Web Analytics Made Easy - Statcounter

با راه‌اندازی مرکز نوآوری ایران در کنیا، پایگاه دائمی ایران در خارج از کشور برای تسهیل صادرات محصولات و خدمات دانش بنیان و خلاق ایرانی به بازار شرق آفریقا فعال شد.

مرکز نوآوری ایران در کنیا با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، جوزف مارچرو وزیر آی سی تی کنیا و ریچارد اینگاتی رییس اتاق بازرگانی این کشور گشایش یافت و قرار است این مرکز به عنوان پایگاه دائمی ایران در خارج از کشور برای تسهیل صادرات محصولات و خدمات دانش‌بنیان و خلاق ایرانی به بازار شرق آفریقا فعالیت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مرکز در ساختمان قدیمی و بازسازی شده سفارت ایران در کشور کنیا و شهر نایروبی قرار دارد.

سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در این مراسم با اشاره به شیوع ویروس کرونا گفت: در این شرایط، باید تجربیات، تخصص و راه‌حل‌های فناورانه خود را برای شکل‌گیری اقدامات مؤثر جمعی به اشتراک بگذاریم و برای غلبه بر این بحران لازم است بیشترین تلاش‌ها برای دستیابی به فناوری‌های جدید انجام شود.

ستاری درباره اقدامات ایران برای مقابله با کرونا نیز گفت: از ابتدای شیوع کووید-۱۹، حمایت‌های دولت جمهوری اسلامی ایران باعث شده تا شرکت‌های دانش ‌بنیان، تجهیزات و داروهای مربوط به تشخیص و درمان کووید ۱۹ را در سطح استانداردهای بین‌المللی طراحی و تولید کنند و نه تنها وابستگی کشور به واردات این محصولات قطع شود، بلکه به سایر کشورها نیز صادرات داشته باشیم. جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری پیشرو در علم، فناوری و نوآوری در جهان اسلام، موفقیت‌های بسیاری در مبارزه با کووید-۱۹ داشته است.

وی درباره موفقیت های ایران در حوزه مبازره با بیماری کرونا، خاطر نشان کرد: ایران دستاوردهای فناورانه‌ای در حوزه واکسن کووید-۱۹، به دست آورده است. این اقدامات توسط سه گروه از ماه‌ها قبل شروع شد و مراحل بالینی خود را پشت سر گذاشته است. به زودی اخبار امیدوارکننده‌ای از دست‌یابی دانشمندان ایرانی به واکسن کرونا منتشر می‌شود.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری ادامه داد: البته تلاش دانشمندان ایرانی در حوزه بیماری کرونا تنها به تولید واکسن بسنده نشده است و در زمینه داروهای مؤثر برای کنترل و درمان ویروس کووید-۱۹، نیز مطالعات بالینی زیادی در بخش مراقبت‌های بهداشتی پزشکی ایران انجام شده و کشف روش‌های درمانی مؤثر در کنترل و درمان ویروس کووید-۱۹ نتیجه این تلاش‌ها است.

وی تولید کیت‌های تشخیصی و استخراجی کووید-۱۹، دستگاه‌های تهویه بیمارستانی، اکسیژن‌سازهای خانگی‌ و بیمارستانی، مانیتورهای علائم حیاتی‌، پالس اکسی‌مترهای نبضی، دماسنج‌های دیجیتال غیرتماسی، دستگاه‌های سی تی اسکن، انواع ماسک، دستکش و ضد عفونی کننده‌های الکلی و غیر الکلی را از دستاوردهای محققان کشور در حوزه مقابله و درمان بیماری کووید-۱۹ دانست و ادامه داد: همه این پیشرفت‌ها در شرایطی اتفاق افتاده است که کشور من با وجود اینکه نسبت به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) حسن نیت نشان داد، شدیدترین تحریم‌های ظالمانه را توسط ایالات متحده آمریکا تحمل می‌کند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری تاکید کرد: کشور من آمادگی دارد تا با هدف تقویت برنامه توسعه بلند مدت کنیا (چشم انداز بیست و سی) در برنامه توسعه چهار حوزه بزرگ دارای اولویت‌ یعنی تولید، مراقبت‌های بهداشتی همگانی، مسکن ارزان قیمت و امنیت غذایی، به طور مؤثری در همکاری‌های علمی و فناوری دو جانبه مشارکت کند.

رییس بنیاد ملی نخبگان در ادامه بیان کرد: همچنین جایگاه ایران در شاخص جهانی نوآوری نیز طی پنج سال گذشته پنجاه و پنج رتبه ارتقاء یافته است و در توسعه فناوری‌های پیشرفته مانند فناوری نانو، فناوری زیستی، انرژی‌های تجدیدپذیر، علوم شناختی، سلول‌های بنیادی و فناوری اطلاعات و ارتباطات رشد فزاینده‌ای داشته‌ایم. همچنین، در نتیجه اجرای سیاست‌های توسعه اقتصاد دانش بنیان و به‌واسطه فعالیت ۵ هزار و ۶۰۰ شرکت دانش بنیان و بیش از یک هزار و چهل شرکت خلاق و نوآور در کشور، اندازه اقتصاد دانش بنیان به بیش از یازده میلیارد دلار رسیده است.

بر اساس اعلام معاونت علمی ریاست‌جمهوری، ستاری ادامه داد: همکاری جهانی مؤثر بسیار حائز اهمیت است؛ زیرا ما در حوزه فناوری و نوآوری سرمایه‌گذاری کردیم تا رشد پایدار و رقابتی را حفظ کنیم. به این منظور، جمهوری اسلامی ایران، با تکیه بر توانایی‌های خود، در تلاش است تا روابط و همکاری‌های سازنده و پویای خود را در سطح جهانی توسعه دهد. همکاری با کنیا در زمره اولویت‌های همکاری دو جانبه ایران قرار دارد.
(ایسنا)

برچسب ها: صادرات ، دانش بنیان ، معاون علمی رئیس جمهور لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000MBz

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: صادرات دانش بنیان معاون علمی رئیس جمهور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری دانش بنیان کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۸۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تعاملات ایران و کره‌جنوبی در حوزه ارتباطات

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات معاونت علمی ریاست‌جمهوری در دیدار با مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان کره‌ای بر افزایش تعامل و ظرفیت‌های فناورانه بین دو کشور تأکید کرد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در دیدار «سید محمد کرباسی»، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات با مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان کره ای فعال در حوزه تجهیزات رادیویی که در سفارت ایران در سئول انجام شد بر همکاری های هر چه بیشتر در زمینه‌های دانشگاهی، صنعتی و توسعه فناوری‌های نوظهور تأکید شد.

وی در این دیدار آمادگی ستاد را برای افزایش سطح همکاری‌ها در حوزه‌های اولویت‌دار از جمله تجهیزات رادیویی با کشور کره و بهره‌مندی از توانمندی‌های این شرکت دانش‌بنیان برای مشارکت دو کشور در بخش‌های فناوری و پروژه‌های اقتصادی دانش‌بنیان و همچنین تعریف برنامه‌های مشترک اعلام کرد.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات در ادامه این دیدار ضمن اشاره به توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در زیست‌بوم فناوری در حوزه‌های مختلف از جمله اتصال‌پذیری، اینترنت‌ اشیاء، هوشمندسازی، امنیت سایبری، ارتباطات بی‌سیم، تجهیزات رادیویی و مخابرات افزود: این ستاد با حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری برنامه ویژه‌ای برای حضور این شرکت‌ها در سطح بین‌الملل و شرکت در رویدادها و نمایشگاه‌های معتبر بین‌المللی در دستور کار خود دارد.

در ادامه این دیدار، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان تجهیزات رادیویی کره جنوبی که یکی از معتبرترین شرکت های دنیا در این حوزه است ضمن ابراز خرسندی از این دیدار به روابط دوستانه ایران و کره اشاره و بر گسترش همکاری‌های دوجانبه تاکید کرد.

وی افزود: هر دو کشور در این حوزه پیشرفت‌های بین‌المللی چشمگیری داشته‌اند که می‌توانند با تبادل تجربیات، سایر کشورها نیز از این فناوری‌ها بهره‌مند شوند.

در پایان این دیدار دو طرف ابراز امیدواری کردند با توافقات فی‌مابین و همچنین بازدیدهای مرتبط در اکوسیستم تلکام کره‌جنوبی که توسط کشور کره‌ انجام خواهد شد، در گام‌های بعدی همکاری‌های مشترک دوجانبه‌ای صورت گیرد.

این دیدار دو طرفه در جریان سفر کرباسی، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات به کره‌جنوبی - به منظور شرکت در کنفرانس ICASSP - و با هدف توسعه روابط دو کشور در حوزه فناوری و تقویت روابط بین‌الملل و همچنین تبادل دانش کسب شده در حوزه تجهیزات رادیویی و فناوری‌های روز صورت گرفت.

ICASSP از بزرگ‌ترین و جامع‌ترین کنفرانس‌های فنی جهان است که بر پردازش سیگنال و کاربردهای آن متمرکز است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اجرای بهینه‌تر قانون جهش تولید دانش‌بنیان در دستور کارمعاونت علمی
  • بانوان فعال و دانشجویان دختر وارد فضای اشتغال دانش‌بنیان می‌شوند
  • اعطای ۷ هزار میلیارد تومان تسهیلات از محل اعتبار مالیاتی
  • دسترسی آسان دانش‌بنیان‌ها به تسهیلات حمایتی با ایجاد پلتفرم جامع خدمات
  • تسهیل دسترسی دانش‌بنیان‌ها به تسهیلات حمایتی با ایجاد پلتفرم جامع خدمات
  • پلتفرم جامع خدمات برای دانش‌بنیان‌ها به‌زودی ایجاد می‌شود
  • ایجاد پلتفرم جامع خدمات برای دسترسی بهتر دانش بنیان‌ها به تسهیلات
  • ایجاد سکوی جامع خدمات حمایتی برای دانش‌بنیان‌ها
  • دهقانی: مرکز ملی آفرینش فناوری‌های کوآنتومی راه‌اندازی می‌شود
  • افزایش تعاملات ایران و کره‌جنوبی در حوزه ارتباطات