Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام گلشن آبادی گفت:بیش از ۸۰ درصد شبهات موجود، قبلاً توسط اساتید و فضلای حوزه و دانشگاه پاسخ‌ داده‌ شده و اکنون آن شبهات، مجدداً با ظاهر و عباراتی جدید مطرح می‌گردد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت الاسلام «نعمت ‌الله گلشن ‌آبادی» امروز(۸ بهمن) در جمع خبرنگاران با بیان اینکه واحد شبهه پژوهی و پاسخگویی مدرسه علمیه تخصصی قرآن و عترت در راستای تحقق اهداف تحولی این حوزه و تأکیدات آیت‌الله سید مصباح عاملی، مدیر حوزه علمیه خراسان در سال ۱۳۹۸ تأسیس گردید، گفت: به همت دانش‌پژوهان و دانش‌آموختگان رشته‌های تخصّصی این مدرسه علمیه، با رصد و شناسایی منابع اصلی تولید و توزیع شبهات در فضای مجازی، بیش از ۷۰ سایت، کانال و گروه مرجع شبه افکنی شناسایی شد و در حال حاضر نیز، بیش از ۱۵۰ پاسخ در دو عرصه «تفسیر و علوم قرآن» و «تاریخ و سیره اهل‌بیت ع » در بسترهای گوناگون مجازی، منتشر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر مدرسه علمیه تخصصی قرآن و عترت با بیان این مطلب که عمده منابع شناسایی‌شده توسط ضدانقلاب، بهاییت و وهابیت اداره و یا حمایت می‌شوند، افزود: این گروهک‌ها باهدف تضعیف ایمان و اراده ملی و دینی جوانان ایران اسلامی، به‌صورت روزانه و با اختیار داشتن شبکه‌ای متشکّل از صدها سایت و کانال شبهات گوناگون فکری، عقیدتی، سیاسی و اجتماعی را به فضای مجازی تزریق کرده که این مسئله، نهادها و سازمان‌های علمی و فرهنگی انقلابی را به پاسخگویی و روشنگری وا‌داشته است.

 

وی اضافه کرد: نکته قابل‌توجهی که اعضای واحد شبهه پژوهی و پاسخگویی این مدرسه تخصصی با آن مواجه شدند، تعداد بسیار زیاد شبهات پاسخ‌داده ‌شده توسط نهادهای دینی و انقلابی بود که متأسفانه آن پاسخ‌ها نمودی کمرنگ و حضوری غیرفعال در فضای مجازی داشته و به‌خوبی موردتوجه مبلّغان و جهادگران این عرصه قرار نگرفته است.

 

حجت الاسلام گلشن آبادی اظهارکرد: بیش از ۸۰ درصد شبهات موجود، قبلاً توسط اساتید و فضلای حوزه و دانشگاه پاسخ‌ داده‌ شده و اکنون آن شبهات، مجدداً با ظاهر و عباراتی جدید مطرح می‌گردد.

 

مدیر مدرسه علمیه تخصصی قرآن و عترت ادامه داد: واحد شبهه پژوهی و پاسخگویی این مدرسه تخصصی، در فاز اول فعالیت خود، به شناسایی شبهات پربازدید و مهم عرصه قرآن و عترت و نیز به پاسخ‌های داده‌شده توسط نهادهای انقلابی همچون مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه علمیه قم، اداره مشاوره و پاسخ نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، دفتر آیت‌الله مکارم شیرازی و مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی  پرداخته و با اقتباس از آن پاسخ‌ها و تلخیص، ویرایش و متناسب‌سازی با بستر ارائه، به نشر آن‌ها در فضای مجازی می‌پردازد.

 

وی گفت: در فاز دوم فعالیت‌ها، شبهاتی که تاکنون توسط هیچ نهادی پاسخ داده نشده است، توسط کارشناسان واحد شبهه پژوهی رصد گردیده و توسط دانش‌پژوهان ممتاز و توانمند رشته‌های تخصّصی مدرسه پاسخ‌داده‌شده و پس از تائید نهایی اساتید متخصّص، در قالب‌های مختلف منتشر می‌گردد.

 

حجت الاسلام گلشن آبادی یادآور شد: یکی دیگر از برنامه‌های این واحد، انعقاد تفاهم‌نامه با مراکز ملی پاسخگویی به سؤالات و شبهات است که در گام اول، مذاکرات لازم با اداره مشاوره و پاسخ نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها انجام گرفت و به‌زودی این توافق همکاری به امضا خواهد رسید

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: پاسخ گویی به شبهات حوزه علمیه حجت الاسلام مدرسه علمیه قرآن و عترت فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۸۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید در اخذ مالیات مراقب نارضایتی مردم بود

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در دیدار رئیس سازمان مالیاتی کشور گفت: بخشی از هزینه‌های کشور به ناگزیر باید از طریق مالیات تامین شود، اما باید در اخذ مالیات مراقب نارضایتی مردم بود.

آیت الله حسینی بوشهری گفت: باید مالیات مودیان به مردم را با شاخص‌های واحدی بررسی کرد تا موج نارضایتی‌ها کم شود.

وی نفت و منابع زیرزمینی را نعمت‌های خدادادی عنوان کرد و گفت: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که نسل‌های بعد هم از این ثروت بهره‌مند شوند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خام فروشی ثروت‌ها و منابع طبیعی را یکی از مشکلات جامعه عنوان کرد و گفت: باید از خام فروشی کالا‌ها پرهیز کنیم و با تبدیل این منابع به دیگر کالا‌ها ارزش افزوده ایجاد کنیم.

وی در ادامه به تلاش دشمنان برای ایجاد فاصله بین مردم و مسئولان اشاره کرد و افزود: ما با مشارکت مردم می‌توانیم شرکت‌های دانش بنیان را به بالاترین مرتبه آنها برسانیم و این موضوع تنها با همدلی مردم و مسئولان محقق می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • معرفی مسئول جدید بسیج اساتید دانشگاه پیام نور استان البرز
  • بهبود طعم و بوی آب همدان بر عهده آبفا و آب منطقه‌ای است
  • باید در اخذ مالیات مراقب نارضایتی مردم بود
  • درس اخلاق طلاب مدرسه علمیه زینب کبری (س) ارومیه
  • اساتید و نخبان نقش موثری در توسعه خوزستان دارند
  • شاداب سازی ۲۰ درصد مدارس چهارمحال و بختیاری
  • فراخوان بیست‌وششمین همایش کتاب سال حوزه اعلام شد
  • اعلام فراخوان بیست‌وششمین همایش کتاب سال حوزه
  • سفیر ایران در سوریه: ایران دارای قابلیت‌ها و توانایی‌های لازم برای پاسخگویی است
  • پاسخگویی به بیش از ۸۷ هزار تماس با سامانه تلفنی ۱۴۱ در چهارمحال و بختیاری