Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، براساس آخرین خروجی مدل‌های هواشناسی طی دو روز آینده در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار حاکم خواهد بود، از این رو افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت دور از انتظار نیست.

فردا سامانه بارشی از نوار غربی وارد کشور می‌شود و شمال غرب، غرب، بخش‌هایی از جنوب غرب و ارتفاعات البرز مرکزی را در برمی‌گیرد، و طی روز جمعه با تقویت سامانه بارشی گستره بارش در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، سواحل غربی دریای خزر و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طی روز شنبه فعالیت سامانه بارشی در شمال غرب، غرب، سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، شمال شرق، جنوب غرب و دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی و با شدت ضعیف‌تر در برخی مناطق شرقی کشور پیش‌بینی می‌شود.

روز یکشنبه سامانه بارشی از شرق و شمال شرق کشور خارج می‌شود،: پیامد ورود این سامانه، بارش برف و باران و وزش باد شدید و در ارتفاعات کولاک برف است.

از امروز تا آخر هفته روند تدریجی افزایش دما در بیشتر مناطق کشور ادامه دارد. این افزایش دما در شمال غرب، سواحل دریای خزر، شمال شرق، شرق و بخش‌هایی از جنوب شرق کشور حدود ۶ تا ۱۰ درجه سانتیگراد خواهد بود. با توجه به افزایش دما و امکان ذوب برف، احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌های محلی در سواحل دریای خزر وجود دارد.

طی روزهای پنجشنبه و جمعه وزش باد شدید تا خیلی شدید در استان‌های اردبیل و گیلان به‌ویژه در دره‌ها، دامنه‌ها و مناطق کوهستانی پیش‌بینی می‌شود. احتمال سقوط بهمن نیز در این مناطق دور از انتظار نیست.

امروز شرق و مرکز خلیج فارس و طی روزهای پنجشنبه و جمعه شمال خلیج فارس و از روز پنجشنبه تا شنبه دریای خزر مواج خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1088135 برچسب‌ها هواشناسی سامانه بارشی افزایش دما

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: هواشناسی سامانه بارشی افزایش دما سامانه بارشی افزایش دما دریای خزر شمال غرب طی روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۷۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود سامانه بارشی جدید همراه با رگبار از دوشنبه

سازمان هواشناسی اعلام کرد: سامانه بارشی جدید فردا از سمت استان‌های شمال غرب و غرب وارد کشور می‌شود؛ بر این اساس در روزهای آینده هوای پایتخت بارانی و همراه با بارش رگبار در برخی مناطق خواهد بود.

به گزارش ایرنا، بر اساس اعلام سازمان هواشناسی کشور، امروز یکشنبه در استان های گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش پراکنده پیش بینی می‌شود.

همچنین -فردا- دوشنبه سامانه بارشی وارد کشور شده و در استان های شمال غرب، غرب و برخی نقاط جنوب غرب و استان های واقع در سواحل غربی و مرکزی خزر و نیز استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی سبب بارندگی، رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در نقاط مستعد بارش سبب تگرگ، در برخی نقاط گردوخاک و در نقاط مرتفع و سردسیر سبب بارش برف می‌شود.

روز سه شنبه فعالیت سامانه بارشی تشدید شده و علاوه بر مناطق ذکر شده مناطقی از جنوب و مرکز کشور و شمال شرق کشور را نیز دربرمی‌گیرد.

بیشترین فعالیت سامانه بارشی اواخر دوشنبه و روز سه شنبه در استان های لرستان، خوزستان، کرمانشاه، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، شمال فارس، غرب استان های اصفهان و کردستان پیش بینی می شود. و در نهایت چهارشنبه از شدت فعالیت سامانه بارشی کاسته می‌شود.

در این روز به جز استان های سیستان و بلوچستان و هرمزگان در سایر مناطق کشور، بارش پیش بینی می‌شود. در این روز به تدریج از سمت غرب از میزان ابرناکی و بارش کاسته می‌شود.

روز پنجشنبه در شمال شرق بارش پراکنده رخ داده و سامانه بارشی از کشور خارج می شود. سه شنبه و چهارشنبه خلیج فارس مواج پیش بینی می‌شود.

وضعیت جوی تهران حاکی از آن است که امروز هوای پایتخت قسمتی ابری همراه با وزش باد است. کمینه دما در استان تهران ۱۱ درجه سانتی‌گراد و بیشینه دما به ۲۱ درجه سانتی‌گراد خواهد رسید. برای روز دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه آسمان تهران در برخی ساعت‌ها بارش باران، رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید را به همراه خواهد داشت.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: هشدار به مسافران ۵ استان ورود سامانه بارشی جدید به ایران از دوشنبه

دیگر خبرها

  • تشدید فعالیت سامانه بارشی در کشور
  • ورود یک سامانه فعال بارشی از فردا
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از فردا
  • ورود سامانه بارشی به کشور از فردا/ آسمان این استان‌ها بارانی می‌شود
  • ورود سامانه بارشی به کشور طی فردا
  • ورود سامانه بارشی جدید همراه با رگبار از دوشنبه
  • تهران باز هم بارانی می‌شود
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور
  • منتظر سامانه بارشی جدید باشید / امروز و فردا در کدام استان‌های کشور برف و باران می‌بارد؟
  • بارندگی در نوار غربی و دامنه‌های جنوبی البرز