Web Analytics Made Easy - Statcounter

خدابنده با بیان اینکه در شروع سال تحصیلی یک هزار و ۷۰۰ کلاس درس به مجموع کلاس های درس استان اضافه شد، گفت:۸۴ هزار فرهنگی مسئولیت تعلیم و تربیت دانش آموزان خراسان رضوی را برعهده دارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «قاسمعلی خدابنده» امروز(۸ بهمن) در جلسه شورای اداری منابع انسانی را مهم ترین سرمایه هر دستگاهی دانست و با بیان اینکه صرف اعتبار در آموزش و پرورش هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری است لذا برای رشد و توسعه جوامع باید توجه ویژه ای به دستگاه تعلیم و تربیت شود، گفت: در استان ۸۴ هزار همکار فرهنگی مسئولیت تعلیم و تربیت یک میلیون و ۳۳۱ هزار دانش آموز را برعهده دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزوذ: در استان با کمبود شدید نیروی انسانی مواجه هستیم، امسال دو هزار و ۳۸۰ نفر از طریق آزمون استخدامی، یک هرار و ۷۶۷ نفر از طریق دانشگاه فرهنگیان، دو هزار ۲۱۲ نفر نیروهای حق التدریس و آموزش دهنده های نهضت سوادآموزی و ۵۴۰ نفر به واسطه دستورالعمل خدمات جاری ایثارگری جذب آموزش و پرورش استان شد.

 

خدابنده با بیان اینکه عملکرد استان با جذب شش هزار و ۹۰۰ نیروی انسانی در سطح کشور عملکرد قابل قبولی است گفت: برای سال آینده با وجود جذب بالای نیروی انسانی، به دلیل آمار بالای همکاران بازنشسته، با کمبود بیش از ۲۰ هزار نیروی انسانی مواجه هستیم همچنین در چند سال گذشته حدود ۳۵ تا ۴۰ درصد مدارس استان با کمک خیرین نیک اندیش احداث شده است.

 

وی با بیان اینکه در سطح استان ۶۰۰ پروژه در دست اجرا می باشد، گفت: در شروع سال تحصیلی یک هزار و ۷۰۰ کلاس درس به مجموع کلاس های درس استان اضافه شد همچنین در ایام کرونا همکاران ما عملکرد خوبی در ارائه آموزش های مجازی داشتند و بسیاری از محتواهای آموزشی تولید شده در استان به وزارت خانه ارسال شده است تا بخشی از طریق تلویزیون سراسری به نمایش درآید و بخشی برای استفاده دانش آموزان سایر استان های کشور در اختیار آنها قرار گیرد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: در آغاز فرایند آموزش های مجازی ٢ هزار و ٧٠ مدرسه در سطح استان به اینترنت دسترسی نداشتند، با پیگیری های انجام شده از سوی اداره کل آموزش و پرورش و همکاری اداره کل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان، تمامی مدارس به اینترنت دسترسی پیدا نموده اند و در تمامی مدارس استان حداقل یک سیستم رایانه متصل به اینترنت وجود دارد.

 

خدابنده با بیان اینکه در استان ۲۷ استخر دانش آموزی و ۳۱ سالن ورزشی در حال احداث داریم که تعدادی از آنها در ایام دهه فجر به بهره برداری خواهند رسید افزود: در راستای برنامه توسعه متوازن و به منظور توسعه و تجهیز هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش، هشت میلیارد تومان تجهیزات هنرستانی خریداری و بین هنرستان های استان توزیع شده است.

 

وی ادامه داد: در مرحله دوم نیز به زودی پنج میلیارد تومان دیگر نیز به خریداری و توزیع این تجهیزات اختصاص می یابد همچنین در توسعه رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش باید سه عامل مزیت های نسبی منطقه ای، نیاز آینده جامعه و امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی موجود مد نظر قرار بگیرد.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: همکار فرهنگی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی دانش آموزان جلسه شورای اداری آموزش و پرورش تعلیم و تربیت نیروی انسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۸۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون جذب مراقبت سلامت وزارت آموزش و پرورش ۱۴ اردیبهشت برگزار می‌شود

صادق ستاری فرد، معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در مراسم نمادین هفته سلامت گفت: امنیت، آموزش و سلامت وظیفه هر حکومت در برابر جامعه خویش است.

وی با بیان این که سلامت زیر بنای دو رکن دیگر امنیت و آموزش است؛ اظهار کرد: جایگاه سلامت در نظام ارزشی و حکمرانی بسیار بالا داشته و براساس حکم شرعی هر چه برای انسان ضرر داشته باشد، حرام است.

او ادامه داد: شعار هفته سلامت، سلامت خانواده و مردمی سازی سلامت است. هرچند که در خط مقدم به هماهنگی آموزش و پرورش و وزارت بهداشت بیشتر نیاز داریم. مراکز بهداشتی و مدارس در شهرها و روستاها باید متصل باشد و در صورت هماهنگی بین این دو مرکز این شعار محقق می شود. 

ستاری فرد گفت: پایش سلامت دانش آموزان به زودی با هماهنگی وزارت بهداشت آغاز می شود، در این دولت پس شانزده سال تربیت مراقبین بهداشت در دانشگاه‌های علوم پزشکی محقق شد.

وی با بیان این که  ۴هزار۱۷۰ نیروی بهداشت از طریق آزمون جذب وزارت آموزش و پرورش می‌شوند؛ تصریح کرد: آزمون مربوطه چهاردهم اردیبهشت برگزار و در مهر راهی مدارس می‌شوند.

مسعود بهرامی، مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان های تهران در این مراسم گفت: تاکید این مراسم ترویج سلامت با ورزش به عنوان فرهنگ در دانش آموزان است. این پویش به ما کمک می کند که دانش آموزان را از ابتدای مراسم صبحگاه و مراسمات در سال به سوی ورزش سوق دهیم و در کنار ورزش تغذیه را رعایت کنند تا سلامت جامعه را ارتقا دهیم.

وی با بیان این که  ما در آموزش و پرورش یک سند بالادستی داریم که سند تحول بنیادین است، تصریح کرد: در این سند به شش ساحت تربیت اشاره دارد. یکی از این ساحت ها سلامت زیستی و بدنی است.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • خسروپناه: تعلیم و تربیت اولویت اصلی شورای عالی انقلاب فرهنگی است
  • دوره توانمندسازی مربیان کودکستان‌ها در ۸ استان برگزار شد
  • لزوم تربیت چند ساحتی دانش آموزان
  • ۷۵ میلیارد تومان اعتبار خرید تجهیزات مدارس لرستان در سال جاری
  • استخدام ۴۱۷۰ مراقب سلامت و بهداشت در مدارس + تاریخ برگزاری آزمون
  • مقدمه زندگی در عصر جدید حضور در حوزه فناوری است
  • آزمون جذب مراقبت سلامت وزارت آموزش و پرورش ۱۴ اردیبهشت برگزار می‌شود
  • استخدام ۴۱۷۰ مراقب سلامت و بهداشت/ برگزاری آزمون ۱۴ اردیبهشت
  • توجه ویژه به ساحت تربیت زیست بدنی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • بازگشت دانش آموزان بازمانده از تحصیل به چرخه تعلیم و تربیت