Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید اوحدی در نشست با مدیران دانشگاه شاهد ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا به جایگاه بالای تعلیم و تربیت در آموزه‌های دینی ما اشاره کرد و گفت: از موضوعاتی که به‌صورت متمرکز و بیشترین تأکید در آیات و روایات بر آن شده است؛ موضوع ترویج علم و تربیت است. موضوع علم و تربیت از معدود موضوعاتی است که طبق آموزه‌های دینی هیچ محدودیت جغرافیایی، زمانی، شخصیتی و جنسیتی برای آن نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حدیث هم داریم که تنها ظرفی که هرچه از مظروف در آن بریزید گستره و عمق آن بیشتر می‌شود، ظرف علم و تعلیم و تربیت است.

معاون رئیس جمهور ضمن اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب به عنوان سند راهبردی توسعه چله دوم انقلاب، عنوان کرد: در هفت سرفصلی که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب مورد تاکید و توجه قرار داده‌اند، سرفصل اول برای دستیابی به تمدن نوین اسلامی، علم و پژوهش است و بعد به اخلاق و معرفت و … اشاره شده است یعنی اخلاق و معنویت هم به شکلی خروجی همین شناخت و علم است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران دانشگاه شاهد را به‌عنوان یک ظرفیت بسیار مهم در فضای مهم علمی مورد تاکید آموزه‌های دینی خواند و افزود: دانشگاه شاهد گلخانه‌ای است که بستر، راه و جهت آن مشخص است و ما را از مضرات علم بدون منفعت مصون می‌دارد؛ که خود این یک فرصت بسیار بزرگی است که در اختیار این دانشگاه قرار دارد.

اوحدی در ادامه گفت: دانشگاه شاهد هم همانند مدارس شاهد، به دلیل جوهره و قداست و رسالت سنگین تربیت فرزندان شاهد و ایثارگر که از رسالت اولیه آن است، هم به لحاظ علمی و هم به لحاظ اخلاقی جایگاه ویژه‌ای دارد چنان که بسیاری از خانواده‌ها با تفکرات متفاوت متقاضی ورود به این مدارس و دانشگاه‌ها هستند.

وی افزود: امروز مدارس و دانشگاه شاهد تبدیل به ارزش شده و جایگاهی یافته‌اند که از ارزش‌های مضاعفی نسبت به دیگر مجامع علمی برخوردار هستند. باید قدر آن را بدانیم و روی این موضوع و حفظ و ارتقای این جایگاه کار جدی در دانشگاه شاهد انجام شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران هشت دانشکده زیرمجموعه دانشگاه شاهد را ظرفیت بزرگی خواند و افزود: یکی از چالش‌های جدی در دانشگاه‌های فنی کشور، عدم تجلی و بروز دانش نظری و فنی در عمل است که این آفت علم است. دانشگاه شاهد باید این معضلات را آسیب‌شناسی کند و برای حل آن راهکار علمی ارائه کند.

معاون رئیس جمهور ضمن اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی، بیمارستانی، صنعتی، کشاورزی و… که در شاکله و خانواده بزرگ بنیاد شهید و امور ایثارگران تعریف شده، گفت: باید از ظرفیت‌هایی که در خانواده بزرگ بنیاد وجود دارد، استفاده کرد. بحث‌های عملی دانشجویان شاهد می‌تواند در زیرمجموعه بنیاد شهید و امور ایثارگران تعریف شده و نتایج بهتری برای جامعه بزرگ ایثارگری به همراه داشته باشد. در واقع دانشگاه شاهد می‌تواند مرجع علمی و پشتوانه فعالیت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران باشد.

کد خبر 5132300

منبع: مهر

کلیدواژه: گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری گام دوم انقلاب بنیاد شهید و امور ایثارگران دانشگاه شاهد سعید اوحدی شهرداری تهران شورای شهر تهران وزارت آموزش و پرورش شورای شهر شهر تهران اعتیاد وضعیت معابر پلیس راهور تهران ویروس کرونا شهرداری سازمان تامین اجتماعی امداد رسانی محسن هاشمی بنیاد شهید و امور ایثارگران دانشگاه شاهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۷۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۵ ایثارگر زنجانی به سفر معنوی حج تمتع اعزام می‌شوند

عباس برزگر با اشاره به آمار نهایی سهمیه بگیران بنیاد شهید و امور ایثارگران زنجان گفت: ۵۵ نفر از جامعه ایثارگری در کاروان‌های حج تمتع ۱۴۰۳ در قالب کاروان‌های مختلف اعلامی سازمان حج و زیارت ثبت نام کرده اند.

وی اظهار داشت: سهمیه اعزام به حج تمتع به والدین، همسر و فرزندان شهدا، کلیه جانبازان و آزادگان و همسران ایشان به ترتیب اولویت اعلامی از سوی مرکز تخصیص پیدا کرده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان ادامه داد: بهره‌مندی جامعه ایثارگری از برکات سفر حج و جلب رضایتمندی خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر از مهمترین اهداف اعزام آنها به حج تمتع است.

طبق برنامه ریزی انجام گرفته یک هزار و ۳۹۸ زائر در قالب سه پرواز طی روزهای هفتم، هشتم و نهم خرداد سال جاری از فرودگاه استان زنجان برای انجام حج تمتع به این سفر معنوی اعزام می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • رزمایش طرح سپاس با همکاری تیپ ۵۵ هوابرد برگزار شد
  • پیگیری مشکلات جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران
  • نیاز ۲۹۰ همتی برای حل مشکلات خانواده ایثارگران
  • اجرای ۱۰۰ درصدی مصوبات سفر رئیس‌جمهور در حوزه بنیاد شهید ایلام
  • نشست هم‌اندیشی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران با معتمدین معین ایثارگر
  • قوانین مصوب با اعتبارات بنیاد شهید همخوانی ندارد
  • اجرا شدن مصوبات سفر رئیس جمهور در ایلام در حوزه بنیاد شهید
  • ۵۵ ایثارگر زنجانی به سفر معنوی حج تمتع اعزام می‌شوند
  • حفظ ارزش‌های اسلامی را سرلوحه کار خود قرار دهیم
  • نشست هم‌اندیشی‌ تشکل‌های شاهد و ایثارگر برگزار شد