Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان زیباسازی شهر تهران، پس از برگزاری جلسه داوری نهایی بخش اصلی دهمین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی تهران که بر اساس ماکت‌های ارسالی هنرمندان ایرانی و بخش بین‌الملل و دانشجوی برگزار شد ۲۱ هنرمند حاضر در این رویداد هنری مشخص شدند.

آثار دهمین سمپوزیوم مجسمه‌سازی تهران با داوری عباس اکبری، نرگس حریریان، شهریار رضایی، روح‌الله شمسی‌زاده و داوری آنلاین یوشین اوگاتا (Yushin Ogata) از کشور ژاپن با مدیریت هنری و اجرایی مجید حقیقی انتخاب شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بیانیه هیأت انتخاب این رویداد هنری آمده است: هیأت انتخاب دهمین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی تهران با استناد به انتخاب ۱۶ ماکت در مرحله اول از هنرمندان ایرانی؛ نسبت به انتخاب ۱۰ اثر برای اجرای اصلی بر اساس ماکت‌های رسیده اقدام کرد.

اجرای ماکت با متریال اصلی توسط هنرمندان و همچنین استفاده از قابلیت اضافه کردن ۱۰ درصد متریال آهن در طرح‌های پیشنهادی، آثار (ماکت‌های) این دوره را به جهت رفتار با ماده اصلی و همچنین کیفیت اجرا، قابل تعمق و تحسین کرده است. بر این اساس هیأت انتخاب با تحسین و احترام به ۱۶ هنرمند ایرانی منتخب مرحله اول، با رویکرد توجه به مؤلفه‌های ذکر شده در فراخوان، همچون توجه به سایت و مکان‌محور بودن آثار، قابلیت‌های ارتباط با محیط و مخاطب، چیدمان، گسترش در فضا، مکان ویژگی و قابلیت‌های منظر و ... هنرمندان ایرانی برگزیده بخش اصلی را معرفی کرد. در بخش بین‌الملل شورای انتخاب از بین ۲۲۴ اثر از تعداد ۱۲۴ هنرمند، سه اثر برای بخش اصلی انتخاب کرده است. در بخش دانشجویی نیز از میان ۵۶ اثر رسیده از تعداد ۲۸ هنرمند، تعداد ۸ اثر برای اجرا انتخاب شدند.

اسامی هنرمندان ایرانی بخش اصلی

حمید محمد حسین، میلاد نبی‌زاده، احسان طوسی، محمدجواد جعفری، بهمن چگنی، هامون نظیری، عنایت صحرایی، علی خطایی ایلخچی، مصطفی محسنی و سحر خلجی.

اسامی هنرمندان خارجی بخش اصلی

کمال توفان (Kemal Tufan) از ترکیه، واسیلیس واسیلی (Vasilis Vasili) از یونان و سیمون دِ لورنزو (Simon de Lorenzo) از ایتالیا.

اسامی هنرمندان منتخب بخش دانشجویی

کسری اصغرخوانی، مرتضی جعفری، رضا باجلان، محسن توکلی، اکبر صدری، جهانبخش امیربیگی، مرضیه طهماسبی و شیدا موسوی.

دهمین دوره سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی تهران یکم تا ۲۲ اسفندماه در محل «گذر فرهنگی تاراز» واقع در منطقه ۲۲ برگزار می‌شود و محل نصب مجسمه‌ها باغ سنگی دریاچه خلیج‌فارس خواهد بود.

کد خبر 5132283

منبع: مهر

کلیدواژه: سمپوزیوم مجسمه سازی مجسمه سازی تئاتر ایران سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر سی و نهمین جشنواره فیلم فجر موسیقی ایرانی فیلم کوتاه درگذشت چهره ها فیلم سینمایی برنامه تلویزیونی تئاتر شهر جشنواره فیلم کوتاه تهران انتصاب در صداوسیما سی و هفتمین جشنواره فیلم کوتاه تهران رادیو مجسمه سازی تهران هنرمندان ایرانی دهمین سمپوزیوم بخش اصلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۸۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حفاری زیر دریای عمان با ماشین حفاری دانش‌بنیان ایرانی

متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان موفق شدند، دستگاه حفاری زیر دریا را داخلی‌سازی کنند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، ماشین حفاری زیر دریا محصولی است که طراحی و بخش اعظمی از آن را یک شرکت دانش‌بنیان در قزوین انجام داده است. 

این دستگاه برای پروژه‌ای ساخته شده که برای نخستین بار در کشور اجرا می‌شود و قرار است که کار حفاری را در زیر دریای عمان انجام دهد.

این شرکت تجربه موفق به روش میکروتونلینگ در حفاری فاضلاب اهواز را در گذشته دارد و همین امر، متخصصان این شرکت را برای ساخت ماشینی بزرگتر و به مراتب پیچیده‌تر امیدوار کرد.

در محیط کاری این دستگاه بحث فشار آبی وجود دارد و تجهیزات خاصی در این پروژه استفاده می‌شود؛ براساس شرایط زمین، نوع کاتر تعیین می‌شود که چه نوع TBM و چه نوع کلّه حفاری، مناسب آن زمین است.

تولید آب از طرح‌های شیرین‌سازی آب دریا در استان بوشهر بیش از 3 برابر افزایش یافت + تصویر

حاصل تلاش چندین ماه کار مهندسی، ساخت ماشینی با قابلیت حفر تونل به قطر 2500 میلی‌متر است. سرِ حفار دستگاه یا "کاترهد" دستگاه با حرکت چرخشی که انجام می‌دهد سنگ‌ها و مصالحی که داخل و زیرزمین است را می‌کَنَد. همچنین از کلّه حفار تا قسمت‌های بیرونی دستگاه، از طریق کنترل کابین انجام می‌شود.

این محصول دانش‌بنیان امروز به سواحل دریای عمان در چابهار می‌رود تا توانمندی صنعت کشور در حفاری زیر دریا به اثبات برسد.

دو خط 850 متری وجود دارد و آبگیر محسوب می‌شود و یک خط نیز مربوط به پساب است.

آب شیرین‌کن‌هایی که در گذشته ساخته شده‌اند به صورت لوله‌گذاری داخل دریا بوده است و تنها چیزی که آن متمایز می‌کند میکروتونلینگ زیر دریا است.

هدف طرح، انتقال آب دریا برای شیرین‌سازی به درخواست پتروشیمی مکران است. استفاده از روش حفاری زیر دریا علاوه برتوجه به الزامات زیست محیطی، افزایش ظرفیت شیرین‌سازی آب و شکوفایی صنعت کشور را به همراه دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فیلمسازی در حوزه اقوام یک گام بزرگ است/ اهمیت خرده‌فرهنگ‌ها
  • برگزاری اختتامیه دهمین دوره هفته هنر انقلاب/ هدیه‌ای که تقدیم مردم غزه شد
  • اختتامیه دهمین دوره هفته هنر انقلاب برگزار شد
  • تجلیل از هنرمندان طراز هنر انقلاب/ مسعود نجابتی چهره هنر انقلاب در سال ۱۴۰۲ شد
  • حفاری زیر دریای عمان با ماشین حفاری دانش‌بنیان ایرانی
  • مدل دانشگاهی تمدن ایرانی الگوی ۲۰۰ دانشگاه در دنیا است
  • فرآیند انتخاب مشاور برای برقی‌سازی وسایل نقلیه کلید خورد
  • آغاز فرایند انتخاب مشاور برای مطالعات طرح‌جامع برقی‌سازی وسایل نقلیه
  • فرایند انتخاب مشاور برای مطالعات طرح‌ جامع برقی‌سازی وسایل نقلیه کلید خورد
  • نخستین بار در تکواندو ایران؛ قضاوت بانوی ایرانی در پارالمپیک ۲۰۲۴