Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر خارجه روسیه با اعلام اینکه همانطور که مسکو اصرار داشت، پیمان استارت-۳ بدون هیچ پیش شرطی برای ۵ سال دیگر تمدید خواهد شد، گفت: در صورت هر نوع اقدام مخرب آمریکا، روسیه می‌تواند از این توافقنامه خارج شود. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، "سرگئی ریابکوف" معاون وزیر امور خارجه روسیه یادآور شد که به توافق رسیدن مسکو و واشنگتن برای تمدید توافقنامه اقدامات برای ادامه کاهش و محدود سازی تسلیحات راهبردی تهاجمی (پیمان استارت-3)، همانطور که طرف روسی اصرار داشت، بدون هیچ پیش شرطی صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

ریابکوف امروز (چهارشنبه) در پاسخ به سئوال خبرنگار تاس در این باره، توضیح داد: «این توافقنامه، همانطور که ما اصرار داشتیم، بدون هیچ پیش شرطی و بدون هیچ شروط مضاعف یا "ضمیمه‌ای"، برای مدت 5 سال دیگر تمدید خواهد شد.»

این دیپلمات بلندپایه روس همچنین گفت که روز گذشته با "جان سالیوان" سفیر آمریکا در مسکو، یاداشت مربوط به تمدید توافق دو کشور برای تمدید پیمان استارت را مبادله کرده است.

ریابکوف یادآور شد که اتخاذ چنین تصمیمی، برای هر دو کشور مفید بوده و تنها راه درست موجود است. وی ادامه داد: «بدین ترتیب، ما اکنون زمان ذخیره قابل توجهی در اختیار داریم تا مذاکرات دوجانبه عمیقی در خصوص مجموعه‌ای از مسائل مربوط به ثبات راهبردی و تأمین امنیت کشورهایمان در آینده انجام دهیم. بدون تردید، بدون تمدید این توافقنامه برای 5 سال، دستیابی به چنین اهدافی بسیار دشوار بود. بنابراین ما از تصمیم دولت جو بایدن برای موافقت با پیشنهاد ما درباره تمدید بدون پیش شرط این توافقنامه استقبال می‌کنیم.»

معاون وزیر خارجه روسیه همچنین تأکید کرد که هر گونه اقدام مخرب ایالات متحده در زمینه کنترل تسلیحات با تلاش برای آسیب رساندن به امنیت ملی فدراسیون روسیه، می‌تواند منجر به خروج مسکو از پیمان استارت-3 شود.

وی گفت: «ما وضعیتی داریم که هر نوع اقدام احتمالی مخربی از سوی طرف آمریکایی در عرصه کنترل تسلیحات یا در معرض خطر قرار گرفتن امنیت ما که عواقب گسترده‌ای داشته باشد، می تواند منجر به خروج روسیه از این توافقنامه شود و این مسئله مطابق با تصمیمات گرفته شده، کاملاً قابل قبول است. البته ما یکبار دیگر تکرار می‌کنیم که خواستار چنین روند اوضاعی نیستیم و نمی‌خواهیم اکنون درباره سناریوهای احتمالی منفی صحبت کنیم.»

در همین رابطه، "ولادیمیر ارماکوف" مدیر بخش عدم گسترش و کنترل تسلیحات وزارت امور خارجه روسیه نیز تأکید کرد که توافق دو کشور برای تمدید این پیمان مهم راهبردی، گام درستی بود و این نتیجه، برخورد مسئولانه و درست بودن دیدگاه مسکو در زمینه ثبات راهبردی را ثابت کرده است.

پوتین وزارت خارجه را مأمور مذاکره با آمریکا برای تمدید پیمان استارت کردرایزنی مقامات بلندپایه امنیتی روسیه و آمریکا درباره تمدید پیمان استارتدیپلمات روس: تمدید پیمان استارت، راه را برای توافقات جدید هموار می‌کند

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ولادیمیر پوتین اخبار آمریکا اخبار روسیه ولادیمیر پوتین اخبار آمریکا اخبار روسیه تمدید پیمان استارت خارجه روسیه برای تمدید بدون هیچ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۸۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله تروریستی در بریانسک روسیه خنثی شد

سرویس امنیت فدرال روسیه یک حمله تروریستی در بریانسک (غرب روسیه و ۳۷۹ کیلومتری جنوب غرب مسکو) را خنثی کرد.

به گزارش تاس، در جریان این حادثه یکی از حامیان ملی گرایان اوکراینی بازداشت و مواد منفجره از وی کشف و ضبط شد.

به گفته مقامات امنیتی روسیه، این مرد قرار بود مواد منفجره را از یک انبار خارج کند و در یک مکان عمومی برای حمله تروریستی آماده کند.پلیس به اصالت این تروریست اشاره نکرده است.

پیشتر، حمله تروریستی و تیراندازی‌های مرگبار در سالن کنسرت کروکوس در حومه مسکو به کشته شدن ۱۴۰ نفر و زخمی شدن ده‌ها نفر دیگر منجر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • واکنش روسیه به مانور نظامی ناتو در نزدیکی مرز روسیه
  • مرور روند اجرای توافقنامه امنیتی ایران و عراق
  • چین اتهامات آمریکا درباره تبادلات پکن و مسکو را رد کرد
  • حمله تروریستی در بریانسک روسیه خنثی شد
  • سرمربی قرقیزستان: می‌خواهیم برابر ایران بدون استرس بازی کنیم
  • آمریکا و اوکراین مذاکره درباره توافق همکاری امنیتی را آغاز کردند
  • حماس: از خواسته‌های اصولی خود درباره آتش بس کوتاه نمی‌آییم
  • چرا جنگ آینده می‌تواند میان روسیه و چین باشد؟
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به چین با چاشنی هشدار و تهدید/ واشنگتن نگران رابطه تسلیحاتی پکن و مسکو است
  • ریابکوف: بریکس پلتفرم مالی ویژه راه‌اندازی می کند