوم» پرتیراژترین روزنامه اراضی اشغالی، در مقاله‌ای مدعی شد ارتش در حال بررسی سه گزینه برای مقابله با ایران است!

مدتی پیش نیز «بنیامین نتانیاهو» با تکرار همین تهدیدات مدعی شده بود که مانع دست‌یابی ایران به سلاح اتمی خواهد شد!

پس از لفاظی‌های نتانیاهو بود که یک مقام امنیتی ضمن تبیین راهبرد ایران در مقابله با اقدامات و تهدیدات تل‌آویو، گفت: رژیم صهیونیستی باید منتظر عواقب اتفاقاتی که مسئولیتش متوجه سردمداران این رژیم است، باشد و بداند هرگونه تعدی به منافع و امنیت ایران، خواه مسئولیتش را بپذیرد یا نفی کند با پاسخ کوبنده و قاطع جمهوری اسلامی مواجه خواهد شد.

گزافه‌گویی و تهدیداتی از این دست از سوی مقامات رژیم صهیونیستی علیه ایران در حالی است که اساسا این رژیم در شرایطی نیست که بتواند علیه ایران اقدامی داشته باشد و چنین بلوف‌هایی عموما مصرف داخلی برای دولت ضعیف، فاسد و در آستانه سرنگونی نتانیاهو دارد.

اعتراضات و درگیری‌های شبانه‌روزی که از ماه‌ها پیش در شهرهای مختلف سرزمین‌های اشغالی آغاز و به اتوبوس آتش زدن و... هم کشیده شده در کنار مخالفت دادگاه با تعویق محاکمه نتانیاهو، فراگیری شدید کرونا و مرگ و میر بالای شهروندان، سوء مدیریت و مشکلات اقتصادی شدید و اوج‌گیری اختلافات سیاسی درون حاکمیت از جمله تحولات داخلی است که توان هرگونه اقدام خارجی را از این رژیم گرفته است.

ادامه اعتراضات علیه نتانیاهو برای سی و یکمین هفته متوالیاسرائیل و فروپاشی از درون -4| پیامدهای اعتراضات خیابانی بر زندگی سیاسی نتانیاهو

 

این اظهارات بیشتر به این دلیل است که رژیم صهیونیستی بر اساس تجارب قبلی به درستی می‌داند که بابت شرارت‌هایش قطعا از سوی ایران تنبیه خواهد شد، لذا به دلیل غیر قابل پیش‌بینی بودن زمان، مکان و چگونگی اقدام تنبیهی ایران به شدت در شرایط اضطرار و اضطراب قرار گرفته است.

از سویی؛ کنار رفتن مدافع اصلی اسرائیل یعنی ترامپ از قدرت در ایالات متحده آمریکا، شخص نتانیاهو را به شدت نگران و مضطرب کرده و شرایط روحی او و کابینه‌اش را به هم ریخته است، لذا تلاش می‌کند این وحشت و نگرانی را در پشت رجزخوانی‌های توخالی و منفعلانه پنهان کند.

نکته آنکه؛ مقامات سیاسی و نظامی دولت ترامپ و شخص او نیز در اواخر حضور در کاخ سفید با بیان اظهاراتی از این دست و همچنین افزایش تحرکات نظامی نمایشی همین رویکرد را به دلیل ترس از «انتقام سخت» جمهوری اسلامی در پیش گرفته بودند، اما مسئولین دفاعی و امنیتی کشور از ابتدا اعلام کردند که  امکان شکل‌گیری هیچ‌گونه جنگ و تهدید نظامی بدلیل آمادگی و هوشیاری کامل ایران وجود ندارد.

منبع: نورنیوز 

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی علیه ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۷۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست رژیم صهیونیستی برای امضای توافق تبادل اسرا با حماس

رئیس جریان اپوزیسیون رژیم صهیونیستی در سخنانی خواستار امضای توافق تبادل اسرا با مقاومت فلسطین و پزیرش هزینه آن توسط تل‌آویو شد.

به گزارش مشرق، «یائیر لاپید» رئیس جریان اپوزیسیون رژیم صهیونیستی با حضور در میان معترضان علیه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم خواستار امضای توافق تبادل اسرا با جنبش حماس شد.

لاپید در این باره گفت: توافق آسانی وجود نخواهد داشت، اما توافقی که منجر به بازگشت اسرا شود ارزش هزینه کردن را دارد و مورد حمایت همگی ما خواهد بود.

وی همچنین تاکید کرد: هیچ پیروزی بدون بازگرداندن گروگان‌ها (اسرای صهیونیست در غزه) وجود نخواهد داشت.

رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی پیشتر نیز با انتقاد از سیاست جنگ‌طلبانه نخست وزیر این رژیم در قبال غزه، گفته بود که نتانیاهو از شکست خود در جنگ غزه درسی نگرفته است و نمی‌تواند در راس هرم قدرت بماند.

اخیرا روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» در گزارشی ضمن ابراز نگرانی از ادامه فعالیت کابینه کنونی رژیم به نخست وزیری نتانیاهو و همچنین ادامه جنگ تل آویو علیه مردم غزه، نوشت: نتانیاهو در زمان جنگ، اسرائیل را متلاشی می‌کند و ائتلاف با واشنگتن را به خطر می‌اندازد.

این روزنامه صهیونیستی با اشاره به اینکه بر اساس نظرسنجی‌ها مقبولیت نتانیاهو میان صهیونیست‌ها کاهش یافته است، افزود: نتانیاهو پس از کاهش مقبولیت خود در نظرسنجی‌ها، امیدوار است از خشم اسرائیلی‌ها برای برآورده شدن اهداف انتخاباتی استفاده کند.

هاآرتص اضافه کرد: «اسرائیلی‌ها از نتانیاهو خسته شده‌اند اما او همچنان به قدرت چسبیده است».

گروه‌های مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و ضربات مهلکی را به این رژیم وارد کردند و تل‌آویو نیز برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات گروه‌های مقاومت، مناطق مسکونی، درمانی و فرهنگی نوار غزه را بمباران کرده است.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • شهادت یکی دیگر از مقامات نوار غزه به همراه خانواده‌اش
  • لاپید: نتانیاهو علیه ارتش اسرائیل عمل می‌کند
  • اختلافات در کابینه رژیم صهیونیستی بر سر انتصابات در ارتش
  • نتانیاهو : اسرائیل ظرف چند هفته وارد رفح خواهد شد
  • نتانیاهو: اسرائیل ظرف چند هفته وارد رفح خواهد شد
  • درخواست اسرائیل برای توافق تبادل اسرا با حماس/نرمش حماس در مذاکرات آتش‌بس
  • درخواست رژیم صهیونیستی برای امضای توافق تبادل اسرا با حماس
  • تشدید اختلافات میان مقامات صهیونیست؛ از تهدید به استعفا تا تشکیل جلسه بدون نتانیاهو
  • نتانیاهو با مقامات رژیم صهیونیستی حرف نمی‌زند!
  • کاروان نتانیاهو در محاصره شهرک‌نشینان معترض