Web Analytics Made Easy - Statcounter

ششمین دوره اجلاس نماز در گیلان برگزار شد و در آن ضمن قدردانی از نویسنده کتاب«چگونه نماز بخوانیم» از دستگاه‌های برتر استان در امر اقامه نماز هم تجلیل به عمل آمد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، ششمین دوره اجلاس نماز در گیلان امروز(چهارشنبه، 8 بهمن) با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان، استاندار، رییس ستاد اقامه نماز استان و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی گیلان در سالن الغدیر استانداری برگزار و در آن از عملکرد دستگاه‌های برتر در امر اقامه نماز تجلیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

«کیمیا تنهایی» ضمن خیرمقدم به تمام حاضران در اجلاس و فرماندارانی که به شکل ویدئو کنفرانس در آن شرکت داشتند عنوان کرد: اجلاس سراسری نماز درصدد تقویت باورهای نماز است تا به واسطه آن جامعه‌ای پویا با ارزش‌های معنوی شکل بگیرد.

 

دبیر ششمین اجلاس سراسری نماز استان گیلان توجه به امر نماز در سطح مدارس استان گیلان را بسیار لازم و ضروری خواند و عنوان کرد: حساس کردن عموم مردم، مسئولان و مدیران نسبت به امر نماز، رفع کمبودهای جامعه، فعال کردن ظرفیت‌های بالقوه و جلب همکاری و مشارکت نهادهای مردمی و دستگاه‌ها در امر نماز از جمله اهداف اجلاس نماز محسوب می‌شود.

 

وی پیشبرد برنامه توسعه فرهنگ نماز در جامعه، سنجش و ارائه عملکرد دستگاه‌های اجرایی و معرفی ایده‌های موفق و خلاق را از دیگر اهداف برگزاری اجلاس نماز دانست و تصریح کرد: نخستین اجلاس سراسری نماز در سال 70 در مشهد مقدس و بیست و هشتمین دوره آن نیز سال گذشته در گرگان برگزار شد.

 

دبیر ششمین اجلاس سراسری نماز استان گیلان با تاکید بر اینکه بیست و نهمین دوره اجلاس سراسری نماز به دلایلی در آذر ماه امسال برگزار نشد اذعان کرد: ششمین دوره اجلاس نماز امسال در گیلان برگزار می‌شود و استان از این حیث در سطح کشور جایگاه بسیار مطلوبی دارد.

 

تنهایی ضمن تقدیر از فرماندارانی که امسال در استان گیلان نسبت به برگزاری اجلاس نماز اقدام کردند یادآور شد: تالش، ماسال و بندرانزلی این اجلاس را برگزار کرده‌اند و انتظار داریم تا پایان امسال مابقی شهرستان‌های استان گیلان هم با حفظ شیوه‌نامه‌های بهداشتی نسبت به برگزاری اجلاس نماز اقدام کنند.

 

وی از تمام فعالیت‌هایی که در حوزه ترویج فرهنگ نماز در سطح استان گیلان انجام شده قدردانی به عمل آورد و خاطرنشان کرد: امیدواریم در سال‌های بعد هم بتوانیم اجلاس نماز را در استان گیلان به شکل گسترده برگزار و از دستگاه‌های برتری که در این زمینه تلاش کردند قدردانی کنیم.

 

* 801 باب نمازخانه مستقل و 392 نمازخانه چندمنظوره در مدارس گیلان وجود دارد

«محمد رحمتی» نیز در این مراسم با بیان اینکه پیش اجلاسیه نماز در سطح 34 منطقه و ناحیه استان برگزار شده است عنوان کرد: در این اجلاسیه‌ها فرمانداران، بخشداران، ائمه جماعات و رؤسای آموزش و پرورش شرکت داشتند و به واسطه آن از 350 نفر از فعالان نماز هم تجلیل به عمل آمد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با تاکید بر اینکه این نهاد در راستای ترویج فرهنگ اقامه نماز تمام تلاش خود را به کار می‌بندد تصریح کرد: در همین‌جا لازم می‌دانم از تمام معلمان و دبیرانی که در دوران شیوع کرونا و آموزش‌های آن‌لاین امر تولید محتوا را برای دانش‌آموزان انجام دادند قدردانی کنم.

 

وی از وجود 801 باب نمازخانه مستقل و 392 نمازخانه چندمنظوره در  مدارس گیلان خبر داد و ابراز داشت: آموزش و پرورش گیلان در حال ساخت 18 باب نمازخانه در سطح مدارس استان است و طبق آمارهای موجود هزار و 852 نفر از همکاران فرهنگی روحانی و غیرروحانی ما در امر اقامه نماز در مدارس استان فعالیت می‌کنند.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، در پایان این اجلاس نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان، استاندار، رئیس ستاد اقامه نماز و دبیر ششمین دوره اجلاس نماز از نویسنده کتاب « چگونه نماز بخوانیم» تجلیل به عمل آوردند.

 

لازم به ذکر است دستگاه‌هایی مانند سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، شرکت توزیع برق گیلان، اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دانشگاه علوم پزشکی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و صدا و سیمای مرکز گیلان نیز به علت عملکردشان در حوزه اقامه نماز با اهدای لوح تقدیر مورد تجلیل قرار گرفتند.

پایان پیام/84

منبع: شبستان

کلیدواژه: اجلاس نماز گیلان نمازخانه های مدارس اقامه نماز در مدارس اجلاس سراسری نماز امر اقامه نماز استان گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۸۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باشگاه شطرنج نخبگان گیلان قهرمان لیگ بانوان شد

به گزارش خبرگزاری مهر، یازدهمین دوره مسابقات لیگ برتر بانوان شطرنج ایران یادواره شهید آرمان علی وردی با ۷۵۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال جایزه نقدی از پنج‌شنبه ۳۰ فروردین‌ ماه به مدت ۶ روز در محل فدراسیون شطرنج برگزار شد.

لیگ برتر شطرنج بانوان ایران که با حضور ۸ تیم باشگاه نخبگان، باشگاه شطرنج افلاک، باشگاه پیشگام نوین رایمند شهرضا، باشگاه پیشگام نوین تهران، باشگاه اندیشه نوین ساری، باشگاه فیل خوب اراک، باشگاه ابتکار لنگرود و دانشگاه تهران آغاز به کار کرد در نهایت با قهرمانی باشگاه نخبگان گیلان به پایان رسید.

در پایان آیین اختتامیه لیگ برتر شطرنج بانوان کشور با حضور مسئولان فدراسیون شطرنج و اعضاء تیم‌ها برگزار و جام و مدال و حکم و جوایز این رقابت‌ها به عنوان‌داران از سوی مسئولان فدراسیون شطرنج اعطاء شد.

کد خبر 6087185

دیگر خبرها

  • زمان‌برگزاری نخستین اجلاس ششمین دوره خبرگان رهبری
  • زمان برگزاری نخستین اجلاس ششمین دوره مجلس خبرگان
  • نماز جمعه تهران به امامت آیت‌الله خاتمی اقامه می‌شود
  • بیش از 130 اجلاس نماز در ارتش برگزار شده است
  • خطیب نماز جمعه این هفته تهران مشخص شد
  • باشگاه شطرنج نخبگان گیلان قهرمان لیگ بانوان شد
  • از دختران شهدای مدافع حرم تجلیل شود
  • چالش دانش‌آموزان مسلمان برای اقامه نماز در مدرسه‌ای در لندن
  • انقلاب اسلامی ایران بر جریان‌های استعماری دنیا مسلط شد
  • قدردانی از ۱۹۰ فعال ترویج فرهنگ نماز در بخش مرکزی جرقویه