Web Analytics Made Easy - Statcounter

یزد - استاندار یزد با بیان اینکه حتی یک قطره از آب انتقالی یزد در بخش کشاورزی استفاده نمی‌شود، گفت: منتقدان انتقال آب به استان یزد تاکنون هیچ سندی مبنی بر استفاده از این منابع که ویژه شرب است، در بخش کشاورزی ارائه نکرده‌اند.

محمدعلی طالبی روز  چهارشنبه در نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه آب، سلامت، راه، مسکن و اقتصاد دانش بنیان استان یزد که با حضور نائب رییس اول مجلس شورای اسلامی برگزار شد، افزود: برخی افراد ادعا می کنند که آب انتقالی به یزد در کشاورزی مصرف می‌شود این در حالی است که تا به حال حتی یک سند در این زمینه ارائه نکردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: از ابتدا قرار بود که ۴۰ درصد آب انتقالی به صنعت اختصاص پیدا کند ولی تنها ۵ درصد از این آب به صنعت اختصاص یافته و مابقی سهمیه صنعت نیز به صورت کامل برای شرب استفاده می‌شود.
استاندار یزد گفت: متاسفانه پشت تعرضاتی که به خط انتقال آب یزد صورت می‌گیرد، موضع‌گیری‌های خاص برخی افراد مشاهده می‌شود.
 معاون استاندار یزد هم در این نشست با اشاره به اینکه یزد در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان ظرفیت‌های بسیار زیادی دارد گفت: یزد می‌تواند پایلوت اقتصاد دانش‌بنیان کشور باشد.
اکرم فداکار افزود: این که اعتبارات حوزه اقتصاد دانش بنیان تماما ملی است به استان یزد اجازه نمی‌دهد که طرح ابداعی و جدیدی را به صورت مناسب شروع کند و همین موضوع مشکلات زیادی بوجود می‌آورد.

نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی در سفر یک روزه به استان یزد ضمن شرکت در جلسات بررسی مشکلات استان به شهرستان مهریز سفر می کند.
(ایرنا)

  برچسب ها: استاندار یزد ، نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی ، محمد علی طالبی لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000MC8

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: استاندار یزد نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی محمد علی طالبی اقتصاد دانش بنیان استاندار یزد آب انتقالی استان یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۸۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقتصاد باید بر پایه مشارکت مردم باشد

  محمد کرمی  در بازدید از پارک علم و فناوری، اظهار کرد: سیستان و بلوچستان دارای ۲ منطقه آزاد و یک منطقه ویژه اقتصادی است که بر این اساس باید بر پایه صادرات، تولید محصول داشته باشیم.

وی با تاکید بر ضرورت حضور مدیران دستگاه‌ها در جلسات بیان کرد: کارکنان دولت باید تسهیل‌گر امور باشند، کسانی که موانع ایجاد می‌کنند باید شناسایی و با آنها برخورد و در صورت لزوم از بدنه خارج شوند.

استاندار سیستان و بلوچستان بر توسعه شرکت‌های دانش بنیان تاکید کرد و افزود: در پارک علم و فناوری باید محصولات تجاری سازی و سرمایه‌گذاری برای تولید انبوه انجام و از مجموعه پارک علم و فناوری خارج شود.

وی با اشاره به موضوع پشتیبانی دیجیتال دستگاه‌ها اظهار کرد: دستورات و اقدامات آموزشی لازم برای بهره‌مندی از شرکت‌های داخل سیستان و بلوچستان انجام شده و به دستگاه‌ها نیز برای بهره گیری از شرکت‌ها و مجموعه‌های داخل استان تاکید شده است.

کرمی همچنین به حضور مدیران کل و مجموعه مدیران شهری جهت آشنایی با توانمندی مجموعه‌های پارک علم و فناوری برای بهره گیری از توانایی مجموعه‌ها در مدیریت، تاکید کرد.

وی تصریح کرد: نوآوری و خلاقیت در مجموعه شرکت‌های دانش بنیان بسیار مهم است این شرکت‌ها تاثیر مهمی در زمینه اقتصادی و تولید ثروت دارند.

استاندار سیستان و بلوچستان اذعان کرد: حضور شرکت‌های دانش بنیان در حوزه اقتصاد دریا محور، حوزه کشاورزی و معادن مهم است و با ایجاد شرکت‌های مختلف در این حوزه‌ها و بهره‌گیری از ظرفیت‌های نهفته به تولید محصولات و ایجاد کارخانه‌های متنوع دست خواهیم یافت.

ایجاد شرکت‌های توزیع در داخل استان

وی با اشاره به حضور شرکت‌های توزیع از استان‌های دیگر در سیستان و بلوچستان گفت: فقط در منطقه سیستان ۴۰ هزار کارت بازرگانی، مجوز واردات ۹۰۰ قلم کالا و مجوز‌هایی داریم که مختص این استان است؛ با توجه به این ظرفیت‌ها می‌توان شرکت‌های توزیع را در داخل استان ایجاد کرد.

کرمی با بررسی دلایل عدم تشکیل شرکت‌های دانش بنیان افزود: دانشگاه‌ها باید از دوران دانشجویی و دانش آموزی جوانان و نوجوانان را با عرصه کار و فعالیت تولیدی آشنا کنند و فقط به ارائه مطالب تئوری اکتفا نکنند.

وی تصریح کرد: از جوانان بویژه جوانان خوش استعداد این استان انتظار می‌رود که در تشکیل شرکت‌های دانش بنیان و تعاونی‌های دانش بنیان حضور فعال داشته باشند.

استاندار سیستان و بلوچستان به اهمیت ظرفیت‌ها و آموزش‌های انجام شده حوزه تجارت اشاره کرد و گفت: بحث کریدور شمال - جنوب، حضور کشور‌های آسیای میانه و همچنین کشور‌های اطراف دریای خزر از عوامل گسترش تجارت در استان است که باید به نحو مطلوب از آنها بهره‌برداری کنیم.

وی به همکاری بانک‌ها، حضور اساتید، بومی سازی دستور العمل‌ها، طراحی و برنامه‌ریزی دقیق کار‌ها و برگزاری جلسات با حضور بانک‌ها، مدیران کل و مجموعه اعضای پارک علم و فناوری تاکید کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • اقتصاد باید بر پایه مشارکت مردم باشد
  • تعاونی‌های دانش‌بنیان خراسان شمالی ویژه حمایت می‌شوند
  • رفع تمامی مشکلات مربوط و تسهیل ثبت شرکت به صورت خودکاربری
  • نقش‌آفرینی مراکز نوآوری در حفظ قانون جهش دانش‌بنیان
  • نمایشگاه دستاوردهای وقف؛ روایتی از نشانه های رشد اقتصاد دانش بنیان در ایران
  • اتصال زیست‌بوم فناوری به عرصه آبادانی با «آبادیران»
  • آمادگی برای همکاری با سایر دستگاه‌ها جهت ترویج گفتمان علم، فناوری
  • نقش پررنگ علم و فناوری در دیپلماسی ایران
  • حمایت معاونت علمی از انعکاس دستاورد‌های امیدآفرین دانش‌بنیان
  • گام مردم در کشاورزی هوشمند/ راه میان‌بر مردمی‌سازی فناوری باز شد