Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-24@02:47:52 GMT

دیدار ظریف با همتای ارمنی‌اش

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۱۸۲۴۲

دیدار ظریف با همتای ارمنی‌اش


به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، گفت‌وگوهای محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و آیوازیان، وزیر خارجه ارمنستان در دو دور برگزار شد.

وزیر خارجه کشورمان پس از سفر به آذربایجان و روسیه صبح امروز وارد ایروان شد.

محمد جواد ظریف در هنگام ورود به ایروان پایتخت ارمنستان در جمع خبرنگاران در تشریح اهداف سفر خود به این کشور همسایه اظهار کرد : ارمنستان یک همسایه و دوست قدیمی برای ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در جریان سفر به روسیه و آذربایجان با مقامات این کشورها در ارتباط با همکاری های چندجانبه بین کشورهای منطقه صحبت و رایزنی کرده است، گفت : زمینه خوبی برای گسترش همکاری کشورهای منطقه با یکدیگر در حوزه‌های مختلف به خصوص اقتصادی فراهم شده است و این همکاری ها می تواند به ایجاد صلح و ثبات در منطقه کمک کند .

ظریف با بیان این که در جریان سفر به ایروان با همتای ارمنی خود و همچنین نخست وزیر ارمنستان دیدار می کند ، افزود: در این دیدارها در مورد روابط دوجانبه و همکاری چند جانبه منطقه‌ای گفت‌وگو خواهیم کرد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مهرداد میناوند علی انصاریان علی اصغر عنابستانی احمد جهان بزرگی مهدی جهانگیری محمد جواد ظریف ارمنستان آیوازیان مهرداد میناوند علی انصاریان علی اصغر عنابستانی احمد جهان بزرگی مهدی جهانگیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۸۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان: آماده همکاری با «او.آی.سی» در قضیه فلسطین هستیم

وزیر خارجه حکومت طالبان در دیدار با نماینده ویژه دبیرکل سازمان همکاری اسلامی بر آمادگی هیئت حاکمه افغانستان برای همکاری با این سازمان در قضیه فلسطین تأکید کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «طارق علی بخیت» نماینده ویژه دبیرکل سازمان همکاری اسلامی برای افغانستان و هیئت همراهش در ادامه دیدارهای خود در کابل با «امیرخان متقی» وزیر خارجه حکومت طالبان دیدار کرد.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط وزارت خارجه حکومت طالبان، در این نشست که مسئولین سازمان‌های حقوق بشر، امور زنان و امور اجتماعی سازمان همکاری اسلامی نیز در آن شرکت داشتند درباره  دستاوردهای حکومت کابل در بخش‌های مختلف و تصمیم‌های اتخاذ‌شده در دیدارهای قبلی و سایر موضوعات بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

اطلاعیه افزود: متقی در این دیدار درباره پایان جنگ در افغانستان، تأمین امنیت، از بین بردن داعش، نقش زنان در بخش‌ بهداشت و درمان، آمورش، تجارت و سایر بخش‌ها و توجه رئیس امارت اسلامی در رابطه با تأمین حقوق اساسی زنان، کمک‌های مداوم امارت اسلامی به بیوه زنان، ایتام و سایر نیازمندان توضیحاتی ارائه کرد.

گشایش دفتر سازمان همکاری اسلامی در افغانستانسازمان همکاری اسلامی: حق آموزش در افغانستان نباید از کسی گرفته شودترافیک نشست‌ها؛ افغانستان محور نشست‌‌های آتی سازمان همکاری اسلامی در کامرون و گامبیا

بخیت نیز با اظهار اینکه دیدار کنونی از کابل افغانستان بخشی از تعامل مثبت سازمان همکاری اسلامی با هئیت حاکمه است، بر تعامل مستقیم و تفاهم بین کابل و کشورهای عضو این سازمان تأکید کرد.

دکتر آمینه، رئیس امور خانواده و فرهنگی سازمان همکاری اسلامی نیز گفت این سازمان برای هرگونه کمک با توجه به اولویت‌های افغانستان آماده است.

دکتور أفنان، رئیس سازمان توانمند‌سازی همکاری اسلامی نیز اظهار داشت تصویری که آنها از افغانستان دیدن متفاوت است از آنچه که توسط رسانه‌های خارجی ارائه می‌شود.

در انتهای این دیدار وزیر خارجه حکومت طالبان نیز اظهار داشت هیئت حاکمه افغانستان آماده هر‌گونه همکاری با این سازمان در رابطه با همه قضایای جهان اسلام از جمله قضیه فلسطین است.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • استقبال از کتاب جدید ظریف/ وزیر خارجه سابق ایران: امیدوارم این کتاب گامی هر چند کوچک به سوی درک بهتر سیاست خارجی و بهبود جایگاه ایران در جهان باشد
  • دیدار دبیر شورای عالی امنیت ملی و همتای عراقی وی در سن‌پترزبورگ
  • چین:گشایش کریدور «واخان» با افغانستان را بررسی می‌کنیم
  • آغاز تعیین حدود مرز‌های ارمنستان با جمهوری آذربایجان 
  • فیلم| دیدار وزیر خارجه پاکستان با رئیسی در اسلام‌آباد
  • وزیر خارجه انگلیس در دوشنبه
  • فیلم/ دیدار وزیر خارجه پاکستان با رئیسی در اسلام‌آباد
  • استقبال سازمان همکاری اسلامی از توافق تعیین حدود مرز آذربایجان و ارمنستان
  • معترضان ارمنی جاده ارمنستان به گرجستان را بستند
  • طالبان: آماده همکاری با «او.آی.سی» در قضیه فلسطین هستیم