Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، انتقاد «سریل رامافوزا» ( Cyril Ramaphosa ) در نشست مجازی «مجمع اقتصادی داووس» به دنبال آن صورت می‌گیرد که شرکت «مدرنا» از کارایی واکسن خود در برابر انواع شیوع یافته ویروس کرونا در بریتانیا و آفریقای جنوبی خبر داده است. البته این شرکت با اشاره به کاهش سطح ایمنی یا مصونیت افراد واکسینه شده در برابر نوع جهش یافته ویروس کرونا در آفریقای جنوبی اعلام کرده که در نظر دارد «جهت احتیاط آزمایش‌هایی را برای تزریق یک دوز اضافی از واکسن را که به طور خاص برای پیشگیری از ابتلا به نوع جهش یافته ویروس در آفریقای جنوبی تولید شده است»، آغاز کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزنامه «لوموند» فرانسه روز چهارشنبه نوشت: رامافوزا رئیس جمهوری آفریقای جنوبی نسبت به هر گونه «ملی‌گرایی» در راهبردهای دسترسی به دوزهای گرانبهای واکسن کرونا هشدار داد. او در یک پیام ویدئویی از پرتوریا با مورد سرزنش قرار دادن کشورهای ثروتمندی که واکسن‌های ضد کووید ۱۹ را انحصاری می‌کنند، در جریان نشست مجمع جهانی اقتصادی در داووس که امسال به صورت مجازی برگزار می‌شود، گفت: کشورهای ثروتمند جهان واکسن‌ها را در انحصار خود دارند. ما از آنها می‌خواهیم دوزهای اضافی سفارش داده شده و احتکار شده را در دسترس قرار دهند.

رامافوزا افزود که کشورهای فقیر توسط کشورهایی که ظرفیت به طور متوسط چهار برابر نیاز مردمان خود را دارند، نادیده گرفته می‌شوند.
آفریقا برای دسترسی به واکسن کووید ۱۹ مبارزه می‌کند. سخن رئیس جمهوری آفریقای جنوبی بازتاب هشدارهای مکرر سازمان جهانی بهداشت در مورد ملی‌گرایی در خصوص واکسن است.

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت دیروز هشدار داد که توزیع ناعادلانه واکسن کرونا، علاوه بر اینکه یک فاجعه اخلاقی به شمار می‌رود، ۹.۲ تریلیون دلار به اقتصاد جهان زیان می‌زند.

«تدروس آدانوم» دیروز در جلسه هیات مدیره سازمان جهانی بهداشت در ژنو که به صورت مجازی برگزار شد، تاکید کرد که جهان در آستانه یک اشتباه اخلاقی فاجعه بار قرار دارد و قیمت این اشتباه جان انسانهایی را در فقیرترین کشورهای جهان خواهد گرفت.

او تصریح کرد: کشورهای ثروتمند واکسن کرونا را توزیع می‌کنند، درحالی که کشورهای کمتر توسعه یافته باید منتظر بمانند و نظاره‌گر باشند. هر روز که زمان می‌گذرد، این شکاف بیشتر و عمیق‌تر می‌شود.

آدانوم گفت: هرچند توزیع ناعادلانه واکسن کرونا می‌تواند مصارف سیاسی کوتاه مدتی برای دولت‌ها داشته باشد، اما در دراز مدت خلاف منافع بهداشت جهانی خواهد بود. او به این نکته هم اشاره کرد که شنبه آینده، یک سال پس از اعلام وضعیت اضطراری درباره همه‌گیری کرونا می‌گذرد و «زمان برای مقابله با این بیماری کوتاه است».

به نوشته لوموند، او از کشورهای ثروتمند خواست دوزهای اضافی واکسن کرونا را از طریق مکانیسم «کوواکس» در دسترس کشورهای فقیر قرار دهند.

کوواکس برنامه جهانی ایمن‌سازی (واکسیناسیون) کووید ۱۹ است که بر اساس آن تمامی کشورهایی که به این برنامه پیوسته‌اند، باید بتوانند واکسن کرونا را از تولیدکننده دریافت کرده و به آن دسترسی داشته باشند.

هفته گذشته هم سازمان جهانی بهداشت و سازمان کمک به گرسنگان درباره عدم دسترسی کشورهای فقیر به واکسن کرونا ابراز نگرانی کردند. مدیر سازمان جهانی بهداشت در مورد شکست اخلاقی به دلیل ناسیونالیسم خطرناک کشورهای ثروتمند هشدار داد.

روزنامه فرانسوی نوشت: سازمان جهانی بهداشت تا ۲.۵ برابر گران‌تر از اروپا باید زمینه ایمن‌سازی ۱۰ درصد از جمعیت قاره آفریقا را در طول سال میلادی جاری فراهم کند.

این سازمان در نظر دارد چند واکسن ضد کرونایی شرکت‌های بین‌المللی را در هفته‌های آتی به‌منظور توزیع سریع واکسن‌ها در کشورهای فقیر مورد تائید قرار دهد.

از سوی دیگر، اتحادیه آفریقا متعهد شده ۲۷۰ میلیون دوز از واکسن کووید ۱۹ را به کشورهای این قاره برساند؛ رئیس جمهوری آفریقای جنوبی که خود ابتکار عمل را در زمان ریاست این اتحادیه آغاز کرد، گفته این طرح از موفقیت کمی برخوردار بوده است.

لو موند می‌نویسد: رسما، آفریقای جنوبی به عنوان آسیب‌پذیرترین کشور در قاره آفریقا ، نخستین واکسن‌های خود را از طریق گفت و گوهای مستقیم بین دولت و آزمایشگاه آسترازنکا ۲.۵ برابر گران‌تر از کشورهای اتحادیه اروپا به دست خواهد آورد. آفریقای جنوبی این امید را دارد که اولین محموله واکسن‌ها را در ماه فوریه تحویل بگیرد.

این در شرایطی است که با وجود مصونیت در موج اول کرونا، بیشتر کشورهای آفریقایی از موج دوم کرونا به شدت رنج می‌برند. ظهور گونه جهش یافته از جمله گونه‌ای که در آفریقای جنوبی شناسایی شده و مسری‌تر است تلاش‌ها در دسترسی به واکسن را شتاب داده است.

«سعدالدین عثمانی» نخست‌وزیر مغرب هم هفته گذشته با دفاع از سیاست دولت خود در مورد اقدامات به خرید واکسن «ویروس کرونا» در پارلمان این کشور گفت که در شرایط کنونی فقط کشورهای ثروتمند و تولیدکننده به واکسن مناسب دسترسی دارند.

او با اشاره به اینکه پس از هفته‌ها امید واهی مبنی بر آغاز سریع ایمن‌سازی (واکسیناسیون) ملی گفت که مغرب با وجود درخواست ۶۵ میلیون دوز واکسن از شرکت انگلیسی «آسترازنکا» هنوز واکسنی دریافت نکرده و منابع واکسن به کشورهای ثروتمند و تولیدکنندگان آنها می‌رود.

پیش‌بینی‌می‌شود آفریقا برای ایمن‌سازی ۶۰ درصد از جمعیت یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون نفری خود به ۱.۵ میلیارد دوز واکسن نیاز داشته باشد که بین ۵.۸ تا ۸.۲ میلیارد یورو برای این قاره هزینه خواهد داشت.

برچسب‌ها ویروس کرونا قاره آفریقا اتحادیه اروپا آفریقای جنوبی سازمان جهانی بهداشت پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا قاره آفریقا اتحادیه اروپا ویروس کرونا قاره آفریقا اتحادیه اروپا آفریقای جنوبی سازمان جهانی بهداشت اخبار کنکور سازمان جهانی بهداشت کشورهای ثروتمند آفریقای جنوبی کشورهای فقیر واکسن کرونا ویروس کرونا ایمن سازی واکسن ها کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۸۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم لحاظ استانداردهای وزارت بهداشت در آیین‌نامه توزیع اینترنتی دارو

رئیس کل سازمان نظام پزشکی تاکید کرد که آئین‌نامه توزیع اینترنتی دارو باید ناظر بر ایمنی دارویی بیماران، حفظ امنیت داده‌ها و حذف بسترهای فسادزا باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان نظام پزشکی، اعضای انجمن داروسازان تهران به منظور بیان دغدغه‌ها و مشکلات پیرامون فروش اینترنتی دارو و پلتفرم‌های آنلاین فروش دارو با رئیس کل سازمان نظام پزشکی دیدار کردند.

در این جلسه اعضای انجمن داروسازان تهران نسبت به چالش‌های فروش اینترنتی دارو و آئین نامه فعالیت پلتفرم‌های عرضه اینترنتی دارو ابراز نگرانی کردند و در ادامه نمایندگان جامعه داروسازی با مطرح کردن خواسته‌های خود مبنی بر رفع موانع و پیگیری چالش‌های قانونی ورود پلتفرم‌های توزیع آنلاین دارو، از رئیس کل سازمان نظام پزشکی درخواست توجه، همکاری و تلاش برای حل این مسائل و مشکلات شدند.

عمده‌ترین موارد مطرح شده در این جلسه، شتاب زدگی در تدوین آئین نامه فروش اینترنتی دارو بدون دخالت و نظارت سازمان غذا و دارو به عنوان متولی این حوزه، افشای اطلاعات محرمانه بیماران و روند احراز هویت کاربران و بیماران در پیش‌نویس تدوین شده برای توزیع اینترنتی دارو، بی توجهی به زیرساخت‌های قانونی برای ایجاد پلتفرم‌های فروش دارو، حذف مسئول فنی داروخانه‌ها، خطر بروز مراودات مالی داروخانه‌ها با این پلتفرم‌ها و نیز نشت دارو به بازار آزاد و قاچاق آن از داروخانه و موارد دیگر بود.

محمد رئیس زاده، رئیس کل سازمان نظام پزشکی پس از استماع نظرات نمایندگان جامعه داروسازی، تاکید کرد که استاندارد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای ارائه خدمت با اجرای فروش اینترنتی دارو باید رعایت شود.

رئیس زاده از نایب رئیس انجمن داروسازان خواست مستندات مغایرت آئین نامه فروش اینترنتی دارو با اسناد بالادستی و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری و قوانین کشوری را ناظر بر ایمنی دارویی بیماران، امنیت داده‌ها و اطلاعات بیماران گردآوری کنند تا به مسئولان ذی‌ربط جهت اصلاح آئین نامه فروش اینترنتی دارو ارجاع شود.

کد خبر 746888

دیگر خبرها

  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • آنروا تنها سازمانی است که توان توزیع کمکها را در غزه دارد
  • حضور کشور‌های بریکس در جشنواره فیلم مسکو
  • درآمد میلیارد دلاری مغولستان از گردشگری
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • هشدار سازمان بهداشت جهانی در مورد اپیدمی جدید/ آیا ویروس جدید جای نگرانی دارد؟
  • اهدای ۴۰ دستگاه شوک الکتریکی قلب به سازمان اورژانس ایران
  • لزوم لحاظ استانداردهای وزارت بهداشت در آیین‌نامه توزیع اینترنتی دارو
  • توزیع ناعادلانه پزشکان متخصص