Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-19@05:48:06 GMT

قرارگاه پرتوی پدافند غیرعامل خداآفرین تشکیل شد

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۱۷۹۴۰

قرارگاه پرتوی پدافند غیرعامل خداآفرین تشکیل شد

علی امیری راد روز چهارشنبه در جلسه شورای هماهنگی پدافند غیرعامل شهرستان با موضوع قرارگاه پرتوی و هسته ای، افزود: تشکیل این قرارگاه با توجه به فاصله ۱۱۰ کیلومتری خداآفرین با نیروگاه هسته ای ارمنستان و برای آمادگی در مقابله با تهدیدات احتمالی هسته ای ضروری بود.

وی، پایش تهدیدها و بالابردن سطح آمادگی دستگاه ها در مواجهه با حوادث پرتوی و ارتقای آستانه مقاومت مردم از طریق آموزش را از اهداف تشکیل این قرارگاه عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیری راد با بیان اینکه این قرارگاه شامل ۱۰ کارگروه تخصصی  است، از برنامه ریزی برای برگزاری تمرین رزمایش پدافند غیرعامل پرتوی در این شهرستان خبر داد.

مدیرکل پدافند غیر عامل آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با تاکید بر لزوم انجام اقدامات پیشگیرانه در شرایط عادی، پیشرفت تکنولوژی و شهر نشینی را یکی از دلایل پیچیدگی تهدیدهای امروز نام برد و گفت: امروز تمامی تهدیدها به صورت ترکیبی و مردم محور است  بنابراین باید بتوانیم قدرت دفاعی و مقاومت و تاب آوری  مردم را دربرابر تهدیدات را به صورت عملی افزایش  دهیم.

محمدباقر آقایی با اشاره به  اینکه قرارگاه  پدافند غیرعامل پرتوی استان با اولویت شهرستان های مرزی تشکیل یافته است هدف  از تشکیل این قرارگاه را رصد و پایش تهدیدات پرتوی در منطقه با نصب سیستم های پایش و شناسایی مراکز خطر زای پرتوی عنوان کرد.

وی داشتن آمادگی لازم برای دفاع، برنامه ریزی و آموزش و تمرین و ممارست را سه مولفه لازم برای بازدارندگی و ایجاد ثبات در پدافند غیرعامل عنوان کرد.

شهرستان مرزی خداآفرین با ۳۵ هزار نفر جمعیت در  فاصله ۲۱۰ کیلومتری شمال شرق تبریز در حاشیه رودخانه ارس واقع شده است.   

برچسب‌ها پدافند غیر عامل آذربایجان شرقی انرژی هسته ای خداآفرین ارمنستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پدافند غیر عامل آذربایجان شرقی انرژی هسته ای پدافند غیر عامل آذربایجان شرقی انرژی هسته ای خداآفرین ارمنستان اخبار کنکور پدافند غیرعامل هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۷۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله هوایی رژیم صهیونیستی به حومه دمشق

منابع سوری از مقابله پدافند ارتش با حمله هوایی رژیم صهیونیستی به حومه دمشق خبر می‌دهند.

به گزارش ایسنا، منابع سوری بامداد یکشنبه اعلام کردند ارتش رژیم صهیونیستی حومه دمشق را مورد حمله قرار داده است.

این منابع با اشاره به شنیده شدن صدای انفجارهایی مهیب در این منطقه، از مقابله پدافند هوایی سوریه با موشک‌های  صهیونیستی خبر دادند.

ساعتی پیش‌، رسانه‌های عبری اصابت راکت به جولان اشغالی را گزارش کرده بودند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ستاد مدیریت بحران پلدختر تشکیل جلسه داد
  • فراکسیون ویژه روستاها در مجلس دوازدهم باید تشکیل شود
  • از تشکیل استان غربی تهران چه خبر؟
  • تاکید وزیر آموزش آلمان بر ضرورت آموزش پدافند غیرعامل در مدارس
  • تشکیل ۱۱ قرارگاه جهادی نوروزی در خراسان جنوبی
  • حمله هوایی رژیم صهیونیستی به منطقه قلمون در سوریه
  • حمله هوایی رژیم صهیونیستی به حومه دمشق
  • تشکیل پرونده قضایی برای عضو شورای یکی از روستا‌های شهرستان رودبار
  • آمادگی پدافند هوایی کشور برای تامین امنیت آسمان کشور
  • غیورمردان پدافند هوایی با هوشیاری کامل، امنیت آسمان کشور را تأمین می‌کنند