Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در آئین برگزاری رویداد ملی "ایران هم کیش" بر اهمیت گستره عظیم فرهنگی، ادبیات، عرفان و شعر به عنوان یک تمامیت گسترده برای ایران تاکید کرد.
غلامحسین مظفری رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در آغاز آئین برگزاری رویداد ملی ضرورت اعمال حاکمیت ملی با عنوان "ایران هم‌کیش"ضمن گرامی داشت یاد و خاطره ایثارگرانی که برای پایداری و حفظ ایران اسلامی به جمع شهدا پیوستند بر ضرورت اعتلای ایران اسلامی اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


غلامحسین مظفری باتجلیل از ایده خوب برگزاری این رویداد و ضرورت استمرار همایش هایی با این رویکرد اظهار داشت: عشق به وطن مقوله ارزشمندی است که ریشه در ایمان و تعهد افراد دارد. ما نیز باید تمام تلاش خود را بکارگیریم تا ایران عزیز آن گونه که شایسته است مورد اهتمام قرارگرفته و در همه عرصه ها پیروز و سربلند باشد.
به گفته مظفری تمامیت ارضی کشور محدود به مرزهای جغرافیایی نیست بلکه حوزه ها و موضوعات مختلف باید مورد توجه باشد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: موضوعات مطرح شده در این رویداد مهم باید در قالب ویژه نامه و یا کتاب منتشر شود تا بتوانیم سهم خود را در این رویداد ملی ایفا کنیم.
وی توجه به مقوله های متنوع شعر، موسیقی ، حقوق ، فیلم و ادبیات را ازویژگی های مثبت همایش " ایران هم کیش" برشمردو گفت: در تنظیم برنامه ها به نواحی مختلف ایران عزیز و موسیقی شمال تا جنوب کشورپرداخته شدکه نشانه اهمیت همدلی و انسجام اقوام مختلف است.
مظفری افزود: امیدواریم جزیره کیش نیز بتواند همان گونه که در شان مردم ایران است در زمینه تقویت وفاق ملی و توسعه کشور گام های موثری بردارد.
سعید رضادوست دبیر علمی و اجرایی "ایران هم‌کیش" نیز جزیره کیش را بهترین گزینه برای میزبانی این رویداد مهم که با هدف بررسی چیستی و چگونگی اعمال حاکمیت ملی برگزارشده است برشمرد و گفت: امروز جزیره کیش مامنی ارزشمند برای هنردوستان و فرهنگ مداران کشور است و گنجینه ای از خرده فرهنگ های مختلف ایران پهناوراست که باید آن را قدر دانست.
رضا دوست با اشاره به تحقق روایتی ملموس از مفهوم وطن، هویت و حاکمیت ملی به عنوان دستاوردهای ارزشمند این رویداد،تصریح کرد: هویت ملی ما را چیزی جز همین خرده فرهنگ ها و روایت ها تشکیل نمی دهد.
وی با اشاره به این که امروز و در این رویداد خجسته از حقوق ادبیات، سینما و رسانه و موسیقی مدد گرفته شده است تا هویت و حاکمیت ملی را در تمام دقایق باز جوییم افزود: بی گمان گستره هویت و حاکمیت ملی بسی وسیع تر و فراتر از است و صاحب نامی همچون محسن محبی، حجت اله ایوبی، محمود فراستخواه، محمد بهبانی در عرصه تئوری و فلسفی در این رویداد ما را یاری دادند تا راه پیش رو را آسان تر سپری کنیم.
سعید رضا دوست از حضور اساتید و صاحبان قلمان همچون: محمد شمس لنگرودی، ابوتراب خسروی چهره هایشاخص عرصه شعر و داستان در همایش ایران هم کیش را موجب غنای این رویداد ملی برشمرد.
دبیر علمی اجرایی رویداد "ایران هم کیش" با اشاره به پخش ویدئو مستند هنرمند دانش مدار حمید ناصری مقدم که با روایتی ناب و کمتر شنیده شده با استعاره "بوموسی" افق دید ما را گسترش داد و سخنان مسئول هفته نامه کرگدن که در تبین مفهوم حاکمیت ملی ما را یاری رساندند اظهار داشت: هدف از برگزاری این رویداد؛ معرفی ایران با تمام ابعاد ملی، دینی، قومی و زبانی است که با تقویت همکاری های میان بخشی در سازمان منطقه آزاد کیش و به مدد اهتمام ویژه مدیرعامل فرهیخته این سازمان به مقوله فرهنگ محقق شد.
سخنران دیگر این رویداد سید علی میر فتاحی سردبیر هفته نامه کرگدن بود.
وی با تاکید بر ضرورت اتفاق نظردر خصوص وطن گفت : گرفتار نوعی سوء تفاهم زبانی وذهنی درباره مفهوم وطن هستیم و پیش فرض های ذهنی ما مانع از توافقی همگانی می‌شود. در این میان روایت حاکمیت از منافع ملی هم کمتر مورد پذیرش عموم قرارمی‌گیرد .
وی حضور پررنگ رسانه‌های فراگیر را در شکل‌گیری و سخت تر شدن وضعیت امروز موثر دانست و افزود: افراط بشر امروزی دراستفاده از انواع رسانه ها ، موبایل وماهواره سبب شده تا چشم‌ های ما بر واقعیت بسته شود.
میر فتاحی افزود: رسانه ها با مبالغه در نوستالژی از ما موجوداتی بی اعتنا به وطن امروز و گرفتار وطن تاریخی ساخته اند غافل از اینکه هرچه قدر به مفهوم تاریخی کشور بیشتر دل دهیم از ایران امروز بیشتر فاصله می گیریم.
پخش صحبت‌های ویدئویی دکتر محسن محبی،‌ حقوقدان و استاد دانشگاه و دکتر محمود دهقانی،‌ نویسنده،‌ مترجم و پژوهشگر در خصوص موضوع زوایای اعمال حاکمیت ملی ، پخش مستندی در خصوص حاکمیت ایران بر جزایر سه گانه ابوموسی و اجرای گروه‌های موسیقی شمال خراسان و گروه موسیقی کیش به سرپرستی محسن شریفیان از دیگر بخش‌های این همایش بود.
لازم به ذکر است در این مراسم معاونان و مدیران سازمان منطقه آزاد کیش و مدیران عامل شرکت های تابعه سازمان، هنرمندان، اساتید ارزشمند کشور حضور داشتند.
مراسم دومین روز همایش "ایران هم‌کیش" ضرورت اعمال حاکمیت ملی از ساعت 17تا20 امروز چهارشنبه 8 بهمن درسالن خلیج فارس مرکز همایشهای بین المللی کیش برپا خواهد بود.
منبع: روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سازمان منطقه آزاد کیش اعمال حاکمیت ملی ایران هم کیش رویداد ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۷۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناسا هم از نام «خلیج فارس» استفاده کرد+عکس

صفحه رسمی ناسا در اینستاگرام با انتشار تصویر ماهواره‌ای خلیج فارس از نام صحیح و تاریخی «Persian Gulf» استفاده کرد.

به گزارش ایسنا، به رغم تلاش‌های ناکام برخی کشورهای عربی در سال‌های اخیر برای تحریف نام خلیج فارس ناسا در صفحه رسمی خود در پایگاه اجتماعی اینستاگرام از واژه «Persian Gulf»  به عنوان نام درست این خلیج استفاده کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جهش عملکرد تخلیه و بارگیری کالا در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس
  • افتتاح بازار گل و گیاه شادمان و فاز دوم مرکز خرید و فروش پرندگان زینتی خلیج‌فارس/ ۴جایگاه سوخت کوچک مقیاس به بهره‌برداری می‌رسد
  • ناسا هم از نام «خلیج فارس» استفاده کرد+عکس
  • درج نام «خلیج فارس» در تصویر اکانت رسمی ناسا از زمین (عکس)
  • تعصب حسام نواب صفوی به خاک ایران و خلیج فارس (فیلم)
  • (عکس) تصویر اکانت رسمی ناسا با استفاده از نام «خلیج فارس»
  • ببینید | تعصب حسام نواب صفوی به خاک ایران و خلیج فارس
  • بهره‌برداری از انتقال آب خلیج فارس به رفسنجان در نوروز ۱۴۰۳
  • آغاز توزیع میوه شب عید در استان فارس
  • آغاز ثبت‌نام در دو رویداد بزرگ نقشه‌برداری کشور