Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - با اتصال 2 پست برق به شبکه برق‌رسانی خط 3 مترو تهران، ضریب اطمینان حرکتی قطارها در این خط افزایش یافته و ضمناً خطوط 4 و 7 نیز شرایط بهتری برای سرویس‌دهی قطارها پیدا خواهند کرد.
به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو)، آزیتا عارفی مجری خط 3 مترو تهران با اعلام این مطلب گفت: 2 پست برق امیرکبیر و قلعه‌مرغی (آزادگان) اخیراً در مرحله توسعه برق‌رسانی قرار گرفته‌اند و در ایام دهه فجر به شبکه برق خط 3 مترو افزوده خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پست برق امیرکبیر که پیش از این بخشی از برق خط 4 را تامین می‌کرد، با کابل‌کشی‌های لازم و انجام اقدامات تکمیلی، بخش میانی خط 3 را نیز پوشش خواهد داد.
پست برق قلعه‌مرغی (آزادگان) هم 9 ایستگاه در بخش جنوبی خط 3 (آزادگان تا چهارراه ولیعصر(عج)) و 8 ایستگاه در بخش میانی خط 7 (مولوی تا نواب) را تغذیه خواهد کرد تا به این ترتیب ضمن پایدارسازی جریان برق در خطوط مورد اشاره، شرایط مطمئن‌تری برای سرویس‌دهی قطارها فراهم آید.
مجری خط 3 با بیان این نکته که پست‌های برق عموماً وظیفه تامین نیروی محرکه قطارها در خطوط و همچنین روشنایی ایستگاه‌ها و تامین برق لازم برای قسمت‌های مختلف هر ایستگاه را عهده‌دار هستند، گفت‌: کار ساخت پست‌های برق امیرکبیر و آزادگان از مدت‌ها قبل شروع شده و اگر قرار باشد امروز چنین پست‌های برقی با هزینه‌های امروزی ساخته شود، رقمی بالای یکصد و پنچاه میلیارد تومان بودجه لازم دارد.
پست‌های مورد اشاره با هزینه‌ای به مراتب کمتر از آنچه عنوان شده، احداث شده‌اند و امروز با تکمیل سیستم کابل‌کشی آنها، جریان برق مطمئن‌تری در خطوط 3، 4 و 7 خواهیم داشت. تمام مراحل طراحی، ساخت، تجهیز و کنترل نهایی این پست‌های برق توسط شرکت‌های ایرانی و با پیشرفته‌ترین فناوری روز دنیا صورت پذیرفته است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: پست های برق پست برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۸۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ هزار کیلومتر از خطوط انتقال آب لرستان نیازمند بهسازی است

به گزارش خبرنگار مهر، یاسر اکبریان امروز دوشنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۰۱ کیلومتر خطوط و شبکه‌های آبرسانی استان اصلاح و بهسازی شده است، اظهار داشت: این ۱۰۱ کیلومتر از خطوط و شبکه‌های آبرسانی با اعتبار دو هزار و ۴۳۷ میلیارد ریال تعویض و بهسازی شده است.

وی با اشاره به اینکه هفت هزار و ۵۰۰ کیلومتر شبکه توزیع آب و سه هزار و ۸۰۰ کیلومتر خطوط انتقال آب در استان داریم، گفت: بر اساس آخرین آمار حدود سه هزار کیلومتر شبکه و خطوط انتقال نیازمند اصلاح و بهسازی مجدد است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان با اشاره به اینکه یکی از دلایل هدررفت آب، فرسودگی شبکه‌های انتقال است، اظهار کرد: البته وجود انشعابات غیرمجاز کنتورهای خراب هم یکی از عوامل هدررفت آب است، در این راستا هم شناسایی و حذف انشعابات غیرمجاز در دستور کار شرکت آب و فاضلاب استان قرار دارد.

کد خبر 6085639

دیگر خبرها

  • راه اندازی هفت ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در شهرستان همدان
  • راه‌اندازی ۷ ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در شهرستان همدان
  • بهبود پایداری شبکه برق فوق توزیع منطقه دشت آزادگان
  • مقصر ترافیک زجر آور و ضایع کننده عمر مردم تهران چه کسانی هستند
  • قبرستان‌ تاریخی طرشت زیر پای مسافران ایستگاه مترو دانشگاه شریف
  • ۳ هزار کیلومتر از شبکه و خطوط انتقال آب لرستان نیازمند اصلاح و بهسازی است
  • رفتار عجیب یک شهروند در مترو تهران ؛ پارک موتور مقابل پله‌های ورودی ایستگاه! | ویدئو
  • بسته شدن پرونده ایستگاه خط ۷ مترو تهران
  • ورود ماهانه ۱۵ دستگاه اتوبوس به چرخه خدمت‌رسانی مشهد
  • ۳ هزار کیلومتر از خطوط انتقال آب لرستان نیازمند بهسازی است