Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام سید علی فتح میر محمدی از سال ۹۲ تا کنون مدیریت دفتر امور اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده دارد او این روزها سودای فرماندار شدن را در سر می پروراند تا کارنامه آسیب های اجتماعی استان سدی مستحکم در مقابلش باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس برخی شنیده ها حکایت از فرماندار شدن معاون امور اجتماعی استاندار در یکی از شهرستان های مهم استان حکایت دارد به گونه ای که این انتصاب احتمالی حواشی زیادی را در استان و شهرستان به دنبال داشته و بیانیه و مطالب مختلفی در این خصوص در فضای مجازی و رسانه های محلی منتشر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بدون شک افرادی که مناصب مهمی را بدست می گیرند در حوزه های مختلف توانسته اند از فرصت ها استفاده و در خدمات رسانی به نظام جمهوری اسلامی ایران و مردم نمایش قدرتمندی از خود نشان دهند اما جای سوال است که حجت الاسلام و المسلمین میر محمدی چه کارنامه ای در معاونت اجتماعی داشته اند که خیز فرمانداری را برداشته اند.

گزارشی از وضعیت آسیب های اجتماعی در استان منتشر می شود که خواندن آن خالی از لطف نیست.

آسیب های اجتماعی از جمله مورادی است که همواره در استان های مختلف به ویژه استان های محروم باید مورد توجه جدی قرار بگیرد و در این راستا برنامه های مختلفی اجرایی شود.

یکی از مهمترین آسیب های اجتماعی در استان خودکشی است، مسعود قادی‌پاشا در نشستی با اشاره به مرگ ۵ هزار و ۱۴۳ نفر بر اثر خودکشی در سال گذشته، گفت: این رقم در مقایسه با سال ۹۷، به میزان ۰.۸ درصد رشد داشته است.

معاون پزشکی و آزمایشگاهی سازمان پزشکی قانونی کشور افزود: از این تعداد هزار و ۵۱۷ مورد از این خودکشی‌ها مربوط به زنان و بقیه (۳ هزار و ۶۲۶) مورد مربوط به مردان بود، از نظر جمعیت بیشترین آمار خودکشی مربوط به استان‌های کهگیلویه و بویر احمد، بود.

خودکشی های شهرستان کهگیلویه نیز که در سطح کشور قابل توجه بوده و واکنش هایی را به دنبال داشته است.

یکی دیگر از آسیب هایی که در هر جامعه ای وجود دارد حاشیه نشینی است به گونه ای که اندکی غفلت از این حاشیه نشین ها باعث افزایش قابل توجه آسیب های اجتماعی می شود، هم اکنون طبق آمارهای اعلامی شهر یاسوج از نظر حاشیه نشینی در صدر قرار دارد و بیشترین مشکلات حاشیه نشینی نیز در این شهر است.

وجود 100 هزار حاشیه نشین در این شهر آمار قابل توجهی است که با زبان بی زبانی به مسئولان کهگیلویه و بویراحمدی بارهاگفته است این حاشیه نشین ها اگر مورد توجه قرار نگیرند واقدامات و امکانات به آن ها نرسد به مهد مشکلات و آسیب های اجتماعی تبدیل می شود.

آمار دبیر شورای مواد مخدر استان که گفته است به صورت میانگین ماهانه ۶۰۰ نفر برای ترک اعتیاد به کمپ‌های نیمه اقامتی کهگیلویه و بویراحمد مراجعه می‌کنند، نشان از وضعیت نا مناسب اعتیاد دراستان است.

در استانی که یک درصد جمعیت استان را تشکیل می دهد22  کمپ ترک اعتیاد وجود دارد!

کهگیلویه و بویراحمد در سال‌های اخیر به یکی از مسیرهای حمل و توزیع مواد مخدر از جنوب و شرق به مناطق مرکزی و غرب کشور تبدیل شده است.

طبق آمارهای اعلامی در ثبت احوال استان طلاق روند افزایشی داشته است و ازدواج نیز در حال کاهش است.

استان کهگیلویه و بویراحمد در سال 98 جز 5 استان اول از نظر تعداد طلاق های ثبت شده بوده است، این روند نا میمیون همچنان ادامه ارد.

طلاق هایی که 50 درصد از ان ها در سه ساله اول ازدواج رخ داده است و این نشان از وضعیت نگران کننده در استان می دهد.

عملکرد مدیرکل امور اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد از سال 92 تا کنون در استان چنین بوده است، اکنون سوال اینجاست که برای انتصاب های صورت گرفته چه ملاک هایی مد نظر مسئولان است.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: کهگیلویه و بویراحمد آسیب های اجتماعی اجتماعی استان امور اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۷۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری زمین به بیش از یک هزار متقاضی طرح جوانی جمعیت در قم

زینب عبداللهی، مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری قم، عصر یکشنبه در ششمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان که در تالار امام جواد(ع) استانداری برگزار شد با اشاره به واگذاری زمین به بیش از یک هزار نفر از متقاضیان طرح جوانی جمعیت در بخش‌های مختلف استان گفت: در آیین نامه داخلی وزارت راه‌وشهرسازی نیز به ممنوعیت واگذاری زمین به ساکنان غیربومی اشاره شده‌است.

 وی در عین حال تصریح کرد: ما حتی برای واگذاری زمین به ساکنان بومی نیز مسئله داشته‌ایم.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • فعالیت ۳۲ هزار واحد صنفی در کهگیلویه وبویراحمد
  • قم روزانه ظرفیت اسکان ۶۰ هزار زائر را دارد
  • مردم توصیه‌های ستاد بحران کهگیلویه وبویراحمد را جدی بگیرند
  • رزمایش همدلی و احسان در کهگیلویه وبویراحمد
  • واگذاری زمین به بیش از یک هزار متقاضی طرح جوانی جمعیت در قم
  • شهرداری دهبکریِ بم افتتاح شد
  • ساماندهی ۱۷ محله حاشیه‌نشین کهگیلویه و بویراحمد در گرو همکاری دستگاه‌های اجرایی
  • ۳ انتصاب در استانداری خراسان شمالی
  • ۱۶ دستگاه تنفسی آتش نشانی به شهرداری‌های خراسان جنوبی اختصاص یافت
  • ایجاد شغل برای ۳ هزار و ۵۶۰ نفر مددجو زیرپوشش بهزیستی