Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-19@21:11:46 GMT

شناسایی داوطلبان قلابی امتحانات مجازی

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۱۸۳۷۷

شناسایی داوطلبان قلابی امتحانات مجازی

باشگاه خبرنگاران: سرهنگ رامین پاشایی معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا درباره افرادی که در فضای مجازی اقدام به کلاهبرداری از دانشجویان و دانش آموزان می‌کنند، اظهار کرد: کارگروهی در پلیس فتا تشکیل شده تا با تقلب‌های امتحانات که در فضای مجازی رخ می‌دهد، برخورد کنیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از کلاهبرداری‌ها در فضای مجازی مربوط به فروش سوالات امتحانی بود، گفت: مشخص شد سوالاتی که در فضای مجازی برای فروش تبلیغ می‌شوند برای ادوار گذشته بوده و کاملا کلاهبرداری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا تصریح کرد: در حال حاضر در فضای مجازی شاهد تبلیغاتی هستیم که افرادی اعلام می‌کنند در ازای دریافت مبلغی (۴۰۰ یا ۵۰۰ هزار تومان) به جای دانشجو و یا دانش آموز در امتحان شرکت خواهند کرد و تعدادی از این افراد توسط پلیس فتا شناسایی و تحویل مراجع قضایی شدند.

سرهنگ پاشایی با اشاره به اینکه این اقدام مجرمانه بوده و پلیس فتا با چنین تبلیغاتی در فضای مجازی برخورد جدی خواهد کرد، گفت: در خصوص تقلب در امتحانات با وزارت علوم و وزارت آموزش و پرورش همکاری خوبی داریم.

منبع: فردا

کلیدواژه: کلاهبرداری امتحانات مجازی پلیس فتا فضای مجازی پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۸۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۲۰ نفر به دلیل فروش سوال های جعلی آزمون سراسری

رییس پلیس فتای کشور گفت: بر اساس رصدهایی که انجام گرفته است، حدود ۲۰ نفر به دلیل فروش سوال‌های جعلی آزمون سراسری ۱۴۰۳ در فضای مجازی بازداشت شدند.

به گزارش مهر، سردار وحید مجید رئیس پلیس فتا درباره تمهیدات در نظر گرفته شده در فضای مجازی در مورد کنکور سراسری اعلام کرد: از هفته اول نوروز طی ظرفیت سازی‌هایی که انجام گرفت اقداماتی را انجام دادیم.

وی افزود: طرح‌های عملیاتی توسط واحدهای پلیس فتا در سراسر کشور انجام و در حوزه‌های مختلف از جمله پلتفرم‌های خارجی مانند اینستاگرام، تلگرام و واتس آپ رصدهایی صورت گرفت.

رئیس پلیس فتای کشور خاطرنشان کرد: بر اساس رصدهایی که انجام شد حدود ۲۰ نفر به دلیل فروش سوال‌های جعلی آزمون سراسری ۱۴۰۳ در فضای مجازی بازداشت شدند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: آزمون سراسری دانشگاه‌های ترکیه برچیده می شود توصیه سازمان وظیفه عمومی به داوطلبان آزمون سراسری

دیگر خبرها

  • شناسایی و دستگیری عامل ایجاد مزاحمت و هتک حیثیت در فضای مجازی
  • دستگیری عامل ایجاد مزاحمت در بوکان
  • دستگیری ۲۰ نفر به دلیل فروش سوال های جعلی آزمون سراسری
  • فرزندی که حساب پدرش را خالی کرد
  • کلاهبرداری ۱۰۰ هزار «تتر» از داوطلبان کنکور/ متهمان دستگیر شدند
  • راننده پرخطر رنو کشنده به دام قانون افتاد
  • کلاهبرداری از داوطلبان کنکور با دریافت رمزارز و سکه طلا
  • شناسایی و برخورد باگردانندگان۵صفحه اینستاگرامی هنجارشکن غرب تهران
  • شناسائی و برخورد باگردانندگان۵صفحه اینستاگرامی هنجارشکن غرب تهران
  • پایان اخاذی‌های ۲ مأمور قلابی در پایتخت