Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-28@11:13:07 GMT

۷۸ هزار اصفهانی در طرح مسکن ملی ثبت نام کردند

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۱۸۶۶۸

۷۸ هزار اصفهانی در طرح مسکن ملی ثبت نام کردند

گروه استان‌ها- مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان این که سهم اصفهان از مسکن ملی ۱۸ درصد بوده گفت: ۷۸ هزار نفر در طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کردند که ۱۴ هزار نفر از متقاضیان حائز شرایط بودند. - اخبار استانها -

علیرضا قاری‌قرآن در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اصفهان، با اشاره به طرح اقدام ملی مسکن در اصفهان اظهار داشت: طرح بزرگ و ملی تولید مسکن با هدف ساخت 400 هزار واحد مسکونی در کل کشور اجرا می‌شود که سهم استان اصفهان حدود 18 درصد و شامل ساخت 70 هزار و 780 واحد تعیین شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از این میزان مسکن 41 هزار و 500 واحد در سه شهر جدید بهارستان، فولادشهر و مجلسی و 29 هزار و 280 واحد در دیگر شهرهای استان احداث می‌شود که در قالب 7 سر فصل ابلاغی از طرف وزارت راه و شهرسازی است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه تاکنون ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن در 3 مرحله انجام پذیرفته است گفت: متقاضیان در این مراحل با دارا بودن شرایط لازم موفق به ثبت‌نام شدند.

وی با اشاره به مرحله نخست ثبت‌نام طرح مسکن ملی که در آذرماه 1398 در استان اصفهان انجام شد، بیان کرد: مرحله نخست ثبت‌نام با تعداد 25 هزار و 165 واحد در 59 شهر استان آغاز شد که متقاضیان توانستند 7 هزار و 165 واحد در شهرهای بیشتر و کمتر از 25 هزار  نفر ثبت‌نام کنند و 18 هزار واحد دیگر در سه شهر جدید مجلسی ، فولاد شهر و بهارستان ثبت‌نام شد.

میانگین قیمت هر مترمربع مسکن ملی در فارس 3 تا 3.5 میلیون تومان است1.8 میلیون متقاضی مسکن ملی خط خوردند/علت: عدم احراز شرایطزمین موردنیاز متقاضیان مرحله دوم طرح مسکن ملی در استان اردبیل تأمین شود

قاری قرآن با اشاره به سازوکار جدید در مرحله دوم ثبت نام تصریح کرد: دومین مرحله از طرح اقدام ملی مسکن استان اصفهان که در اواسط اسفندماه 1398 با مکانیزم جدیدی همراه بود به گونه‌ای که علاوه بر ثبت‌نام در شهرهای جدید و شهرهای دارای ظرفیت، برای شهرهای کاشان، قمصر، جوشقان، نایین، انارک دوباره ظرفیت ایجاد شد.

وی ادامه داد: در این مرحله از طرح در شهرهای استان تعداد 33 هزار و 682  نفر در سایت مورد نظر تقاضای خود را ثبت کردند و پس از آن در 23 اسفندماه سال گذشته متقاضیان می‌توانستند در سه شهر جدید بهارستان، مجلسی و فولاد شهر نیز اقدام به ثبت‌نام کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره  به تعداد ثبت‌نام‌های سال گذشته در طرح اقدام ملی مسکن گفت: در مجموع بیش از 78 هزار نفر در استان اصفهان متقاضی استفاده از مزایای این طرح بودند. از این میزان تاکنون بیش از 14 هزار نفر حائز شرایط بوده و درخواست بالغ بر 12 هزار متقاضی در سطح استان اصفهان تایید نهایی شده است.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های لازم برای اضافه شدن زمین به 16 شهر دیگر استان گفت: این زمین‌ها با برنامه‌ریزی‌های لازم از طریق تغییر کاربری و با الحاق به محدوده وارد طرح شدند و از دی‌ماه سال جاری متقاضیان در این شهر‌ها اقدام به ثبت نام کردند.

انتهای پیام/163/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طرح اقدام ملی مسکن راه و شهرسازی استان اصفهان مسکن ملی هزار نفر ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۸۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وام خرید مسکن نخبگان به ۲ میلیارد تومان افزایش یافت

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش بنیاد ملی نخبگان، فرشاد سلیمانی معاون توسعه و مدیریت منابع بنیاد ملی نخبگان ضمن تبریک ایام و فرا رسیدن سال نو، گفت: مقام معظم رهبری همواره بر حمایت از نخبگان تاکید دارند و معتقدند اگر دو چیز مهیا باشد نرخ مهاجرت به شدت پایین خواهد آمد که نخست درگیر شدن و اشتغال نخبه در مسائل کشور و دوم امکان ادامه تحقیقات است. یعنی نخبه بتواند در فضای مناسب و امنیت خاطر استعداد خود را شکوفا کند. از این رو بنیاد ملی نخبگان نیز در سالی که گذشت بخش عمده فعالیت خود را بر محور فراهم‌سازی بستر مناسب برای افزایش اثرگذاری نخبگان قرار داد که ایجاد شرایط درخور در حوزه معیشت و اشتغال نیز از جمله مهمترین رویکرد‌ها بود.

وی در ادامه با اشاره به بالارفتن هزینه‌های زندگی به ویژه در حوزه مسکن، از افزایش وام خرید و ودیعه مسکن نخبگان خبر داد و گفت: خوشبختانه پس از پیگیری‌های بسیاری که از سوی بنیاد ملی نخبگان صورت گرفت و برگزاری جلسات متعدد با سازمان‌ها و نهاد‌های مرتبط، تائیدات و مجوز‌های لازم برای افزایش وام خرید و ودیعه مسکن نخبگان اخذ شد که بر این اساس وام خرید به ۲ میلیارد تومان و وام ودیعه مسکن به پانصد میلیون تومان افزایش یافت.

سلیمانی ادامه داد: بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار بانک مرکزی، نرخ سود تسهیلات ساخت/خرید و ودیعه اجاره مسکن ۲۳ درصد با بازپرداخت تا حداکثر ۲۰ سال برای تسهیلات ساخت/ خرید مسکن، و بازپرداخت تا حداکثر ۵ سال برای تسهیلات ودیعه مسکن در نظر گرفته شده و محاسبه مبلغ اقساط ماهانه، بر عهده بانک‌های عامل است که متقاضی می‌تواند با مراجعه به مدیریت امور شعب بانک‌های عامل، از میزان اقساط اطلاع حاصل کنند.

به گفته معاون توسعه بنیاد ملی نخبگان، برگزیدگان شیوه نامه شناسایی و توسعه فعالیت‌های استادیاران جوان (طرح زنده یاد کاظمی آشتیانی)، برگزیدگان شیوه نامه تسهیلات جذب دانش آموختگان برتر دانشگاهی در موسسه‌های علمی (طرح شهید شهریاری)، برگزیدگان سطح ۱ و ۲ شیوه نامه شناسایی و پشتیبانی از اختراع‌های برگزیده (طرح شهید فخری‌زاده) و برگزیدگان شیوه نامه بهره‌مندی دانش آموختگان برتر دانشگاهی از تسهیلات دوره پسادکتری (طرح شهید چمران) مشمولان استفاده این تسهیلات هستند.

معاون توسعه بنیاد ملی نخبگان با اشاره به اینکه متخصصان ایرانی دانش‌آموخته خارج از کشور نیز می‌توانند برای درخواست بهره‌مندی از این تسهیلات، از طریق ارتباط با مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری اقدام کنند، گفت: هر متقاضی صرفاً مجاز به استفاده از یکی از تسهیلات ساخت/خرید و یا ودیعه اجاره مسکن است و در صورت استفاده از یکی از این دو، امکان معرفی برای تسهیلات مسکن دیگر وجود ندارد.

سلیمانی در پایان گفت: افراد حائز شرایط می‌توانند برای بهره‌مندی از این تسهیلات درخواست خود را از طریق سامانه سینا به نشانی https://sina.bmn.ir/ ارسال کنند. همچنین ضروری است، متقاضیان استفاده از هر یک از تسهیلات مسکن، پیش از ارائه درخواست، بررسی‌های لازم را انجام دهند و ضمن اطلاع کافی از شرایط و جزئیات وام، برای دریافت تسهیلات اقدام کنند.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • خبر خوش برای نخبگان؛ وام خرید مسکن افزایش یافت
  • پیگیری مشکلات شهروندان اصفهانی در برنامه صفحه شما
  • قایقرانی اصفهانی‌ها دور سی و سه پل با آهنگ معین
  • وام خرید مسکن نخبگان به ۲ میلیارد تومان افزایش یافت
  • معرفی دیوان جمال الدین عبدالرزاق اصفهانی در «کیمیای کلمات»
  • اجتماع بزرگ روزه اولی‌های اصفهانی
  • تجمع بانوان اصفهانی برای دفاع از مقاومت مردم فلسطین
  • سفره کرم به وسعت ایران زمین / اصفهانی‌ها «روزه اولی» و تهرانی‌ها «سلام فرمانده» را خواندند
  • پیگیری مراحل اجرایی طرح مسکن ملی در میز تخصصی مسکن + فیلم
  • حکایت عارف و نماز شاگرد به روایت محمد اصفهانی (فیلم)