Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-03-19@06:30:04 GMT

مزایایی که به بازنشستگان نرسید!

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۱۷۹۴۸

مزایایی که به بازنشستگان نرسید!

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، بازنشستگان همان قشری که در آبادانی ایران نقش به سزایی داشته اند، سال های مختلف بنابر افزایش تورم و در راستای آن افزایش سن خود مطالباتی را نسبت به دستگاه های مسئول این امر داشته اند. این مطالبات تا جایی پیش می رود که درب های سازمان برنامه  و بودجه را در روزهای گذشته برای ورود به این نهاد باز می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازنشستگانی که طبق آمار‌ها تعدادشان به حدود ۴ تا ۵ میلیون بازنشسته لشکری و کشوری رسیده اند.   هرچند به نظر می رسد این تجمع تا حدودی هم به ضرر برنامه و بودجه ای ها نشد و گوش های آن ها برای شنیدن درد و دل های بازنشستگان بالاخره باز شد. ناگفته نماند که رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در مواردی که به تعیین حقوق بازنشستگان مشغول بود از نمایندگان این قشر برای حضور در جلسه دعوت می کرد.   ماجرای حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری، از نشست خبری رئیس سازمان پیرامون بودجه سال آتی آغاز می‌شود و او وعده همسان سازی حقوق بازنشستگان به علاوه افزایش ۲۵ درصدی را به آن‌ها می‌دهد. همین امر مطالبات را جدی‌تر کرده و پایشان را به سازمان برنامه و بودجه باز می‌کند.     در این میان، نوبخت برای پاسخ نهایی بین بازنشستگان می آید و وعده از بودجه تخصیص داده شده به بازنشستگان لشکری و کشوری جهت همسان سازی حقوق بعد از افزایش ذکر شده خبر می دهد.  حداقل حقوق ٢.٨ میلیون تعیین شد در راستای همین موضوع، حمید پوراصغری، معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی میزان سقف پرداخت بازنشستگان را هم در پاسخ به خبرنگار اقتصاد و انرژی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: با افزایش ٢۵ درصدی حقوق کارمندان و بازنشستگان، حداقل دریافتی از ٢.٨ میلیون به ٣.۵ میلیون در سال ١۴٠٠ افزایش می‌یابد. سقف معافیت مالیاتی از ٣ به ۴میلیون تومان افزایش پیدا کرد همچنین اعتبارات مربوط به ایثارگران با ٧٠ درصد رشد به ٣١ هزار میلیارد تومان رسیده است.    پای درد و دل یکی از همین بازنشستگان نشستیم، او به برخی هزینه ها اشاره می کند که خاص بوده و در دامنه خریدهای یک بازنشسته نمی دانستم.    صلاتی یکی از بازنشسته سازمان صمت تهران در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، بیان کرد: انواع بیماری هایی که بر اثر فرسودگی از کار و یا کهولت سن برای بسیاری از بازنشستگان به وجود آمده است از جمله این موارد بود. در حالی که معاونت های بهداشتی وزارت بهداشت از ارائه خدمات بیشتر و همچنین افزایش سقف بیمه های تکمیلی خبر می دهند.

 

وی افزود: من جزو بازنشستگانی هستم که در افزایش حقوق ها و همچنین برای دریافت یارانه ها هم این نابرابری ها را دیده ام. بازنشستگانی هستند که سرموعد افزایش حقوق آن ها برایشان مشهود است اما قشرهای پایین تری چون امثال ما برای مسئولان مهم نیستند.

  البته که عمده ترین مشکلات برای بازنشستگان تامین اجتماعی است و باید دید مسئولان این حوزه چه می گویند؛ عیدی بازنشستگان مشخص شد/ سهم همسان سازی بازنشستگان تامین اجتماعی چه شد؟ علی دهقان‌کیا رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی برای سال ۱۴۰۰، اظهار کرد: عیدی بازنشستگان به احتمال زیاد اواخر بهمن ماه پرداخت می‌شود و هفته آینده دولت مبلغ عیدی را مشخص می‌کند.

وی با اشاره به اینکه هر مبلغی که دولت به عنوان عیدی بازنشستگان کشوری و لشکری مشخص کند سازمان تامین اجتماعی هم همان مبلغ را پرداخت خواهد کرد، گفت: فعلا مشخص نشده که مبلغ عیدی چه قدر است، سال گذشته یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود و هنوز برای امسال را دولت چیزی اعلام نکرده است.

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی، درباره آخرین اخبار از اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی برای سال ۱۴۰۰، اظهار کرد: بند و تبصره ۲ لایحه بودجه ۱۴۰۰ مشخص شده بود که ۹۰ هزار میلیارد تومان بودجه برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان اختصاص پیدا کند.

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی شهر تهران  ادامه داد: در این بند مشخص نشده بود که سهم سازمان تأمین اجتماعی چقدر است، طی مذاکراتی که با کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی داشتیم این رقم به ۱۵۰ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرد و سهم سازمان تأمین اجتماعی ۹۰ هزار میلیارد تومان شد و از این رقم برای سال ۱۴۰۰ برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی استفاده می‌کنیم.

وی افزود: متناسب سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی با دریافت این رقم در سال ۱۴۰۰ نزدیک به حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری خواهد شد.

دهقان‌کیا با اشاره به دیداری که کانون عالی با رئیس سازمان برنامه و بودجه داشت گفت: قرار شد با ۹۰ هزار میلیارد تومانی که کمیسیون تلفیق به تصویب رسانده، موافقت شود و رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد رقمی را که مجلس برای بازنشستگان تأمین اجتماعی تعیین کرده بود پرداخت می‌کنیم.

طبق گفته های نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه، حالا باید منتظر ماند و دید چه فکری برای این قشر که همواره جزو اصلی ترین مجموعه برای پرداخت حقوق اما همواره کمترین امتیازات نسبت به کشورهای دیگه، دارند خواهند کرد؟

تشکل های بازنشستگی که عمده ترین آن ها مربوط به سازمان تامین اجتماعی است، بارها از اعمال همسان سازی بر آن ها توسط وزارت کار مطالباتی داشته اتد. آیا همسان سازی حقوق برای سال آتی هم دامنگیر بازنشستگان خواهد شد؟

بودجه ۱۴۰۰ چند روز آینده مهمان صحن علنی خواهد بود و به گفته بسیاری از مجلسی ها با چکش کاری به دست دولت خواهد رسید.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: متناسب سازی حقوق بازنشستگان رئیس سازمان برنامه و بودجه بازنشستگان تأمین اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان هزار میلیارد تومان عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی همسان سازی برای سال سال ۱۴۰۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۷۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل مشکل حقوق پایان سال معلمان با مجوز سران قوا

با توجه به مصوبات آخرین جلسه سران قوا، سازمان برنامه و بودجه کشور مجوز پیدا کرد تا بتواند برخی از محدودیت‌های بودجه‌ای در وزارتخانه‌های آموزش و پرورش؛ علوم، تحقیقات و فناوری؛ بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نیرو را تأمین و مدیریت نماید. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در آخرین جلسه شورای‌ عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا 4 مصوبه مورد موافقت قرار گرفته است. براین اساس به سازمان برنامه و بودجه کشور مجوز داده شد تا بتواند برخی از محدودیت‌های بودجه‌ای در وزارتخانه‌های آموزش و پرورش؛ علوم، تحقیقات و فناوری؛ بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نیرو را تأمین و مدیریت نماید.

همچنین در این جلسه سازمان برنامه و بودجه کشور اجازه یافت تأمین اعتبارات طرح‌های پیشران دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین را در بودجه سال آینده پیش‌بینی کند.

لازم به ذکر است، پیش از این رئیس سازمان برنامه و بودجه به درخواست‌های مداوم چند وزارتخانه برای تامین اعتبارات مورد نیاز آنها در پایان سال اشاره کرده بود. این موضوع مورد درخواست 6 دانشگاه برتر کشور نیز بود چرا که این دانشگاه‌ها به سبب افزایش شدید هزینه‌های خود پس از دوره کرونا دچار بدهی‌های سنگین شده بودند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خبر مهم وزیر درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان
  • در دولت قبل هیچکدام از پروژه‌های سخت‌افزاری احیای دریاچه ارومیه به نتیجه نرسید
  • تعرفه‌های پزشکی به جلسه دولت نرسید/ بدعهدی سازمان برنامه و بودجه
  • پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به ۲۵۹ هزار بازنشسته در سال ۱۴۰۲
  • واریز حقوق اسفند بازنشستگان لشگری
  • حل مشکل حقوق پایان سال معلمان با مجوز سران قوا
  • پولی‌سازی کسری بودجه و تورم بالا در ماه‌های پیش رو
  • فوری؛ بازنشستگان حساب خود را چک کنند+ جزییات واریزی جدید به حساب بازنشستگان
  • اطلاعیه مهم سازمان تامین اجتماعی خطاب به بازنشستگان و مستمری بگیران
  • اطلاعیه مهم سازمان تامین اجتماعی و بانک رفاه کارگران خطاب به بازنشستگان و مستمری بگیران