Web Analytics Made Easy - Statcounter

تکلیف کرسی های خالی مجلس یازدهم در ۶ حوزه انتخابیه خرداد ماه سال آینده و با برگزاری انتخابات میاندوره ای مشخص خواهد شد. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم،انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در تاریخ دوم اسفند سال گذشته برای تعیین نمایندگان 208 حوزه انتخابیه برگزار شد و پس از اعلام نتایج، انتخابات  11 حوزه انتخابیه به دور دوم کشیده شد و با برگزاری انتخابات این دوره در 21 شهریور ماه سال جاری 10 حوزه انتخابیه نیز نمایندگان خود را برای ورود به مجلس شورای اسلامی شناختند، اما بازهم 6 کرسی بهارستان برای تکمیل شدن همچنان خالی ماند که باید در روز جمعه 28 خردادماه سال 1400 در انتخابات میاندوه‌ای تکلیف  این حوزه‌های انتخابیه نیز مشخص شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

کدام حوزه‌های انتخابیه نمایندگانشان مشخص نشده است

 حوزه‌های انتخابیه تهران،آستانه اشرفیه

پیش از تشکیل مجلس یازدهم، فاطمه رهبر منتخب مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس و محمدعلی رمضانی، منتخب مردم آستانه اشرفیه به دلیل ابتلا به  بیماری کرونا و به دلیل داشتن بیماری‌ زمینه‌ای فوت کردند و با اعلام وزارت کشور مقرر شد تا انتخابات این دو حوزه در خرداد ماه سال آینده برگزار شود.

 حوزه انتخابیه تفرش، آشتیان و فراهان

پس از اعلام نتایج انتخابات، شورای نگهبان با توجه به اسنادی که در دست داشت صلاحیت سینا کمالخانی منتخب مردم و تفرش را به دلیل جعلی بودن مدرک وی که از یکی از موسسات غیر معتبر اخذ شده بود را رد کرد و انتخابات این حوزه نیز به خرداد ماه سال آینده موکول شد.

 حوزه انتخابیه گچساران

پس از ورود منتخبان به مجلس یازدهم و در جریان رسیدگی به اعتبارنامه ها که در اول هر دوره پارلمان انجام می شود، تعدادی از نمایندگان به اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون منتخب گچساران اعتراض کردند که با رای منفی کمیسیون تحقیق و نمایندگان در صحن علنی مجلس اعتبارنامه این منتخب تصویب نشد و وی مجبور به ترک مجلس شد و پرونده انتخابات این حوزه نیز به خرداد ماه سال آینده ارجاع شد.

حوزه انتخابیه بهار و کبودرآهنگ

با تشکیل مجلس و تایید اعتبارنامه ها، تعداد دیگری از نمایندگان به کرونا مبتلا شدند اما عیسی جعفری نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در برابر این بیماری شکست خورد و درگذشت و طبق اعلام وزارت کشور انتخابات این حوزه نیز همزمان با انتخابات ریاست جمهوری و شوراها در 28 خرداد ماه سال آینده برگزار می شود.

حوزه انتخابیه میانه

انتخابات میان دوره ای مجلس یازدهم در حوزه انتخابیه میانه قرار بود بیست و یکم شهریور ماه امسال همزمان با سراسر کشور برگزار شود که به دلیل ردصلاحیت یکی 2 نامزد راه یافته به دوره دوم، لغو شد و باید انتخابات این حوزه نیز در خرداد ماه سال آینده برگزار شود.

بنابراین مجلس یازدهم شورای اسلامی 28 خرداد ماه سال 1400 با برگزاری انتخابات میان دوره ای در حوزه انتخابیه "آستانه اشرفیه"، "تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس"،"تفرش"، "بهار و کبودرآهنگ"، "گچساران" و "میانه" تکمیل می شود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: یازدهمین دوره انتخابات مجلس یازدهمین دوره انتخابات مجلس انتخابات این حوزه نیز خرداد ماه سال آینده حوزه های انتخابیه حوزه انتخابیه مجلس یازدهم دوره ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۸۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند

آیت‌الله سیدمحمدرضا مدرسی‌یزدی عضو فقهای شورای نگهبان، رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات مجلس خبرگان رهبری و انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: براساس قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری، هیات مرکزی نظارت بر انتخابات، پس از صادر شدن اعتبارنامه دو سوم منتخبان این انتخابات، از منتخبان برای شرکت در مراسم افتتاحیه این مجلس دعوت می‌کند.

وی افزود: مراسم افتتاحیه در روز سه‌شنبه اول خرداد ۱۴۰۳ در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

‌آیت‌الله مدرسی‌یزدی همچنین عنوان کرد: دوره نمایندگی اعضای مجلس خبرگان رهبری هشت سال و تعداد نمایندگان این مجلس ۸۸ نفر است.

رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات این نکته را هم یادآور شد که قانون اساسی، تدوین قوانین مربوط به این مجلس را برعهده اعضای خبرگان رهبری گذاشته و شورای نگهبان نیز مسئول نظارت بر انتخابات این مجلس است.

وی ادامه داد: در مراسم افتتاحیه ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، پس از قرائت قرآن و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران، پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی قرائت خواهد شد.

آیت‌الله مدرسی‌یزدی افزود: سپس هیات رئیسه سنی تشکیل می‌شود که شامل رئیس، نائب رئیس و ۲ منشی است و پس از آن هیئت رئیسه دائم با انتخاب اعضا شکل می‌گیرد. هیات رئیسه دائم نیز شامل هفت نفر است که عبارتند از رئیس، ۲ نائب رئیس، ۲ منشی و ۲ کارپرداز.

انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند سال ۱۴۰۲ همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور برگزار شد.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی شورای نگهبان

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • برگزارنشدن الکترونیکی دور دوم انتخابات مجلس در ورامین
  • ششمین دوره مجلس خبرگان یکم خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند
  • دور دوم انتخابات مجلس در تبریز الکترونیکی برگزار می‌شود
  • انتخابات مجلس در ورامین تمام الکترونیک نخواهد بود
  • انتخابات ۲۱ اردیبهشت در حوزه انتخابیه ورامین تمام الکترونیک نیست
  • ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اول خرداد آغاز به‌ کار می‌کند
  • رأی‌گیری در حوزه انتخابیه کرمانشاه، به‌صورت الکترونیکی برگزار می‌شود
  • ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند
  • 21 اردیبهشت برگزاری دومین دور انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف
  • افتتاحیه دوره ششم مجلس خبرگان رهبری اول خرداد برگزار می‌شود