Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، بنا برگزارش دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان آمار مبتلایان سرپایی به بیماری کووید 19 بر اساس تست آزمایشگاهی تا ظهر امروز 37 هزار و  335 مورد بوده است که ابتلای 78 مورد از آن‌ها طی 24 ساعت گذشته گزارش شده است که با این حساب مجموع مبتلایان به این بیماری در استان به 44 هزار و 105 نفر رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس همین گزارش از اسفندماه سال‌گذشته تاکنون ابتلای قطعی 6 هزار و  770 نفر در استان زنجان به کووید 19 بر اساس تست‌های آزمایشگاهی ثابت شده که 5 هزار و 591 نفر از آن‌ها بعد از بهبود از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

در حال حاضر 143 نفر در بیمارستان‌های استان زنجان به دلیل ابتلا به کووید 19 و یا مشکوک بودن بستری هستند که پنج مورد از این آمار جزو مبتلایان روز هستند.

همچنین طی مدت زمان شیوع ویروس کرونا یک هزار و  130 نفر جان خود را از دست داده‌اند که فوت دو نفر از این مجموع طی 24 ساعت گذشته ثبت شده است.

براساس همین گزارش آمار تجمیعی بیماران بستری شده در بیمارستان‌های استان زنجان شامل بیماران مبتلای قطعی به کووید 19 و همچنین مشکوک 19 هزار و 21 نفر اعلام شده است.

محدودیت‌ها نگران کننده است

استاندار زنجان در ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، به افزایش تردد خودروها در سطح شهر از ساعت ۲۱ تا چهار بامداد اشاره و اظهار کرد: طبق آمارها تردد شبانه خودروها با وجود محدودیت‌های کرونایی به حدود ۸۰۰ مورد رسیده، که این رقم بالا و نشان دهنده برگزاری دورهمی‌ها بوده و بسیار نگران کننده است.

فتح الله حقیقی افزود: بر این اساس به نیروی انتظامی تاکید شده است که تردد خودروها در ساعات مربوط به محدودیت‌های کرونایی جدی گرفته شود بطوریکه پس از تخلف، پیامک جریمه‌ها ارسال و افرادی که از قانون تمکین نمی‌کنند شناسایی شوند.

حقیقی با اشاره به برگزاری دورهمی‌های مختلف افزود: برگزاری هر نوع تجمع شیوع ویروس کرونا را افزایش می‌دهد و در این میان برگزاری دورهمی تخلف بوده است و افراد برگزار کننده آن در برابر سلامت دیگران مسؤول هستند و باید پاسخگو باشند.

وی با بیان اینکه شیوه نامه اجرای قرنطینه خانگی مشخص شده است، اظهار داشت: وظایف دستگاه‌های مربوطه در این خصوص مشخص شده و این دستورالعمل ابلاغ می‌شود و در صورت بروز مشکلی مرکز بهداشت استان پاسخ می‌دهد و نظارت‌ها مستمر خواهد بود.

استاندار زنجان در خصوص شیوه نامه برگزاری نماز جمعه استان نیز گفت: در این خصوص طبق پروتکل‌ها نمازگزاران غربالگری می‌شوند تا از ورود افراد مشکوک به کرونا جلوگیری شود و در این میان اولویت اصلی اقناع سازی و اطلاع رسانی مستمر است.

انتهای پیام/73004/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: استان زنجان دانشگاه علوم پزشکی ویروس کرونا بیماری سرپایی نقاهتگاه استاندار زنجان فتح الله حقیقی سلامت مردم استان زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۸۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام ۵۵ ایثارگر زنجانی به سفر معنوی حج

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس برزگر از ارائه آمار نهایی سهمیه بگیران بنیاد شهید و امور ایثارگران زنجان خبر داد و اظهار کرد: ۵۵ نفر از جامعه ایثارگری در کاروان‌های حج تمتع ۱۴۰۳ در قالب کاروان‌های مختلف اعلامی سازمان حج و زیارت ثبت نام کرده اند.

وی تصریح کرد: سهمیه اعزام به حج تمتع به والدین، همسر و فرزندان شهدا، کلیه جانبازان و آزادگان و همسران ایشان به ترتیب اولویت اعلامی از سوی مرکز تخصیص پیدا کرده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان ادامه داد: بهره‌مندی جامعه ایثارگری از برکات سفر حج و جلب رضایتمندی خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر از مهمترین اهداف اعزام آنها به حج تمتع است.

کد خبر 6086171

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات حقوقی به بیش از ۱۰۰۰ مددجوی زنجانی
  • ارائه خدمات حقوقی به ۱۰۱۶ مددجوی زنجانی‌
  • ارائه خدمات حقوقی به بیش از هزار مددجوی زنجانی
  • دیدار مسئولان استان زنجان با مادر شهید سیدرضی+تصاویر
  • حضور تولیدکنندگان زنجانی در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • اعزام ۵۵ ایثارگر زنجانی به سفر معنوی حج تمتع
  • اعزام ۵۵ ایثارگر زنجانی به سفر معنوی حج
  • ۵۵ ایثارگر زنجانی به سفر معنوی حج تمتع اعزام می‌شوند
  • مشکلات بازاریان زنجانی به رئیس دادگستری چه بود؟
  • ۹۸۱ مادر باردار زنجانی از سقط جنین منصرف شدند