Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

خبرگزاری اسپوتنیک این خبر را به نقل از روزنامه سوئدی «دانگنز نی هتر/ Dagens Nyheter» منتشر کرد و افزود: در حالی که هر شیشه (ویال) واکسن کرونا ابتدا محتوی پنج دوز واکسن بود این شرکت آمریکایی بعد از این که آژانس دارویی اروپایی اعلام کرد می توان ۶ دوز واکسن را با استفاده از سوزن مناسب از آن خارج کرد، پول بیشتری را مطالبه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وقتی که برای اولین بار اتحادیه اروپا واکسن کووید-۱۹ ساخت شرکت فایزر را تایید کرد، هر شیشه محتوی ۵ دوز بود. اما بعد اعلام آژانس دارویی اروپا که با استفاده از سوزن مناسب می توان ۶ دوز از هر شیشه خارج کرد اکنون شرکت فایزر پول ۶ دوز را مطالبه می کند.

ریچارد برگستورم هماهنگ کننده خرید واکسن در سوئد به روزنامه دانگنز نی هتر گفت: این قابل قبول نیست که وقتی کشوری فقط می تواند ۵ دوز از هر شیشه بیرون بکشد دوز کمتری را با همان قیمت ۶ دوز واکسن دریافت کند.

تا زمان رفع این مشکل آژانس سلامت عمومی قصد دارد صورتحساب ارسالی شرکت فایزر را نادیده بگیرد و منتظر راه حل مشترک اتحادیه اروپا بماند.

افزایش فاکتور فروش شرکت فایزر بدون مجوز کمیسیون اروپا بوده است.

اولریکا گلسنز مدیر ارتباطات فایزر در امور سوئد به روزنامه سوئدی گفت ما باید مطابق با مقررات محصول تایید شده پیش برویم.

وی در مصاحبه با تلویزیون «سی وی تی» نیز تایید کرد خارج کردن شش دوز واکسن از هر شیشه می تواند «چالش برانگیز» باشد و اطمینان داده که شرکت متبوعش تست هایی را با ترکیب مختلفی از سوزن ها و سرنگ ها انجام داده است و مشتریان خود را درباره گزینه بهتر در وبسایت این شرکت به روز رسانی می کند.

به گفته ابراهیم بایلان وزیر تجارت و صنایع سوئد در پایان سال گذشته میلادی سوئد ۶.۷ میلیون دوز واکسن از فایزر و بیون تک خریداری کرد که برای واکسینه کردن ۳ میلیون ۳۵۰ هزار نفر از جمعیت ۱۰ میلیون نفری سوئد کفایت می کند زیرا هر نفر به دو دوز واکسن نیاز دارد.

با این حال اواسط ماه ژانویه امسال فایزر اعلام کرد که تعداد دوز واکسن های تحویلی به اروپا را به دلیل ارتقا فناوری تولید واکسن ها کاهش خواهد داد. سوئد تاکنون اندکی بیش از ۱۷۰ هزار دوز واکسن دریافت کرده است.

وزیر امور اجتماعی سوئد تاخیر و کمبود در واکسن ها را «غیرقابل قبول» توصیف کرده است.

وی به همراه وزیران کشورهای دانمارک، استونی، فنلاند، لیتوانی و لتونی با نگارش نامه ای درباره کاهش حجم واکسن ها ابراز نگرانی و آن را عامل کاهش اعتبار برنامه واکسیناسیون توصیف کرد.

تاکنون سوئد در بین کشورهای اسکاندیناوی بیشترین آمار کرونا را داشته است. بیش از ۵۵۰ هزار مورد ابتلا به کرونا و بیش از ۱۱ هزار و ۲۰۰ مورد مرگ در این کشور به ثبت رسیده که بیش از مجموع ابتلاها و تلفات کرونایی در بین کشورهای نوردیک است.

به گزارش شینهوا، آژانس خبری تی تی نیوز سوئد اعلام کرد که در مجموع ۱۳۶ نفر از کسانی که در سوئد واکسن فایزر و بیون تک را دریافت کرده اند عوارض جانبی را تجربه کرده اند. در این بین زنان تمایل بیشتری برای اعلام عوارض جانبی ناشی از دریافت واکسن ها نشان داده اند.

به غیر از نگرانی از دوز واکسن ها، ایمنی آن نیز ابهاماتی را در اروپا ایجاد کرده است.

وزارت بهداشت فرانسه اعلام کرد که از ابتدای واکسیناسیون در این کشور ۱۳۹ مورد از عوارض جانبی یا غیر منتظره ناشی از دریافت واکسن شناسایی شده است.

مقامات بهداشتی فرانسه گفتند که پنج نفر پس از دریافت واکسن فایزر- بیون‌تک جان خود را از دست داده اند.

واکسیناسیون کرونا در اتحادیه اروپا از اواخر ماه گذشته میلادی(۲۷ دسامبر) آغاز شده است. روند توزیع واکسن و واکسیناسیون در بسیاری از کشورهای اروپایی از جمله فرانسه به کندی پیش می رود که موجب نارضایتی و انتقاد مردم از دولت ها شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: فایزر واکسن کرونا شرکت فایزر دوز واکسن واکسن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۸۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس سازمان غذا و دارو اعلام کرد: میزان ذخایر سرم و تولید واکسن روتاویروس

حیدر محمدی، درباره وضعیت ذخایر سرم در کشور گفت: میزان ذخایر سرم در کشور بسیار خوب است به نحوی که حداقل ۳ ماه موجودی پایدار داریم. امیدواریم که بتوانیم میزان ذخایر سرم را افزایش دهیم؛ اگر میزان ذخایر سرم به میزان ۴ تا ۶ ماه برسد، واردات سرم متوقف می‌شود.

وی گفت: سیاست سازمان غذا و دارو در حوزه سرم، سیاست ذخیره استراتژیک است.

وی درباره تولید واکسن روتاویروس در کشور نیز اظهار کرد: یکی از تولیدکننده‌های واکسن توانسته است مراحل تولید اولیه واکسن روتاویروس را سپری کند و در حال انجام مطالعات بالینی است. اگر این شرکت بتواند مطالعات بالینی را با موفقیت سپری کند به عنوان نخستین تولیدکننده واکسن روتاویروس معرفی می‌شود.

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه یک شرکت دیگر نیز در زمینه تولید واکسن روتاویروس فعالیت می‌کند، افزود: یک شرکت دیگر نیز در حوزه تولید واکسن روتاویروس وارد شده و در حال تولید این واکسن است. اگر تولید واکسن روتاویروس با موفقیت انجام شود، واکسیناسیون را به تولید داخلی معطوف می‌کنیم.

محمدی درباره وضعیت تولید فاکتور ۸ در کشور نیز گفت: وضعیت تولید فاکتور ۸ در کشور خوب است. میزان ذخایر فاکتور در کشور به نحوی است که تا پایان سال پاسخگوی نیاز بیماران است. قسمت نوترکیب داروی فاکتور ۸ داخلی و بخش پلاسمایی این دارو از طریق واردات تامین می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • واکنش مقامات اروپایی به حادثه امروز اصفهان
  • تاکید مقام‌های اروپایی بر لزوم جلوگیری از تشدید تنش‌ها در پی حادثه اصفهان
  • گران فروشی و افزایش قیمت خلاف عدالت خودرو پژو پارس
  • رئیس سازمان غذا و دارو اعلام کرد: میزان ذخایر سرم و تولید واکسن روتاویروس
  • بعد از ۹ سال؛ لیگ برتر انگلیس بدون نماینده در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا
  • حضور سه تیم آلمانی در مرحله نیمه نهایی مسابقات اروپایی پس از ۲۹ سال
  • سهمیه سری آ ایتالیا برای شرکت در لیگ قهرمانان اروپا اضافه شد
  • آاس رم و صعود به مرحله نیمه نهایی مسابقات اروپایی طی ۴ فصل اخیر
  • رسمی؛ سهمیه پنجم سری آ در فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا قطعی شد
  • جهش واردات برخی کشور‌های اروپایی از ایران در نخستین ماه ۲۰۲۴