Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-25@07:34:22 GMT

چین از خلع سلاح هسته ای شبه جزیره کره حمایت کرد

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۱۸۰۰۶

به گزارش ایرنا، یونهاپ خبرگزاری رسمی کره جنوبی روز چهارشنبه نوشت: در جریان این مذاکرات، مون هم اظهار امیدواری کرده است سئول و پکن بتوانند با یکدیگر همکاری و اجلاس سه جانبه ای را به همراه ژاپن در همین راستا افتتاح کنند.

به گزارش کاخ ریاست جمهوری کره جنوبی، «شی» ضمن پاسخ مثبت به این درخواست اعلام کرده است چین همکاری خود را با سئول برای برگزاری این اجلاس در اولین زمان ممکن تقویت خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سئول قصد داشت سال گذشته میلادی اجلاس سالانه سه جانبه ای را به نوبت در هر سه کشور برگزار کند، اما به دلیل وضعیت همه گیری ویروس کرونا قادر به این اجلاس نشد.

دو رهبر همچنین توافق کردند که در زمینه کنترل ویروس کرونا با یکدیگر همکاری کنند. شی گفت که او از دیدگاه مون در مورد ایجاد یک نهاد مشارکتی در شمال شرقی آسیا در زمینه بهداشت عمومی حمایت می کند.

شی با بیان اینکه از برنامه کره جنوبی برای شروع واکسیناسیون ویروس کرونا در ماه آینده آگاه است ابراز امیدواری کرد برنامه واکسیناسیون سئول بتواند نقشی اساسی در مبارزه جهانی با بیماری همه گیر داشته باشد.

رییس جمهوری چین همچنین گفت که پکن و سئول می توانند در مورد توافق نامه جامع و مترقی برای مشارکت بین اقیانوس آرام (CPTPP)، یک توافق نامه تجارت آزاد ۱۱ جانبه در منطقه آسیا و اقیانوسیه، گفت و گو کنند.

شی همچنین ابراز امیدواری می کند به محض ایجاد شرایط، "سفری زودهنگام" به کره جنوبی داشته باشد.

یک مقام ارشد ریاست جمهوری کره جنوبی به خبرنگاران گفت که کاخ ریاست جمهوری این کشور همچنین در اسرع وقت پیگیر انجام گفت و گوی تلفنی بین مون و «جو بایدن» رییس جمهوری آمریکا خواهد بود.

مون و بایدن پیشتر پس از اینکه بایدن در انتخابات ریاست جمهوری در ماه نوامبر پیروز شد، تلفنی با یکدیگر صحبت کردند.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: ریاست جمهوری کره جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۸۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییس‌جمهور در کاخ ریاست‌جمهوری سریلانکا مورد استقبال قرار گرفت

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید ابراهیم رئیسی که صبح امروز با استقبال نخست وزیر، وارد کلمبو پایتخت سریلانکا شده بود، دقایقی قبل در کاخ ریاست جمهوری این کشور مورد استقبال رسمی «رانیل ویکرماسینگه» همتای خود قرار گرفت.

کد خبر 6087858

دیگر خبرها

  • آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم
  • سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو
  • روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد
  • رییس‌جمهور در کاخ ریاست‌جمهوری سریلانکا مورد استقبال قرار گرفت
  • اشتغال ۶۳۰۰ نیروی کار در شهرک‌های صنعتی قشم
  • تاکید کریمی‌قدوسی بر ادعایش: برای سوخت کلاهک هسته‌ای، جمهوری اسلامی «نصف روز» زمان لازم دارد!
  • چرا پوتین در جنگ اوکراین از سلاح هسته ای استفاده نمی کند؟
  • دکترین هسته ای ایران تغییر می کند؟
  • حمایت‌های بیشتر معاونت توسعه روستایی مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری از حوزه روستایی
  • (ویدیو) سخنگوی وزارت خارجه: سلاح هسته‌ای اساساً در دکترین نظامی ایران جایگاهی ندارد