Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-16@17:04:54 GMT

ترویج ورزش همگانی نیاز به هم افزایی دارد

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۱۷۹۴۶

ترویج ورزش همگانی نیاز به هم افزایی دارد

برنامه "صبح و ورزش" چهارشنبه 8 بهمن، با دکتر عبدالحمید احمدی، معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان در ارتباط با اقدامات انجام شده و برنامه ها برای همگانی کردن ورزش گفتگویی انجام داد.

به گزارش برنا، اولین جلسه اعضای هیات رئیسه جدید فدراسیون ورزشهای همگانی روز گذشته برگزار شد.

 دکتر عبدالحمید احمدی، معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان، در گفتگو با برنامه "صبح و ورزش" در خصوص اقدامات انجام شده برای همگانی کردن ورزش گفت: برای اینکه موضوع ورزش همگانی، همگانی شود، تلاش هایی آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خوشبختانه در مسیری که طی کردیم، رویکرد ما این بوده که فقط دنبال رویداد نباشیم؛ زیرا فقط با رویداد، ورزش همگانی نمی شود. ما باید اجزاء مهم موضوع ورزش همگانی را بشناسیم؛ سپس آنها را فعال کنیم. لذا بحث فرهنگ سازی بسیار مهم است.

وی ادامه داد: همیشه اعتقادم بر این بوده که برای ورزش نکردن می توان هزار بهانه آورد؛ اما کسی که به این باور رسیده باید ورزش کند، اصلاً منتظر امکانات به معنای خاص نمی ماند. هر مکان عمومی که امکان پیاده روی و انجام فعالیت هایی از این دست در آن فراهم است، می تواند یک فرصت برای ورزش کردن باشد.

معاون فرهنگی وزارت ورزش و جوانان به مواردی که در بحث توسعه ورزش همگانی مؤثر هستند، اشاره کرد و گفت: ما به بحث فرهنگ سازی نیاز جدی داریم. آموزش و پرورش، دانشگاه ها، رسانه ها، صدا و سیما و هر بخش متولی در حوزه آموزش و تربیت و فرهنگ سازی یکی از مسئولیت های مهمش، آگاهی دادن به مردم است.

نکته دوم هم افزایی دستگاه هاست. ما دستگاه های مرتبطی داریم که باید دغدغه و مسئله آنها ورزش همگانی باشد. بحث دیگر، توسعه زیرساخت هاست. خوشبختانه در بودجه 1400 شهرداری های کل کشور ابلاغ شده که ورزش همگانی جزء برنامه است و بودجه برای آن اختصاص پیدا کرده است.

دکتر احمدی خاطرنشان کرد: رویدادها مسئله دیگری است که در توسعه ورزش همگانی تأثیر دارد. فقط یک فدراسیون متولی ورزش همگانی نیست.  هر 52 فدراسیون متولی ورزش همگانی هستند و ظرفیت آن را دارند؛ چراکه علاقه ها در ورزش متفاوت است. ما بیش از 150 رشته ورزشی فعال در کشور داریم. همه این رشته ها ظرفیت همگانی شدن دارند و ما باید بتوانیم آن را فعال کنیم.

وی در پایان افزود: شورای ورزش همگانی کشور فعال شده است. امیدواریم تا پایان سال شورای عالی ورزش هم فعال شود. همه نهادها را ما پای کار آورده ایم. اگر هم افزایی به معنای واقعی کلمه شکل بگیرد، امیدوارم که بتوانیم ظرفیت 50 درصدی که هنوز در فعالیت های ورزشی مشارکت ندارند را همراه کنیم.  

این برنامه صبح و ورزش، با اجرای مسعود خواجه وند و با کارشناسی خسرو والی زاده روی آنتن رفت. برنامه صبح و ورزش ساعت ۷:۱۰ هر روز به جز جمعه ها به مدت یک 80 دقیقه از شبکه رادیویی ورزش تقدیم شنوندگان می شود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ورزش همگانی توسعه ورزش همگانی صبح و ورزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۷۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیاء ۵۴ معدن راکد در آذربایجان‌غربی در سال گذشته

ایسنا/آذربایجان غربی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: در سال گذشته، ۵۴ معدن راکد از طریق مزایده احیا و ۲۰ معدن غیرفعال نیز در راستای اجرای پروژه‌ی فعال‌سازی معادن راکد و زیر ظرفیت به چرخه تولید بازگشتند.

عبدالحمید سرتیپی در گفت و گو با ایسنا در خصوص عملکرد معادن استان در سال گذشته با اشاره به برگزاری دو نوبت مزایده در این بازه زمانی گفت: در پایان سال گذشته، ۳۳۹ معدن فعال و ۱۸۰ معدن غیرفعال در آذربایجان غربی موجود بود که جهت فعالسازی معادن غیرفعال، فرآیند مزایده عمومی برگزار خواهد شد و این معادن بعد از برگزاری مزایده عمومی به دارندگان صلاحیت قانونی واگذار خواهد شد. 

وی ادامه داد: فرآیند برگزاری مزایده‌های معدنی که در فروردین و آبان سال گذشته انجام شد که به ترتیب به تعداد ۳۲ و ۲۲ محدوده معدنی و اکتشافی جهت انجام مطالعات اکتشافی و بهره‌برداری از معادن واگذار شد و به این ترتیب ۵۴ معدن راکد از طریق مزایده احیا و ۲۰ معدن غیرفعال نیز در سال گذشته در راستای اجرای پروژه‌ی فعال‌سازی معادن راکد و زیرظرفیت به چرخه تولید بازگشتند.

مدیرکل صمت استان با بیان اینکه در حال حاضر هیچ معدن تعیین تکلیف نشده‌ای نداریم، اضافه کرد: در سال گذشته، ۲۲۲ معدن غیرفعال طی بررسی‌های قانونی تعیین تکلیف شدند در حالیکه این تعداد در مدت مشابه سال ۱۴۰۱، ۱۵ معدن بوده که این میزان در سال گذشته در مقایسه با سال ۱۴۰۱، ۹۲ برابر بیشتر و به عبارتی ۱۳۸۰ درصد افزایش دارد.

سرتیپی اظهار کرد: تغییر نگرش دولت در توسعه معادن از طریق سامانه‌های مربوطه از جمله کاداستر، منجر به افزایش شفافیت در حوزه معادن شده و با توجه به مزیت بالای استان در بخش معدن، سازمان‌های توسعه‌ای وزارت صمت از جمله سازمان توسعه و نوسازی معادن ایران (ایمیدرو) و شرکت‌های تابعه حضور فعال و موثری در این دوره در استان را داشته اند.

وی گفت: تغییر نگرش دولت در توسعه معادن از طریق سامانه­‌های مربوطه از جمله کاداستر، منجر به افزایش شفافیت در حوزه معادن شده و با توجه به مزیت بالای استان در بخش معدن، سازمان­های توسعه‌­ای وزارت صمت از جمله سازمان توسعه و نوسازی معادن ایران (ایمیدرو) و شرکت­های تابعه حضور فعال و موثری در این دوره در استان را داشته­‌اند.

مدیرکل صمت استان افزود: در سال گذشته با صدور ۵۶ فقره پروانه بهره‌برداری برای معادن جدید با ۱۲ درصد رشد نسبت به سال گذشته زمینه اشتغال مستقیم برای ۳۸۲ نفر با رشد ۲۲ درصدی نسبت به مدت زمان مشابه سال ۱۴۰۱ ایجاد شد که جهت بهره‌برداری از این معادن بیش از ۲ هزار و ۸۹ میلیارد ریال با ۲۰ درصد رشد نسبت به سال ۱۴۰۱ سرمایه‌گذاری انجام شده است.

سرتیپی خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۵۱۹ معدن دارای پروانه بهره برداری معتبر با ظرفیت اسمی ۱۸ میلیون تن در استان وجود دارد که برای بهره برداری از این معادن بیش از ۹ هزار میلیارد ریال سرمایه‌ گذاری انجام و زمینه اشتغال مستقیم برای ۵ هزار و ۱۰۱ نفر در این معادن فراهم شده است.
  
وی عنوان کرد: طی یک سال گذشته ۶ هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال حقوق دولتی از معادن استان اخذ و به خزانه دولت واریز شده است که نسبت به سال گذشته ۱۲۷ درصد رشد داشته و اضافه می‌شود که این میزان حقوق دولتی دریافتی ۹۷ درصد بیشتر از تکلیف قانونی برای معادن آذربایجان‌غربی بوده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • طراحی و راه اندازی سامانه مهارت افزایی هدفمند و نوآورانه به منظور شناسایی مهارت‌های بازار کار
  • درمان اختلالات مغزی با ایمپلنتی به اندازه یک نخود و بی‌نیاز از باتری 
  • درمان اختلالات مغزی با ایمپلنتی به اندازه یک نخود و بی نیاز از باتری 
  • توسعه مسائل علمی و اقتصادی در گرو توجه ویژه به مقوله ورزش است
  • برگزاری اجلاسیه نماز شهرستان بردسکن با حضور فعالان نماز
  • از ورزش پهلوانی به‌عنوان یک الگو حمایت می‌کنیم
  • احیاء ۵۴ معدن راکد در آذربایجان‌غربی در سال گذشته
  • محرومیت‌زدایی یک میلیاردی خادمان رضوی در آران و بیدگل
  • وقف در حوزه ترویج مطالعه توسعه فرهنگی را به دنبال دارد
  • تقویت بنیان‌های فرهنگی در شهرستان فرخ‌شهر