Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-24@18:24:34 GMT

شناسایی داوطلبان قلابی امتحانات مجازی

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۱۹۰۰۰

شناسایی داوطلبان قلابی امتحانات مجازی

سرهنگ رامین پاشایی گفت: افرادی که در فضای مجازی تبلیغ شرکت در امتحان به جای افراد دیگر را می‎‌کنند، شناسایی و تحویل مراجع قضایی شدند.

به گزارش برنا؛ سرهنگ رامین پاشایی، معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا، درباره افرادی که در فضای مجازی اقدام به کلاهبرداری از دانشجویان و دانش آموزان می‌کنند، گفت: کارگروهی در پلیس فتا تشکیل شده تا با تقلب‌های امتحانات که در فضای مجازی رخ می‌دهد، برخورد کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اینکه یکی از کلاهبرداری‌ها در فضای مجازی مربوط به فروش سوالات امتحانی بود، گفت: مشخص شد سوالاتی که در فضای مجازی برای فروش تبلیغ می‌شوند برای ادوار گذشته بوده و کاملا کلاهبرداری است.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا تصریح کرد: در حال حاضر در فضای مجازی شاهد تبلیغاتی هستیم که افرادی اعلام می‌کنند در ازای دریافت مبلغی (۴۰۰ یا ۵۰۰ هزار تومان) به جای دانشجو و یا دانش آموز در امتحان شرکت خواهند کرد و تعدادی از این افراد توسط پلیس فتا شناسایی و تحویل مراجع قضایی شدند.

سرهنگ پاشایی با اشاره به اینکه این اقدام مجرمانه بوده و پلیس فتا با چنین تبلیغاتی در فضای مجازی برخورد جدی خواهد کرد، گفت: در خصوص تقلب در امتحانات با وزارت علوم و وزارت آموزش و پرورش همکاری خوبی داریم.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: فضای مجازی پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۹۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ۱۸ کلاهبردار کنکوری / فروش سوالات در ۲۰ کانال و گروه تلگرامی و صفحه اینستاگرامی

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ از شناسایی و دستگیری ۱۸ نفر از افرادی که با بهانه‌های مختلف در زمینه کنکور از جمله فروش سوالات یا ابزار پیشرفته تقلب از داوطلبان کلاهبرداری می‌کردند، خبر داد.

‌به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سرهنگ داوود معظمی گودرزی اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که هر سال با آن مواجه هستیم، افراد فرصت طلب مجازی هستند که در فصل امتحانات نهایی و کنکور با ادعای دلسوزی و حمایت از داوطلبان خود را به آن‌ها نزدیک و به بهانه فروش سوالات و ابزار پیشرفته تقلب از آن‌ها کلاهبرداری می‌کنند.

وی با اشاره به اقدامات همه جانبه پلیس در این حوزه افزود: طی حضور همه جانبه پلیس فتا در فضای مجازی و در اجرای طرح برخورد با کلاهبرداران اینترنتی ویژه کنکور و امتحانات نهایی تعداد زیادی صفحه، کانال و گروه در شبکه‌های اجتماعی رصد و مورد پیگیری تخصصی قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا پایتخت خاطرنشان کرد: در قدم بعدی این پرونده مشخص شد بیش از ۲۰ کانال و گروه تلگرامی و صفحه اینستاگرامی با بیش از یک میلیون نفر دنبال کننده ادعای فروش سوالات امتحانات نهایی و کنکور و ابزار تقلب را دارند و آن‌ها را با قیمت‌های گزاف در این کانال‌ها به فروش می‌رسانند.

معظمی گودرزی بیان داشت: پس از بررسی‌های تخصصی و اقدامات فنی، ۱۸ نفر از افراد اصلی این تیم مجرمانه شناسایی و پس از احراز هویت و تشریفات قضائی پلیس موفق شد در یک اقدام غافلگیرانه این شیادان کلاهبردار را در محل اختفای خود در مناطق مختلف تهران بزرگ دستگیر کنند و در چرخه پیگیری قضائی قرار دهد.

وی با بیان اینکه این مجرمان نیز همانند دیگر متهمان دستگیر شده سنوات قبلی هیچ سوالی در اختیار نداشتند، تصریح کرد: تعداد زیادی از این افراد تنها با اعلام فروش سوالات کنکور بلافاصله بعد از واریز وجه کاربر را مسدود و برخی دیگر نیز سوالات بی ربط و قدیمی را به عنوان سوالات جدید برای داوطلبان ارسال می‌کردند.

رئیس پلیس فتا پایتخت با اشاره به اینکه افرادی که با تبلیغات دروغین ادعای فروش سوالات کنکور و امتحانات نهایی را دارند هدفی جز کلاهبرداری ندارند، افزود: داوطلبان کنکور به تبلیغات واهی و دروغین فضای مجازی توجه نکنند، چراکه فرآیند آزمون تعریف شده و امن است و تجهیزاتی که تحت عنوان راه‌های تقلب در شبکه‌های اجتماعی به فروش می‌رسد نه تنها کمکی به داوطلبان نمی‌کند، بلکه ممکن است آسیب‌های بسیار جدی به آن‌ها وارد کند و سلامت این عزیزان را به خطر بیاندازد.

معظمی گودرزی اضافه کرد: فریب افراد سودجو که با سوءاستفاده از هویت‌های مجازی جعلی برای رسیدن به نیت شوم خود استفاده می‌کنند را نخورید و در صورت نیاز از طریق مرکز فوریت‌های سایبری با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ یا سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir با ما در ارتباط باشند.

کد خبر 747482

دیگر خبرها

  • هشدار به داوطلبان کنکور؛ شیادان در فضای مجازی در کمین هستند
  • فروشنده تجهیزات تقلب در کنکور در فضای مجازی دستگیر شد
  • بازداشت ۱۸ کلاهبردار کنکوری / فروش سوالات در ۲۰ کانال و گروه تلگرامی و صفحه اینستاگرامی
  • دستگیری فروشنده تجهیزات تقلب در کنکور در فضای مجازی
  • دستگیری ۱۸ شیاد کنکوری
  • بازداشت شیادان بی‌سواد در نقاب دلسوزان مجازی کنکور
  • مامور قلابی حین ارتکاب جرم در رشت دستگیر شد
  • هشدار پلیس فتا نسبت به کلاهبرداری به بهانه فروش سوالات کنکور
  • فریب افراد سودجو و فرصت‌طلب را نخورید
  • هشدار پلیس فتا به کنکوری‌ها